Oz370 Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 (endret) Jeg har en siden der jeg vil at brukere skal kunne laste opp filer med en uploader i en bestemt mappe. Dette er jo greit å lage, men jeg vil at mappen skal være passordbeskyttet så ingen kan skrive inn url'en og laste ned filene. Den eneste måten jeg vil at filene skal lastes ned på er gjennom siden (dvs at php scriptet logger seg inn på mappen selv). Jeg har passordbeskyttet mappen ved hjelp av CPanel på serveren min. Hvordan får jeg php-scriptet til å logge seg inn så brukerene kan laste ned filene fra mappen? går det alternativt ann å bruke chmod instillinger til å gjøre det samme? ***EDIT:*** ok, fant denne artikkelen, og jeg brukte den til å laste de opp, det virker veldig bra nå! http://www.php-mysql-tutorial.com/php-mysql-upload.php Endret 5. juni 2005 av Oz370
Oz370 Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Skrevet 5. juni 2005 hmm, etter å ha lest litt om opplasting av filer til databaser så tror jeg at jeg velger det .. mye sikrere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå