Gå til innhold

En god grunn til å ikke bruke FF..

Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124
Skrevet (endret)
Frank_1: Hva er det du egentlig ønsker å oppnå? Forstår ikke helt hva du vil!

At man bruker kvalitet og ikke kvantitet ;) Og jeg er overbevist om at Opera 8 går FF en høy gang på kvalitet/ sikkerhet.

Hvorfor?

FF er basert på open source, altså hvem som helst kan lage ting til denne, uavhengig av kompetanse nivå.

Opera er ett registert foretak hvor man faktisk må søke om jobb før man for lov til å tukle med programvaren, og i og med at det er opptakskrav for å få lov til å jobbe hos Opera Software, er jeg overbevist om at Opera vil være det beste alternativet til IE, i framtiden også.

Man søker jo alltid de beste på ett felt, og jeg regner med at interessen for å få lov til jobbe hos Opera Software er ikke liten, er den ikke liten så vil man få masse kvalifisert/ overkvalifisert personell, og dermed dyktige medarbeidere = god programvare.

Puh.. detta blei langt.. :whistle:

Endret av Slettet+3124
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å herre, dette begynner å bli litt av en farse. Man skulle tro Firefox og Opera har dannet misjonsgrupper her på forumet, som ved hjelp av alle midler må frelse den stakkars uvitende bruker fra den andres leir.

Begge er ypperlige nettlsere som har valgt å integrere forskjellige ting fra grunn av i sin nettleser, og nettopp dette er jo kjempebra. Jeg kunne skjønt kranglingen om Firefox og Opera var relativt like, men det er de altså ikke. Fungerer ikke det ene alternativet, er det ikke verre enn å velge det andre. Jeg har prøvd både Opera og Firefox og synes begge er flott programvare, men jeg synes Firefox var bedre til mitt bruk. Synes du noe annet, skjønner jeg det for Opera er også en superb nettleser.

Skrevet
At man bruker kvalitet og ikke kvantitet ;) Og jeg er overbevist om at Opera 8 går FF en høy gang på kvalitet/ sikkerhet.

Hvorfor?

FF er basert på open source, altså hvem som helst kan lage ting til denne, uavhengig av kompetanse nivå.

Opera er ett registert foretak hvor man faktisk må søke om jobb før man for lov til å tukle med programvaren, og i og med at det er opptakskrav for å få lov til å jobbe hos Opera Software, er jeg overbevist om at Opera vil være det beste alternativet til IE, i framtiden også.

:thumbdown:

Orker ikke en gang å kommentere noen av påstandene dine ... Anbefaler at du faktisk sjekker ting før du kommer med tåpelige påstander.

Skrevet

Tror du virkelig at hvem som helst uten noen som helst kometanse kan bli Mozilla-utviklere? Selvfølgelig kan de lage extensions, men i dette tilfellet er det snakk om vanilla Firefox/Mozilla.

Skrevet
En ting som jeg lurer på angående sikkerhets hull:

Hva er sjansen at et sikkerhets hull blir utnyttet mot deg?

Hvis du ikke går inn på alskens "lugubre" sider er nok den sjansen ganske liten.

Skrevet

6 personer har lov til å forandre noe i Firefox.

Hvem som helst har vell teoretisk lov å lage extension, men langt i fra å "tukle" med Firefox.

Skrevet

Ikke et vondt ord om Opera - men jeg vil gjerne takke de ansvarlige for følgende Firefox-extensions:

HTMLValidator

AdBlock

GoogleImagesReLinker

...for at de har tuklet med nettleseren min :tease:

Dersom Opera har funksjonalitet lik nevnte extensions innebygget, bøyer jeg meg i støvet. Hvis ikke, vil jeg anta at prosessen frem til det er tyngre enn i Firefox.

Listen ovenfor er kun 3 av de mange jeg setter pris på)

Skrevet (endret)
Fire Fox har en 7 år gammel sikkerhetsbrist, som ennå ikke har blitt fikset, dette er definitivt ikke imponerende  :no: Enda en bedre grunn til å til bruke Opera 8  :yes:

Link

Prøvde den testen som du linket til, med IE og Opera.

Ånei, IE og Opera er også sårbart...eller tar jeg feil nå?

Endret av chakl
Gjest Slettet+3124
Skrevet
ingenting slår firefox !

Opera 8? :tease:

Skrevet

- XX Rules

- YY Rules

- Nei, XX Rules

- Feil, YY Rules

osv.

Jeg tror det er like greit å stenge denne tråden før flammekasterene tar helt over.

For de som faktisk er interresert i å få vite hva som er forskjellene på Opera og Firefox så anbefaler jeg så lese en av de andre (lange) trådene om nettlesere. Der er det noen innlegg innimellom flammene som er svært informative.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...