Gå til innhold

Mp3 spiller


Anbefalte innlegg

Noen ting jeg lurer på med mp3 spillere.

Fint om noen gidder å svare

 

NexII, kan batteriene til den ikkke lades opp med spilleren?

Er det vanlig at mp3 spillere ikke er oppladbare?

Hvor koster et 512MB minnekort?

Og hva er en IBM Micro Drive?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har spilleren selv.

Nei, du kan ikke lade batteriene via mp3-spilleren (veldig få produkter støtter egentlig dette). Men siden spilleren benytter 2 AA batterier (Slike som alle walkmen og lignende benytter) så kan du jo f.eks. kjøpe deg en lader og noen oppladbare AA batterier.

 

Jeg har selv investert i 512MB CF kort (kan også bruke det til kameraet mitt). Kostet meg 2300.- og verd det når jeg tenker 2 år tilbake da jeg ga 3000 for en mp3 spiller med 64 MB (mpman MP-F35T6, fortsatt 2998 på akers mic).

 

Microdrive er en liten hardisk på størrelse med ett CF-kort. Ulempen med denne er at den drar mer strøm enn f.eks. ett vanlig CF-kort. Er ikke sikker på hva som er dyrest nå.

 

OBS: Nex-spilleren har ikke verdens beste lyd. Litt støy i bakgrunnen på rolige låter. Minner litt om susingen på feks en radio. Mulig jeg har litt bedre hørsel enn andre. Ellers ok.

Lenke til kommentar

jo grei pris det

 

fant nettop ut at en sony mz-n1 minidisk vil være et smartere valg en nexii

n1 veier bare litt mer, men har mye lengre batteri levetid itilleg til at den er oppladbar

de koster omtrent det samme og, hvis jeg skal ha et 512 mb flash kort

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-19 17:29, |KHS| skrev:

jo grei pris det


fant nettop ut at en sony mz-n1 minidisk vil være et smartere valg en nexii

n1 veier bare litt mer, men har mye lengre batteri levetid itilleg til at den er oppladbar

de koster omtrent det samme og, hvis jeg skal ha et 512 mb flash kort



 

Sammenligne MP3 og Minidisk er vel ikke helt det samme (selv om det er litt av samme tingen som virker i bakgrunnen).

 

OK

Fordeler Sony Minidisc:

* Kjent merke

* Bra kvalitet

* (Kikket litt på Sony sine sider) Metall Casing

Sikkert mer også som jeg ikke får med meg

 

Ulemper Sony Minidisc:

* Bevegelige deler

* Du får max inn 5 cd'er på en minidisc (og da tror jeg ikke lydkvaliteten er allverden)

 

fordeler MP3 spiller (iallefall Nex II)

* Benytter CF-kort (man kan få opptil 1GB kort, men ikke her i Norge enda). Dette gir litt mer musikk.

* Ingen bevegelige deler. Dette gjør at man kan jogge/henge opp ned uten å bekymre seg over slitasje.

* Spilleren kan fungere som en ekstern disk

* Ingen copyright greie her så du kan kopiere filer fram og tilbake uten begrensning

* Selve spilleren koster deg ca 1300, minne kjøper du i tillegg. Alt fra 8 MB til 1 GB.

* Benytter 2 AA batterier. Disse kan du få tak i så og si overalt hvis du skulle gå tom. Sony sine spillere med oppladbare batterier har lett for å ha litt spesielle greier.

* Spilleren støtter både MP3 og WMA. Jeg har sett at mange mener WMA er bedre enn MP3 og den komprimerer bedre. Ikke vet jeg. Gidder ikke teste siden samlingen min er kun MP3.

 

Ulemper MP3 spiller Nex II

* Ukjent merke

* Kvalitet?? (Ingen anelse her)

* Skikkelig plastikk klump

* Litt sus i lyden. Dette har jeg sammenlignet med enda en MP3 spiller som jeg har (jeg har nå totalt 3 stykk MP3 spillere)

 

-------

 

MrLee: Dårlig lyd var ikke med de medfølgende halvdårlige headsettet, men med Sony Fonotopia MDR-ED268LP. Man hører en svak susing i bakgrunnen. En av grunnene til det skal vistnok være at spilleren er bygget for å kunne drive headset med høyere motstand.

Jeg har sammenlignet dette mot de 2 andre MP3 spillerene jeg har (Maxtech SSP-100 og MPMan MP-F35T6).

 

Jepps, kun mine argumenter for og imot.

Har vel ennå ikke funnet den perfekte MP3-spilleren. Tror den skulle vært mer som MPMan MP-F35T6, men med CF-kort og ikke SmartMedia. MPMan har også FM radio....

Lenke til kommentar

ganske uenig med deg der.

 

Nå sammenligner jeg den beste md'en til sony,mz-n1 med nexii( Disse vil jo koste like mye, hvis nex'en skal ha 500mb i flash kort)

 

n1:

Batteri: har både et rom til et oppladbart batterie som varer i rundt 30 timer + et til et vanlig AA batteri som varer i rundt 40 timer - disse kan brukes samtidig og gir da overlegen batterietid i forhold til nexii, itillegg til at den er oppladbar!

 

Lagring: Å få så mye musikk inn på en enhet(kort/disc) som mulig er jo ikke så veldig viktig da MD disker veier lite, så det er enkelt å ta med seg et par ekstra når du er ute..

Når en MD disk koster 20 kr for 80minutter og et 256 flash kort koster 900 kr så sier det vel seg selv hvilken som kommer best ut.

Nå er det jo greit å ikke trenge å stresse med en haug med MB disker(et flash kort er mye greiere..), men man kan ikke få alt:/

 

n1 kan brukes under jogging og, det står det under dens spesifikasjoner på hjemmesiden.

 

De eneste vesentlige ulempe jeg kan se med denne minidisken er at den er litt tyngre en nexii, har bevegelige deler så den kan gå lettere i stykker og at mp3 filer må konverteres over til atrac greiene..

 

Ellers er batterie, lagringskapasitet(Mye billigere) og sikkert litt også lyd kvalitet(er jo sony) overlegen!

 

Hvis jeg tar helt feil her så pls si ifra!, ellers så går jeg nok for en minidisk :smile:

Lenke til kommentar

Vel, jeg er ikke noe særlig uenig med deg i det du sier. Har ikke testet MD spilleren.

 

Min erfaring er at det er litt dill og dra med seg X antall minidisker. Der er det greit med ett kort som sitter i spilleren.

 

Selv så har jeg fordelen av at jeg også kan bruke kortet til det digitale kameraet mitt.

 

Dette blir jo også litt vurdering fram og tilbake. En bitteliten ulempe med MD er at man må gjøre om alle MP3/WMA-filer til ATTRAC-formatet til Sony.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...