Gå til innhold

Vil ikke starte..


Anbefalte innlegg

Fikk ett nytt HK til min 1,1g celeron tualatin, hovedkort er Asus TUV4X støtter disse CPU S370/FCPGA/2 .. Installert HK, Ram , Skjermkort, HDD

Men den vil ikke boote opp , ingen pip nada .. Lyser grønt på HK så jeg går ut ifra det funker .

Viftene går på skjermkort og CPU. Har prøvd en annen Celeron 566, samme resultat . Prøvd annet Skjermkort, nada .. Alt funker på den gammle maskinen min , men ikke på denne? Så da må det være HK som ikke er helt 100% i hode.. kan være meg også, men det er en annen historie. Har lest igjennom Manualen, ja tenkt jeg leste den . Men finner ikke noe løsning på dette problemet. Prøvd CMOS reset også, begynner å koke i hode her .

 

Hva kan du utelate å koble inn? . Tenker på å prøve minst mulig ting installert ..

 

P.S ja CPU er installer også --

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skrev ikke om du skiftet PSU, men hvis du har: Hadde det samme problemet med mitt hovedkort og prøvde de samme "løsningene" som deg, viftene mine snurret rundt de også. Løsningen var å bytte PSU. Den som ikke virket klarte bare å levere de 12voltene som viftene går på.

Lenke til kommentar

Med fare for å fornærme noen vil jeg minne om den klassiske oppstartfeilen :

 

- Hvis du bruker HDD_IDE-kabel uten styrespor på kontaktene og kabelen monteres feil (rød tråd skal vende bort fra strømkontakten) så vil PC-en IKKE starte ; HK gjør absolutt INGEN ting og virker helt død .

Lenke til kommentar

No offense taken .. Men hvis jeg skulle ha klart å sette den feil veien, da måtte jeg ha brøte noe jævlig i får å få den nedi .. går bare en vei og det gjelder får HD også .. men takk får tipset ... ja har multimeter .. men har testet et annet PSU, men det ble samme resultat ..

Lenke til kommentar

Har hatt akkurat samme problemet selv,2 ganger.Første gangen tok jeg ut alt av ram cpu modem osv og satte det i igjen da fikk jeg liv i den.

Andre gangen var en kamerat av meg som skulle bygge maskin den staret en gang,etter det var den helt død.Tok ut alle enheter en etter en og prøvde,det som hjalp til slutt var og ta ut cpu ca et minutt og sette den i igjen da gikk maskina helt fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...