Gå til innhold

Hjelp trenger råd angående AMD64 system


Anbefalte innlegg

Nå sitter jeg på en p4 2.4 ghz og 512mb ram pluss et ATI 9500pro kort

vil tro at denne oppgradering vil hjelpe en god del

Min nye pc

 

Netshop

 

AMD Athlon 64 3200+ 2.0 Ghz BOXED 1590kr

OCZ 1024MB Dual Channel Gold VX 1750kr

Western Digital 250GB S-ATA II 7200 RPM 16MB cache 1295kr

DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D hovedkort 1350kr

 

Psdata

 

Thermaltake Silent PurePower 680W 995kr

Zalman CPU Fan Copper/Aluminium 7000b 369kr

 

Så Venter jeg til det kommer nye skjerm kort fra ati og nvidea eller så bestiller jeg et x800xl eller 6800gt

 

pris 7349

 

kommer til og bruke mitt nåværende chiftec dragon en stud til da

 

havner vel på rundt 10000 eller 11000 med et ok skjerm kort da

 

men ser komponentene bra ut eller er det noe jeg bør bytte ut

skal selfølgelig overklokke her da. kommer det noen nye brikk sett nforce5? eller nye amd prossesorer som er vært og vente på

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye bra hardware der. Ville nok valgt enn annen kjøler, nærmere bestemt Thermalright XP-90 evt. 120, da disse er blandt det ypperste som er å få av luftkjølere. Ellers så har vel PSData inne Thermaltake 4-In-1 Big Thyphoon kjøleren som også har fått mye god omtale. DFI kortet har ikke AGP-port, så du kan ikke bruke 9500 kortet i ventetiden.....

Lenke til kommentar

ok men er ikke de kjølerene fryktelig tunge? kipt det med at gammle skjermkortet ikke funker i mellom tiden. har et problem kanskje jeg bestiller ram brikkene nå soden de er på ukens tilbud og venter til juli/august og bestiller systremet da har det vel kommet nye SKjerm kort også

Lenke til kommentar
ok men er ikke de kjølerene fryktelig tunge? kipt det med at gammle skjermkortet ikke funker i mellom tiden. har et problem kanskje jeg bestiller ram brikkene nå soden de er på ukens tilbud og venter til juli/august og bestiller systremet da har det vel kommet nye SKjerm kort også

Thermalright XP-120 veier bare 370 gram,så den er lettere enn den Zalman kjøleren du har valgt.

Thermalright XP-90 har kommet i kobber versjon. Den er sikkert veldig bra.

 

Det er nok lurt av deg å bestille ram nå og vente til August. Det hadde jeg gjort.

Det er jo uansett sommer nå,da skal man ikke sitte inne å trykke på pc'en uansett. :cool:

Lenke til kommentar

Microplex anbefalte meg denne kjøleren til mitt system, som skal overclockes (A64 4000):

 

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...X6400V&toc=3830

 

Hvis du er opptatt av at kjøleren skal veie lite (hvorfor det egentlig? totalvekt på pc'n?) så kan du heller velge denne:

 

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...LK948U&toc=3830

 

EDIT: Var visst "tung" den også, hehe.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...