Gå til innhold

Blogg: Den første kjærligheten


Anbefalte innlegg

En god gammel Sega Mega Drive med Sonic og Sonic 2, samt et fotallspill som jeg

ikke husker helt hva heter, men hvor du så spillerne ovenfra. Husker vi satt lenge

og lurte på hvordan vi skulle styre keeperen....

Jeg hadde også Road Rash 3 på den. Fikk det av faren min da han kom hjem fra

Canada. Utrolig morsomt motorsykkelspill hvor det var mening å kjøre fra eller

slå ned motstanderne dine, og oppgradere sykkelen! Masse morsomme våpen

som kubein, baseball bat, pisk, olje, strøm-stav, nunchaku ("Jess, jeg fikk

sjakkoen!!"), osv.

Tror faktisk den funker enda, må vel opp og sjekke... :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lånt NES her. Det første møtet mitt med Windows var da jeg var med faren min på jobben på sykehuset. Senere var det snakk om at han skulle kjøpe en Mac, da det fremdeles var veldig utbredt, men det ble en sort Olivetti "multimedia-PC" ( :!: ) med P-75, 8MiB RAM (SIMM-moduler, senere 16MiB), 614MiB HD, CD-ROM-stasjon og Mozart-lydkort. Hver gang man startet maskinen hoppet den inn i "Olipilot", et alternativt GUI som minner mest om et pek-og-klikk-spill hvor ingenting fungerer. Det var litt av et irritasjonsmoment for oss på den tiden. Vi skjønte jo ikke at det bare var å fjerne Olipilot fra "oppstart"-mappen i Windows 95. Det er fint å tenke på hvor mange ganger jeg "ødela" den maskinen, egentlig. Den ene gangen åpnet jeg word og gjentok "Ctrl-A, Ctrl-C, Ctrl-V" på en tekst helt til det kræsja og fylte harddisken med en temp-fil. :love:

 

Jeg spilte et spill som heter "Castle of Dr. Brain", det er bra! :w00t:

EDIT: Og Hover!! :D

 

Min første, og hittil nestsiste, selveide maskin var en Cinet med Pentium-166, 64MiB RAM og 2GB HD, men den er ny i forhold til mange av maskinene dere skriver om i denne tråden.

Endret av ehasl
Lenke til kommentar
En god gammel Sega Mega Drive med Sonic og Sonic 2, samt et fotallspill som jeg

ikke husker helt hva heter, men hvor du så spillerne ovenfra.

Jess! Mega Drive med sonic 2 var det første jeg eide, og er den konsollen jeg har sterkest forhold til. Har den fortsatt, og den funker :) På en god andreplass kommer NES, som jeg spilte mye hos venner og slikt, men foreldrene mine aldri tok seg råd til å gi meg :cry:

 

Er det sensible soccer du mener Abraxas? Spilte det mye også :thumbup:

Lenke til kommentar

Her var det en Atari(Usikker på modell) jeg fikk til bursdagen min rundt 1993-94 (Usikker)

Tilbrakte så mange timer foran den, att jeg fortsatt er sår i rompa!

Men Gøy var det! :love:

En bitteliten stun etter det, spillte jeg frogger med de nydeligste svarte/grønne fargene som finnes, på en fin liten maskin av ett slag jeg Ikke aner. Det var noe far min hadde brukt på kontoret sitt, som jeg overtok, når han gikk til anskaffelse av en tidlig AS400! :)

 

Senere var det ett par maskiner med Windows, og noen med OS2 :ermm:

Endret av Co[]V[]bster
Lenke til kommentar

My first love nintendo 64 :love:

Eide aldri en selv, men jeg var ofte hos kamerater som hadde.

Tror det var i 1998 jeg prøvde for første gang. Mmmmmhhhhh super Mario 64 :love:

Også mario cart.

Det ble aldri det samme noen år senere å spille gamecube, magien

fra nintendo 64 var borte :(

Lenke til kommentar

Min Første kjerlighet var en Amiga, tett etterfulgt av en gammal data med gul/svart skjerm og myke disketter. Golf var det kule spillet der. For 10 år siden kom den største herligheten. En Compaq Presario med 1Gb Harddisk og Flere Mb ram. Der gikk det i Magic Carpet, Myst og etterhvert Duke Nukem. :D

Lenke til kommentar

Den første datamaskina mi var ei Dragon 32. Fenomenal maskin. Skreiv mine første program på den. Eg prøvde meg til og med på nokre spel. Først laga eg nokre simple teksteventyr, basert i hovudsak på "Print"- og "Goto"-linjer. Seinare prøvde eg meg på nokre grafiske greier, men eg klarte aldri å lage ei effektiv form for kollisjonsdeteksjon. Til mitt forsvar, var eg ikkje meir enn om lag 10 år gamal den gongen, og hadde ikkje hatt spesielt mykje matematikk på skulen enno. :)

 

Den første spelkonsollen min var ein Atari 2600. Hadde ein del moro med den, men det var først med NES at spelinga tok av. Eg brukte å ønske meg Nintendo-spel til kvar bursdag og jul, og endte opp med ei respektabel samling.

 

Deretter kom Amiga 500, som kanskje er den maskina eg har hatt mest moro med. Eg hadde ho i mange år, og oppgraderte ho både med harddisk og 10x so mykje minne som ho kom med originalt.

 

Sidan det har eg hatt følgjande maskiner (i sånn nokonlunde kronologisk rekkjefølgje):

Amiga 1200 (hadde ho i mange år, og ho vart etter kvart oppgradert til latterlege høgder)

Playstation (fekk meg gjennom vakttenste i militæret, høgdepunkt: FF7 :love:)

Playstation 2 (brukar den fortsatt)

AmigaOne G4XE (800MHz Amiga-maskin, maskina eg bruker akkurat no)

Palm Zire 71 (den ultimate ferie-maskina, høgdepunkt: Aldon's Crossing)

Amiga CD32 (verdas første 32-bits spelkonsoll?)

Palm Zire 72 (sjå "Zire 71")

Tundra 1557 (min første "Wintendo", blir brukt dagleg til arbeid og speling)

 

Og til slutt, maskina som kom med posten i dag: Amiga CDTV

 

Fann ein annan interessant blogg om samme tema: Memoirs of a DruidPoet

 

Kay

Lenke til kommentar

Sega Mega Drive.. I den tiden hvor ikke Sonic, men Altered Beast fulgte med. Dette var dessverre så "voldelig" at foreldrene mine valgte å holde dette spillet borte fra oss og heller gi oss et hockey-spill. Synd for dem så har småbarn en tendens til å finne ting de utroligste steder da de er hjemme alene etter skolen, så det ble tilfeldig funnet etter et halvt års tid. Da ble konklusjonen at spillet ikke var så ille allikevel. Good old times.

Lenke til kommentar

Ser ut til at gamle maskiner er blitt veldig poppis igjen og det er supergøy! :)

 

Selv startet jeg med en Commodore VIC20 da jeg ble 7 år (på bursdagen min i 1984). Gikk så videre til en Sony HitBit 75 MSX året etter (denne kjøpte jeg en trådløs joystick til for over 1000,- !!!). Videre ble det en Commodore 128D, Amiga 500 og så til PC verdenen.

 

I dag prøver jeg å samle mest mulig av disse gamle godsakene og kanskje lage et lite nostalgimuseum hjemme etterhvert som huset tar form. :)

Lenke til kommentar

de første spillkonsollene/pc'ene tilhørte ikke meg men disse var C64, Amiga,Atari(den eldste med spillet skaterboy), Nes så kom min /vår første pc :D en 33Mhz 486 med 8mb rab og 2 disker på 1.3 GB tilsammen med windows 3.11 og dos og et menysytem i dos som jeg og en venn av fattern laga(1994) de første spilla jeg spilla på dem var commander keen men min virrkelige gaming tid kom da jeg var ca 10 år da jeg oppdaga at fattern hadde hatt wolferstein 3d og doom gjemt i en skult mappe!! satt å lekte meg med wolferstein 3d og editoren i flere titalls trimer

 

486'en lever forsatt den dag i dag i sitt beste velgående

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Min første kjærlighet var Nintendo 64. Familien var på en datamesse i Grieghallen i Bergen, der de stilte ut en masse datating. Etter¨å ha gått litt rundt kom vi til en Nintendo 64 man kunne få prøve seg på. Jeg syntes at den så temmelig kul ut, og så hadde den jo Starwars-spillet i seg. Fra da av har jeg alltid vært forelsket i den konsollen. Jeg fikk selvfølgelig foreldrene mine til å kjøpe konsollen, og jeg kunne lykkelig dra hjem og konstantere at jeg var en av de første guttene i byen som fikk tak i denne herligheten. Med konsollen fulgte det med en meget pen kontroll, og superspillet Super Mario 64. Aldri før hadde jeg opplevd et så fantastisk univers, og grafikken var det ingenting å si på. Du kan tro guttene i gata kom på besøk ja.Noen av dem hadde sin SNES fortsatt, men nå hadde jeg 64-maskinen :cool:

 

Til tiårsdagen min fikk jeg min andre store forelskelse. Det var spillet The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Som alle sikkert vet er dette det beste spillet noen gang utviklet til Nintendo 64. Uansett, meg og broderen satt og spillte dette spillet så det holdt. Det tok en stund, men var vel verdt det. Etterpå satt jeg igjen med en opplevelse utenom de vanlige. :love:

Lenke til kommentar

Atari, anyone?

 

Gammel konsoll, med spill som Missile Commander, Galaxian og Centipede :love:

Den grå gamle dunken har alltid vært her, husker ikke når den ble kjøpt, var sikkert ikke født engeng...

 

Deretter kom NES, med kjempespill på løpende bånd.

Super Mario 1 og 3, Bucky O'Hare, Wizards and Warriors 3 ( som jeg først klarte å runne i fjor :w00t: ), Megaman 5, det driver jeg med nå på dataen...Lagger faktisk litt når det er mye som skjer :D

 

Rart at noe som kjører feilfritt på noe med 3 Mhz lagger på noe som har tusen ganger raskere prossesor. Kanskje det er grafikk-kortet som er for dårlig

:hmm:

 

Jaja :cry:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...