Gå til innhold

Pass på for svindlere


Zippio

Anbefalte innlegg

Fikk denne mailen, trudde eg skulle dø av later....

 

MR **** ****

The Manager of Audit & Accountancy Dept.

African Development Bank/ADB.

Ouagadougou, Burkina-Faso.

 

(CONFIDENTIAL TRANSACTION.)

Dear Partner,

 

Good evening and how are you doing?I hope fine.

 

Please let this my message do not be a surprise to you because i got your information and lay trust in you before i contacted you.

 

I am the MANAGER OF AUDIT & ACCOUNTANCY DEPARTMENT of our bank and i decided to contact you over this financial transaction worth the sum of TWENTY ONE MILLION,THREE HUNDRED THOUSAND UNITED STATES DOLLARS ($21,300,000.00 m).This is an abandoned fund that belongs to one of our bank foreign customers who died along with his entire family on through plane crash disaster about 3 years ago.I was very fortune to came acroos the deceased file when i was arranging the old and abandoned customers files of 2002-2004 in other to submit to the bank managements accordingly for re-documentation purposes.

 

It is clearly stated in our BANKING FOREIGN POLICY and signed lawfully that if such fund remains unclaimed till the period of FOUR(4) years starting from the date when the beneficiary died, the money will be transferred into the BANK TREASURY as an unclaimed fund.Besides, it is not authorized by the law guiding our bank for a citizen of BURKINA FASO to make the claim of the fund.So the request of you as a foreigner is necessary to apply for the claim and transfer of the fund smoothly into your reliable bank account as the NEXT OF KIN to the deceased.

 

When the fund is transferred into your account, FOURTY ERCENT(40%) will be for you in an assistance and in provision of the bank account,while SIXTY PERCENT (60%)will be for me.

 

If you are really sure of your integerity, trustworthy and confidentiality, and accept not to cheat or disappoint me after this business, reply with your telephone and fax numbers necessary for effective communication. As soon as you reply , call me through my private tgelephone number on (*************) so that i will let you know the steps to follow in order to finalize this transaction immediately.

 

I expect your urgent communication.

 

Yours sincerely,

 

Mr. **** *****

 

Tel.:**************

 

 

Tror kanskje eg skal svare....

Endret av Zippio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ingen overføringer fra deg til han ser det ut til...

 

svar han du :p

 

er garentert tull, hold oss oppdaterte da ;)

Trenger litt tips på hva eg skal svare... skal prøve å få han til å tro at eg er seriøst interesert i å få overført pengene :!:

Lenke til kommentar
ingen overføringer fra deg til han ser det ut til...

 

svar han du :p

 

er garentert tull, hold oss oppdaterte da ;)

Trenger litt tips på hva eg skal svare... skal prøve å få han til å tro at eg er seriøst interesert i å få overført pengene :!:

http://www.silicon.com/research/specialrep...10002928,00.htm

 

http://spl.haxial.net/nigerian-fraud/

 

Der har du bøttevis med tips om hva du kan gjøre for å irritere spammeren.

 

Kan du ikke legge ut mailadressen hans her så vi kan spamme han tilbake?

Endret av PureTamil
Lenke til kommentar
Off topic:

Ja jeg tror også du er idiot; Han må tro eg idiot - Han må tro eg er ein idiot

 

On topic:

Svar på mailen og si du skal ha 90% :)

OT:Unnskyld men eg hadde litt dårlig tid når eg laga emne tittelen,unnskyld. :cry:

 

On Topic: Her er det eg svara

 

This sounds very interesting but I would like us to spilt the profit 50/50 not 40/60 and I would like some more information about this. I run a company so I would not like to be getting involved in something that can ruin my company as we say in norwegian: Din jævla idiot tror du eg går på denna,tosk. Wich means:. Im looking forward to hearing from you again.

 

Pål Morabrød

Endret av Zippio
Lenke til kommentar
This sounds very interesting but I would like us to spilt the profit 50/50 not 40/60 and I would like some more information about this. I run a company so I would not like to be getting involved in something that can ruin my company as we say in norwegian: Din jævla idiot tror du eg går på denna,tosk. Wich means:. Im looking forward to hearing from you again.

 

Pål Morabrød

 

Hehe :D Så utrolig genialt. Det du svare. Du er genial Zippio :D

Lenke til kommentar

En liten kommentar til ettertanke:

 

Folk som svarer (og du kan anta at han ikke forstår den norske delen) kommer de til å plage i god tid fremover. Jeg håper du ikke svarte fra din vanlige epostadresse, og at denne ikke kan knyttes til et telefonnummer.

 

Det skal også bemerkes at disse folka ikke er naive guttunger med altfor lite å gjøre. Dette er kriminelle bander som du ikke ønsker å komme på kant med. Riktignok befinner de seg utenfor Norges grenser og gidder ikke komme hit med mindre de tror de har napp. Men det kan være greit å holde dem på avstand. Og det gjør man best ved ikke å svare...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
En liten kommentar til ettertanke:

 

Folk som svarer (og du kan anta at han ikke forstår den norske delen) kommer de til å plage i god tid fremover. Jeg håper du ikke svarte fra din vanlige epostadresse, og at denne ikke kan knyttes til et telefonnummer.

 

Det skal også bemerkes at disse folka ikke er naive guttunger med altfor lite å gjøre. Dette er kriminelle bander som du ikke ønsker å komme på kant med. Riktignok befinner de seg utenfor Norges grenser og gidder ikke komme hit med mindre de tror de har napp. Men det kan være greit å holde dem på avstand. Og det gjør man best ved ikke å svare...

 

Geir :)

Plutselig står mafiaen og familien på døra :p . En kamerat av meg så en kar av afrikansk opprinnelse sto på biblioteket og skrev en lignende mail. :!:

Lenke til kommentar

Har fått denne før, jeg ringte den såkalte 'manageren' min og spurte han endel spørsmål han ikke klarte å svare på, så han bare la på og jeg antok at det var rent svindleri !!

Håper ikke folk går på sånne brev en får i posten..

 

EDIT: ok, så ikke at du fikk den på mail, men jeg fikk den i posten ! :p

Endret av nixtus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...