Gå til innhold

Kjøper Siemens Mobile


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Yoshi

Jaja...

Slik går det :p

Er det sånn at det nye mobiltelefonselskapet skal skifte navn, eller blir det Siemens BenQ eller noe?

 

Og hvorfor bytter dere på å skrive BenQ og Ben-Q i artikkelen?

Bestem dere :p

Lenke til kommentar
Det blir 'BenQ Siemens' fra september og om 5 år må de kvitte seg med Siemens-navnet (naturlig krav fra Siemens AG), så da blir det vel enten kun BenQ eller et helt nytt navn.

Det er sannsynligvis å se langt frem i tid, men vet du om dette oppkjøpet resulterer i at vi ser BenQ mobiler i Norge?

 

BenQ har en rekke spennende modeller allerede som jeg gjerne skulle hatt her i landet, men er først og fremst fremtiden jeg tenker på.

Lenke til kommentar
Sagt det før og sier det igjen, det finnes ingen "Siemens Mobile".

Hvorfor reklamerer de da med Siemens Mobile?

Hvor gjør de det?

 

Som Molna har påpekt før (ville ikke sagt det med like stor sikkerhet om han ikke hadde skrevet det før) så ble selveste avdelingen Siemens Mobile en del av Siemens Communications i fjor eller året før.

 

Jeg så i hvert fall gjennom Siemens sin pressemelding for å være litt ekstra sikker. De bruker aldri navnet Siemens Mobile, noe som ville vært naturlig å bruke om dette var navnet.

Lenke til kommentar
Sagt det før og sier det igjen, det finnes ingen "Siemens Mobile".

Hvorfor reklamerer de da med Siemens Mobile?

Hvor gjør de det?

 

Som Molna har påpekt før (ville ikke sagt det med like stor sikkerhet om han ikke hadde skrevet det før) så ble selveste avdelingen Siemens Mobile en del av Siemens Communications i fjor eller året før.

 

Jeg så i hvert fall gjennom Siemens sin pressemelding for å være litt ekstra sikker. De bruker aldri navnet Siemens Mobile, noe som ville vært naturlig å bruke om dette var navnet.

Mest åpenbare stedet:

 

Drakta til Real Madrid

 

Og hva med:

 

Siemensmobile.no, siemens-mobile.com, siemens-mobile.no?

 

Søkte på "siemens mobile" på google og fant en rumensk siemensside der siemens mobile hadde copyright på info. Men det var fra 2002. Om de har fusjonert disse avdelingene burde de vel endre reklamene i fotballverdenen også?

 

Tror det er denne reklamen flest folk er kjent med, blant annet fra Real Madrid.

 

EDIT:

 

Beckham presenteres, sponset av Siemens mobile

Siemens Mobile, litauen

coccoball, ungarn

Roel Paulissen

Endret av Crazysteps
Lenke til kommentar
..

Nå går jeg over på spekulasjoner, men synes det likevel er logisk. Siemens sine adresser du skriver er gamle og har eksistert lenge. De er også der for å sørge for at forbrukere kommer til riktig side av det gigantiske firmaet så fort som mulig.

 

Om det er Siemens Communications som ønsker å reklamere for mobilsalget er det vel også naturlig at de bruker Siemens Mobile som reklame, da folk lett forbinder dette med siemens mobiler. Om avdelingen ikke finnes gjør likevel reklamen like relevant.

 

Tror egentlig ikke jeg kan bidra med noe særlig mer her nå, da jeg ikke har nok kunnskap til å være 100% sikker på det jeg sier om temaet. Men som sagt; Sitter med sterkt inntrykk av at Siemens Mobile som eget navn og avdeling ikke finnes lenger.

 

edit:

Bruker molna som relativt sikker kilde i dette tilfellet. I denne posten skriver han:

'Siemens Mobile' er det ikke noe som heter lengre. Det navnet ble "nedlagt" 1. oktober i fjor..

 

edit2: Tar kvelden nå.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
..

Nå går jeg over på spekulasjoner, men synes det likevel er logisk. Siemens sine adresser du skriver er gamle og har eksistert lenge. De er også der for å sørge for at forbrukere kommer til riktig side av det gigantiske firmaet så fort som mulig.

 

Om det er Siemens Communications som ønsker å reklamere for mobilsalget er det vel også naturlig at de bruker Siemens Mobile som reklame, da folk lett forbinder dette med siemens mobiler. Om avdelingen ikke finnes gjør likevel reklamen like relevant.

 

Tror egentlig ikke jeg kan bidra med noe særlig mer her nå, da jeg ikke har nok kunnskap til å være 100% sikker på det jeg sier om temaet. Men som sagt; Sitter med sterkt inntrykk av at Siemens Mobile som eget navn og avdeling ikke finnes lenger.

 

edit:

Bruker molna som relativt sikker kilde i dette tilfellet. I denne posten skriver han:

'Siemens Mobile' er det ikke noe som heter lengre. Det navnet ble "nedlagt" 1. oktober i fjor..

 

edit2: Tar kvelden nå.

Virker sånn, ja.

 

Uansett syns jeg det er en merkelig strategi av Siemens. Siemens mobile er et sterkt merkenavn de har brukt flerfoldige millioner på å bygge opp.

 

Å bytte dette ut virker snodig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...