Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Diesel - høyere avgifter på bilen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pføy, nye dieselbiler går like fort som bensin.. Ihvertfall tilnærma likt..

Kjørte en 2003 A4 1.9 (100 hk) Turbodiesel gjennom den nye gardermoen-tunnelen, maxa den på 230 km/h.. Synes det er akseptabelt for den motorn..

 

Men ja, biler med diesel pleier å koste litt mer, men man pleier jo å tjene det inn på diesel-prisen..

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar
Hva er haken ved en diesel-bil? Mye billigere fuel er jo en fordel, da må det vel være noen ulemper siden ikke alle biler går på diesel?

Enkelte liker rett og slett ikke dieselbiler. Flere av vennene mine sier de aldri skal kjøpe diesel etter å ha kjørt dieselbiler på kjøreskolen :p Lyden er jo ikke så kul heller da.. :roll:

Lenke til kommentar
Pføy, nye dieselbiler går like fort som bensin.. Ihvertfall tilnærma likt..

Kjørte en 2002 A4 1.9 (100 hk) Turbodiesel gjennom den nye gardermoen-tunnelen, maxa den på 230 km/h.. Synes det er akseptabelt for den motorn..

 

Men ja, biler med diesel pleier å koste litt mer, men man pleier jo å tjene det inn på diesel-prisen..

haha, du kødder? den har toppfart på ca 190 ellerno...

 

det som er dårlig med dieselbiler:

 

de bråker

de rister på tomgang

de kan ikke dras mer enn ca 4000 omdreininger

de lukter

 

eh ja

Lenke til kommentar

Har kjørt Audi A4 1,9 Tdi i 2 år nå.

Eneste grunnen til det er at jeg kjører mye og sparer en del i forhold til å kjøre med bensin.

Det værste med diesel er lyden og lukta!

 

Hadde jeg kjørt 15k eller mindre i året hadde jeg nok valgt bensin bil.

Lenke til kommentar

Saab 9-3 SS Vector:

 

1.9TiDS: 397 000kr - 150hk - 315Nm - 0-100: 9,5s - forbruk blandet: 0.59

2.0T : 443 000kr - 210hk - 300Nm - 0-100: 7,7s - forbruk blandet: 0.85

 

1.9TiDS virker jo som et mye bedre kjøp enn bensinturboen. Ikke like rask 0-100, men den har et høyere dreiemoment, og et mye lavere forbruk. Dessuten koster den 46 000kr mindre. Det tilsvarer mye stilig ekstrautstyr ;)

Lenke til kommentar
Saab 9-3 SS Vector:

 

1.9TiDS: 397 000kr - 150hk - 315Nm - 0-100: 9,5s - forbruk blandet: 0.59

2.0T : 443 000kr - 210hk - 300Nm - 0-100: 7,7s - forbruk blandet: 0.85

 

1.9TiDS virker jo som et mye bedre kjøp enn bensinturboen. Ikke like rask 0-100, men den har et høyere dreiemoment, og et mye lavere forbruk. Dessuten koster den 46 000kr mindre. Det tilsvarer mye stilig ekstrautstyr ;)

Joa, den nye diesel der er fin den, selv hadde jeg uten tvil valgt bensin, men det er mest fordi jeg ikke er noe glad i diesel. jeg hadde vel heller ikke kjøpt 2.0t, da man kan trimme 1.8t til samme antall hk som 2.0t. hadde kjøpt 1.8t og brukt masse på utstyr

Lenke til kommentar
Pføy, nye dieselbiler går like fort som bensin.. Ihvertfall tilnærma likt..

Kjørte en 2002 A4 1.9 (100 hk) Turbodiesel gjennom den nye gardermoen-tunnelen, maxa den på 230 km/h.. Synes det er akseptabelt for den motorn..

 

Men ja, biler med diesel pleier å koste litt mer, men man pleier jo å tjene det inn på diesel-prisen..

haha, du kødder? den har toppfart på ca 190 ellerno...

 

det som er dårlig med dieselbiler:

 

de bråker

de rister på tomgang

de kan ikke dras mer enn ca 4000 omdreininger

de lukter

 

eh ja

detta er det siste bildet jeg tok mens vi kjørte.. 210 km/h.. var et helvete å få tatt bilde med mobilen, så fikk ikke tatt når vi hadde 230.. Men som du ser, så tar du feil :) Instruksjonsboka sier max er 195.. Men som du ser så er det feil :)

post-150-1118062851_thumb.jpg

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar

hååå... Får ta meg en tur til i sommer da..

 

Som sagt, vi hadde 230 med den i den tunnelen, men også når vi "kappkjørte" med en Mercedes.. vi hadde 230, da gikk det ikke mer.. men mercedesen bare forsvant..

 

Men nå har vi sklidd nok ut her.. tar det privat vi, Torstein.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...