Gå til innhold

Premier League 2005-2006


indahla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Årets:

1. Chelsea

2. Man U

3. LFC

4. Arsenal

 

Grunnen til at jeg tipper chelsea er at Keane er for gammel og Scholes har spilt dårlig de siste to sesongene. Å united har enda ikke hentet inn en ny stabil sentral midtbane. Men hvis Chelsea får mer motgang enn i fjor så kan mye skje. Å United har jo fått Van der sar som er en stabil og god keeper, å som har tonnevis med erfaring. Trumfkortet til United ligger i Ruud, Rooney og Ronaldo hvis de kommer seg iform vil nok mye være gjort. Å denne gangen har United nesten full stall fra start! Ikke som ifjor da vi startet med 14 mann på skadelista.

 

Lfc har fått en skikkelig trener og har Gerrard, men mangler et forsvar som kan stoppe angrepsrekkene til f.eks City, United, Blackburn, Arsenal og Chelsea bare for å nevne noen. Hyppia er for stor og træg, og Benitez er ikke akkurat så veldig flink med det defensive. Det så vi sist mot AC milan. Å Carragher gidder jeg ikke nevne en gang, han er Lfc sin Gary Neville.

 

Arsenal har rett og slett for liten stall, å har solgt vieira og Edu. Pires er vel også på vei ut, selv om han ikke har spilt stort i det siste så betyr det litt. Ashley Cole og Henry er vel de eneste spillerne som ville fått fast plass på Chelsea eller ManU. I tillegg har de jo BingoJens i mål. Reyes mistrives vel også...

Lenke til kommentar

BingoJens :!:

 

Etter å ha sett samtlige pre-season kamper for United, har nevnte Rooney, Ronaldo og til dels Ruud imponert. Vi har også ein spennande ungdom i Guiseppe Rossi som har gjort sin entré på førstelaget, speler spiss. Smith har gjort ein god jobb i ein sentral midtbane rolle, så det er ikkje utenkeleg at han speler der kommande sesong.

 

Glad P. Neville har forlatt oss, hadde aldrig det som krevst for å spele fast på United.

 

Pluss med ny keeeper med den rutinen og roen som Van der Saar, trur ikkje vi får oppleva situasjoner som "the goal that never was" igjen.. ;)

 

Stakkars West Ham...

Lenke til kommentar

Ah..! Nå Gleder jeg meg som en liten unge!

 

Er Manchester United-fan, og skal selvfølgelig få med meg åpningen mot Everton i morgen. Må vel kunne si at jeg er optimistisk på eget lags vegne i år, men tror at Chelsea følger oss til døra, minst...

 

Selv om Chelsea muligens vinner igjen, tror og håper jeg at vi skal reise oss fra i fjor. Troppen er i mine øyne bedre etter at vi har fått vekk diverse smårusk, og fått spilt inn Rooney skikkelig.

 

Målene for sesongen bør være som følger:

- Direkte kvalik. til CL

- Minst en semi. i FA-Cupen

- Kvartfinale i CL

- Ubeseiret hjemme

- PL's toppscorer

 

Da er ihvertfall jeg rimelig fornøyd. Det er bare å innse at vi ikke kan dominere like mye som vi gjorde for en 5-6 år siden. Dere andre Manchester-fans kan kalle meg pessimist eller dårlig supporter. Jeg mener bare at vi må være realistiske. Ferguson trenger tid til å lage et nytt storlag. Få ut det gamle, å hent inn noe nytt.

Forøvrig er jeg meget positiv til at Ferdinand og Scholes har signert ny kontrakt. Tror fortsatt at Scholes har mer å gi.

 

Året's profiler blir:

 

- Ferdinand (sørger for at bare Chelsea har færre innslupne)

- Ronaldo (Hvis han har blitt litt mer voksen)

- Rooney/van Nistelrooy (Ligaen's mestscorende spisspar denne sesongen)

 

Skal forøvrig få med meg kavalkaden fra fjoråret's sesong på Canal+ Sport om 5 min. ;)

 

Gled dere!

Endret av gaute/NeO^^
Lenke til kommentar
Årets:

1. Chelsea

2. Man U

3. LFC

4. Arsenal

 

Arsenal har rett og slett for liten stall, å har solgt vieira og Edu. Pires er vel også på vei ut, selv om han ikke har spilt stort i det siste så betyr det litt. Ashley Cole og Henry er vel de eneste spillerne som ville fått fast plass på Chelsea eller ManU. I tillegg har de jo BingoJens i mål. Reyes mistrives vel også...

Ah, kor deileg det skal bli når tabellen din blir motbevist og Arsenal står øverst! :)

 

Utsagnet ditt om at "Arsenal har ingen klassespelarar" er forresten heilt feil.

Lenke til kommentar
Årets:

1. Chelsea

2. Man U

3. LFC

4. Arsenal

 

Arsenal har rett og slett for liten stall, å har solgt vieira og Edu. Pires er vel også på vei ut, selv om han ikke har spilt stort i det siste så betyr det litt.  Ashley Cole og Henry er vel de eneste spillerne som ville fått fast plass på Chelsea eller ManU.  I tillegg har de jo BingoJens i mål. Reyes mistrives vel også...

Ah, kor deileg det skal bli når tabellen din blir motbevist og Arsenal står øverst! :)

 

Utsagnet ditt om at "Arsenal har ingen klassespelarar" er forresten heilt feil.

Hvor skrev jeg det?

 

Å nevn to som hadde fått plass på f.eks United utenom de overnevnte?

Å hvem skal nå styre midtbanen? Fabergas? :hmm:

 

Ja det blir sikkert deillig når det skjer, men det skjer nok dessverre for deg ikke i år. Det ble påstått at Wenger hadde mye penger i år, hvorfor bruker han dem ikke skikkelig?

Lenke til kommentar

Ja, er enig i at Manchesters første mål kom mot kampbildet. Rooneys 2-0 mål var jo en gedigen tabbe av Yobo. Allikevel er det en meget viktig seier, i og med at det både er sesongens første kamp, og at Everton borte er meget vanskelig.

 

For vertene syns jeg at Tim Cahill og Marcus Bent var VELDIG gode. Tror absolutt at Everton skal få seg en tur ut i Europa etter denne sesongen også.

Endret av gaute/NeO^^
Lenke til kommentar
Matchvinner var jo Rooney....

Nei, tror Man Utd hadde tapt kampen/evt spilt uavgjort med en annen keeper. Dessuten så hadde de "flaks" på andremålet. Denne kampen kunne like gjerne endt 2-1 til Everton(Særlig om vi tenker på hvilke keepere Man Utd hadde i fjor).

 

Men, for all del: Gratulerer Man Utd.

 

Og så over til noe helt annet: Blackburn tapte 3-1 borte mot West Ham. Det hadde jeg faktisk ikke trodd. Og Dickov klarte noe han ikke klarte i fjor, å pådra seg rødt kort. ;)

Lenke til kommentar
Hvor skrev jeg det?

 

Å nevn to som hadde fått plass på f.eks United utenom de overnevnte?

Å hvem skal nå styre midtbanen? Fabergas? :hmm:

 

Ja det blir sikkert deillig når det skjer, men det skjer nok dessverre for deg ikke i år. Det ble påstått at Wenger hadde mye penger i år, hvorfor bruker han dem ikke skikkelig?

Eg huska nok litt feil då eg sa at du hadde sagt det der. Det du sa var:

 

Hva i all verden gjør Arsenal så langt opp, hvis det er et lag som er dårlig rustet foran denne sesongen så er det akkurat dem. Er jo snart bare Henry igjen som holder klasse.

 

Dei har i alle fall fleire klassespelarar enn Henry. Mangle fleire. Henry, Cole, Campbell, Senderos, Fabregas, Hleb, Pires, Gilberto, Ljungberg, Bergkamp, Reyes, blabla. Du må eigentleg vere klassespelar for å spele på Arsenal i det heile tatt. Det gjeld også dei andre engelske topplaga.

 

Veit ikkje om det nødvendigvis er så mange spelarar som hadde gått rett inn på ManUtd, men dei fungerar utruleg godt som lag, i fjor betre enn nesten alle. Etter mi meining kunne heile midtbana til Arsenal ha gått rett inn på ManUtd.

 

Midtbana håpar og trur eg skal fungere fint, med ein fin balanse mellom litt meir runtinerte spelarar og ungdom. Fabregas viste allereie i fjor at han verkeleg kan spele, og virkar utruleg erfaren i forhold til alderen.

 

Wenger brukar pengane slik han meinar er best. Han har hatt stor lykke med det tidlegare, og eg trur han veit kva han gjer denne gongen også.

Endret av ptv-
Lenke til kommentar
Hva i all verden gjør Arsenal så langt opp, hvis det er et lag som er dårlig rustet foran denne sesongen så er det akkurat dem. Er jo snart bare Henry igjen som holder klasse.

 

Dei har i alle fall fleire klassespelarar enn Henry. Mangle fleire. Henry, Cole, Campbell, Senderos, Fabregas, Hleb, Pires, Gilberto, Ljungberg, Bergkamp, Reyes, blabla. Du må eigentleg vere klassespelar for å spele på Arsenal i det heile tatt. Det gjeld også dei andre engelske topplaga.

 

Pires har ikke spilt bra på to sesonger. Ljungberg er etter min mening ikke god nok for Arsenal en gang. Bergkamp må være den eneste spillern jeg virkelig har hatt sansen for i Arsenal. Fabergas gjorde en godkjent profil ifjor, men er fortsatt for ung og urutinert for å spille sentral midtbane ute i Europa og mot de engelske storlagene. Hleb, Gilberto og Reyes har enda til gode og overbevise meg. Den du burde nevnt var Cygan for han er etter min mening minst like god som Campbell.

 

Etter mi meining kunne heile midtbana til Arsenal ha gått rett inn på ManUtd.

HAHA! Hvem i all verden skal kunne erstatte Giggs, mest målgivende i United ifjor å 5 mest i ligaen hvis jeg ikke tar mye feil. Greit han bør erstattes snart, men ingen på Arsenal kan gjøre det. Keane, Størst treffprosent på pasninger I PL, og nr 2 i Europa. Scholes, ok han har ikke vært så god på noen sesonger. Men denne mannen iform er en av verdens beste på midtbanen. Ronaldo, trenger jeg egentlig forklare?

 

Var vel kun Vieira som kunne gått inn.

 

Midtbana håpar og trur eg skal fungere fint, med ein fin balanse mellom litt meir runtinerte spelarar og ungdom. Fabregas viste allereie i fjor at han verkeleg kan spele, og virkar utruleg erfaren i forhold til alderen.

Hvilke rutinerte er igjen? Pires og Ljungberg? Pires er på vei bort og Ljungberg har slitt den siste sesongen.

 

Wenger brukar pengane slik han meinar er best. Han har hatt stor lykke med det tidlegare, og eg trur han veit kva han gjer denne gongen også.

Han skriker jo hele tiden om at andre klubber har så mye mer og rutte med, før var det ManU nå er det Chelsea. Å nå når han visstnok skal ha fått litt penger så velger han å sitte på pengesekken uten å erstatte f.eks Vieira.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...