Gå til innhold

Sinnsyk flaks på AH

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hallais!

Må bare fortelle dette. Er nå lvl 39 og holder på å spare til mount. Denne sparingen tok slutt da jeg i dag skulle legge alle mineralene jeg hadde minet ut på AH. Uten at jeg merket noe hadde jeg satt buyout på 70g på 20 tin bars, som egentlig skulle ha buyout på 70s. Når jeg sjekket posten senere hadde noen kjøpt mine tin bars for 70g! Sluttet å spare på sekundet, da min kapital plutselig doblet seg :w00t:

Sinnsykt uflaks for han som kjøpte det, men thats life :p

Noen som har opplevd noe liknende?

Endret av Øssa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sinnsyk flaks for deg da!!!

Beste jeg har klart er da jeg skulle taste inn 15g på en crossbow og tydligvis har klart å taste inn 150g i stedet...

Gjett om jeg fikk sjokk da jeg sjekket posten dagen etter! :thumbup:

Skrevet

Jeg fant 2 stk "Black Dragon Whelp" eller no i den duren...

Ubrukelig "pet" som følger deg rundt.... har aldri skjønt poenget.

La ut den først på AH buyout 5g, solgt på 15 sec.

Fikk info av en kompis at folk betalte godt over 50g for de.

Så jeg la den neste ut til 65g buyout, noen timer senere ble den solgt.... HERLIG! :!:

Det hjelper bra med noen slikt penge boost...

Skrevet

på bladefist er det mange som gjør dette... skal f.eks selge 200 tin bars.. putter alt på ah og buyout price til f.eks 50s, men 50g på en.. dette gjør de BEVIST for å lure de som skal vere så uheldig å kjøpe den..

SIER IKKE AT TRÅSTARTER ER EN AV DE.

måtte bare få det klart, men ville du ha gidd han pengene tilbake vist han hadde sendt deg en mail og forklart at alt bare en VELDIG stor feil?

Skrevet (endret)
måtte bare få det klart, men ville du ha gidd han pengene tilbake vist han hadde sendt deg en mail og forklart at alt bare en VELDIG stor feil?

skal jeg si min mening så tviler jeg sterkt, scamming er en "del" av spillet, og i tillegg kommer jo trådstarter med "thats life" kommentaren, som signaliserer at han driter i om andre gjør feil så lenge han/hun selv tjener på det

Endret av TRS
Skrevet

har selv klart og overpriset item, men da sendte jeg mail til han som kjøpte den og xg tilbake og beklaget feilen.. og har også trakket i fellen selv. men var heldig å kjøpte den itemen av en "snill" spiller..:)

Skrevet (endret)

joda, feil kan skje, men som sagt så mener jeg at div av det tråstarter sier indikerer at han/hun ikke bryr seg.

Endret av TRS
Skrevet

I AH så står jo prisen klart og tydelig på tinga du kjøper, så jeg vet ikke helt om jeg ville kalt det scamming.. En ser jo prisen både i lista der du browser gjennom items OG du får opp en bekreftelsesdialog, MED prisen på itemet, hvor du må svare "Ja, jeg vil kjøpe det og det itemet" (noe i den duren).

Har ikke overpriset sånne ting selv, men vil fortsatt ikke kalle det scamming :p

Forsåvidt så kan du se på det sånn: Vedkommende som kjøper et overprisa item (om det er overprisa med vilje eller om det er en feil, som i trådstarters situasjon) så gjør nok ikke vedkommende den samme feilen igjen. Lærer av sånt. :)

Skrevet

Du får jo det du betaler for så det er jo ingen scam :p

Snikete å legge ut sånt med vilje ihvertfall, men jeg har tatt meg i å skrive inn prisen i gull mange ganger (fortsatt ikke lagt de ut feil enda da).

Folk som betaler 50 gull for 20 silk cloth har bare èn person å skylde på....seg selv.

Skrevet
Du får jo det du betaler for så det er jo ingen scam :p

Snikete å legge ut sånt med vilje ihvertfall, men jeg har tatt meg i å skrive inn prisen i gull mange ganger (fortsatt ikke lagt de ut feil enda da).

Folk som betaler 50 gull for 20 silk cloth har bare èn person å skylde på....seg selv.

Jepp. Det er sleipt, det er helt klart. Men det er ikke scam IMHO.

Om det er "riktig" å gjøre det, det må vel nesten være opp til hver enkelt å avgjøre.

Jeg for min del er VEEEELDIG forsiktig når jeg kjøper ting på AH, fordi jeg VET det foregår en del sånne ting der. Derfor sjekker jeg alltid prisen et par ganger i browsevinduet, samt at jeg ser nøye at prisen stemmer i bekreftelsesdialogen som kommer opp så jeg er helt sikker på at jeg ikke blir "lurt".

Og som jeg sa i sted, tror ikke samme personen går på det trikset 2 ganger. Det er sånne ting som svir skikkelig som du lærer av.

Derimot noe annet jeg har hørt snakk om, hvor en starter trading med en annen spiller (trade vinduet) hvor den ene legger ut f.eks. 100 gull for et item, den andre spilleren legger ut itemet, og rett før det acceptes, så fjerner den ene spilleren itemet sitt fra tradevinduet så han som la ut gull for itemet sitter igjen med 100 mindre gull og inget item, DET er scam.

Skrevet

vel.. er selv engineer.. og det hender at jeg kjøper en del minerlas.. og da kjøper jeg 5-10 stacks om gangen.. det er slik et problem kan komme..

skal du kjøpe 5 stack med leather så kan du vere uheldig å kjøpe en til 10g eller noe..

Skrevet

Vel, det gjelder å sjekke to ganger før man kjøper noe, det gjelder forsåvidt alt. Det tar ikke lange tida å browse gjennom AH for det itemet du skal kjøpe (feks tin bar) og legge merke til prisene for å så raske med seg det en skal kjøpe. Det gjelder alltid å være oppmerksom, en null fra eller til spiller faktisk en rolle (eller gull vs silver da) ;)

Skrevet

Og jeg fant en stav til 15g som jeg solgte 5 minutter etterpå for 25g :w00t:

Hvis man er litt aktiv kan man tjene mye på kjøp/salg på AH. Kjøpe opp billige items og selge de på nytt med god fortjeneste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...