Gå til innhold

SE nyheter 13.6


Anbefalte innlegg

Se planlegger en pressekonferanse 13.6 hvor de vil presentere 3 nye mobiler.

Disse vil være Zoe og Ellen som allerede har blitt nevn her inne.

I tillegg skal det bli presentert en ny smart mobil, med blackberry...

Sannsynligvis en etterfølger etter P910, altså ikke den nye som vil gå på UIQ3.(Hermione)

 

Hermione skal også være en etterfølger av P serien.

Men er toppmodellen i serien,(P1000)

Skal visstnok ha innebygd GPS antenne, wi-fi, 3 mpxl kamera (+), og muligens HDD?

Blir lansert i september virker det som pr idag.

 

Også på vei er Sakura, som bør bli meget spennende, dette er arvtageren etter S700, S klassen er ensbetydende med bra kamera og fokus på skjerm, og i et uvanlig form, svivel.

Denne ryktes til å få optisk zoom, 3 (evt 3.2mpxl) kamera og en heftig skjerm, og den nye UI fra S///.

Og den kommer i UMTS nettet, ...og er ennå en smart telefon. (?)

Dette er qoute fra en som har sett oppfølgeren til S 700:

Don't think that a lot of people even look on some bulky phones after seeing quality of Sxxx pictures

Vil også bli lansert i September.(?)

 

K800, kommer neppe iår, den vil lanseres etter behov mht K750 suksess, dette er K750 som 3G, og får den nye UI, bedre kamera (3mpxl), og er som K750 meget kompakt.

 

Det som går igjen, som vi ser fra Zoe og Ellen er at SE satser på spill muligheter, stikkordet er 3D, og der kommer det mye spennende fremover!

 

Er også andre navn på blokka mi her, men de er ennå litt for tidlig å komme ut med, men vi snakker om spill mobil + flere walkman mobiler...

 

Ta det for det det er, men det kommer til å bli et meget interresant år for SE mobiler iår, følg med på fortsettelsen!

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for oppdateringen, ser ut til å bli spennende det her.

 

Hermione håper jeg imponerer. Jeg håper på at skjermoppløsningen blir økt betraktelig, prosessorkraften likeså, kamera bør bli bedre og WIFI hadde heller ikke skadet. Om de klarer dette, uten å lage en altfor gigantisk mobil så har de gjort noe stort.

 

Sakura tror jeg også blir interessant. Vurderte i sin tid S700i, men valgte den bort pga. størrelse og endel småtteri som SE har kvittet seg med i år. Jeg liker at de har en mobil hvor de satser stort på både skjerm og kamera. Dette er to kvaliteter jeg er ute etter.

 

Er vel lite som tyder på det, men hadde vært fint om også SE slang seg på harddisk-kappløpet og lagde en W-mobil som kunne konkurrere med N91.

 

Men, vi får se. Gleder meg, og håper jeg ikke blir skuffet.

Lenke til kommentar

Da kan jeg glede deg med at netopp skjerm er neste oppgradering for SE sine mobiler.

De vil få høyere oppløsning og mer farger, men ikke noe konkret å nevne pr idag ennå dessverre...

Det er sagt at P1000 skal være et stort skritt videre fra dagens smart mobiler, det vil gå på et helt nytt OS, men løsningen de har valgt er visst utradisjonell, hva nå enn det måtte si.

 

S700 valgte jeg også å velge bort, bl.a pga størrelsen, får håpe de ikke gjør samme tabben igjen, for meg blir N90/91 altfor store, hvem vil drasse med seg en diger mp3 spiller på gymmen?

Blir mye spennende fra SE i år hvertfall

:thumbup:

Lenke til kommentar

Håper K800 får noen tidels tommer ekstra skjerm, med 240x320 oppløsning da, og Sakura kanskje med VGA-oppløsning? :love:

 

Begynner det ikke snart å bli mulig å lage en mobil uten harddisk, men allikevel med flere GB minne?

 

Håper det er det SE jobber med nå, for å implementere harddisk tror jeg er et skritt i feil retning fra Nokias side, rent teknologisk sett.

 

Mon tro om Sakura lanseres med en eller annen vrifunksjon på kameraet, eller kanskje to kameraer, for å støtte videosamtaler? Hadde vært på sin plass.

Lenke til kommentar
Håper K800 får noen tidels tommer ekstra skjerm, med 240x320 oppløsning da, og Sakura kanskje med VGA-oppløsning? :love:

 

Begynner det ikke snart å bli mulig å lage en mobil uten harddisk, men allikevel med flere GB minne?

 

Håper det er det SE jobber med nå, for å implementere harddisk tror jeg er et skritt i feil retning fra Nokias side, rent teknologisk sett.

 

Mon tro om Sakura lanseres med en eller annen vrifunksjon på kameraet, eller kanskje to kameraer, for å støtte videosamtaler? Hadde vært på sin plass.

Tror du kan få ønsket ditt i oppfyllelse mht skjerm... sier ikke mer!

 

Når det gjelder oppfølger til S700, så får ikke den joystick, men et hjul, har et bilde liggende, poster det senere ;-)

 

HDD er kun showoff, tror det blir vanskelig å utvikle det i mobiler-lett å skade og man får nå snart minnekort på 4gb.

:thumbup:

 

Glemte å nevne en ved kodenavn Ophira.(P850i)

Skal være en ny Walkman musikk mobil, direkte konkurrent med N91 fra Nokia altså.

Vi snakker muligens om HDD... og sannsynligvis i slider format.

:dribble:

Endret av bmwm3
Lenke til kommentar
Er vel lite som tyder på det, men hadde vært fint om også SE slang seg på harddisk-kappløpet og lagde en W-mobil som kunne konkurrere med N91.

Hvorfor skal de gi seg ikast med harddisker når man får minnekort som er like store? Kortene tar mindre plass, er ikke så følsomme for rystelser og støt, trekker mindre strøm + mange andre fordeler.

 

Ser problemene med harddisk i iPod og Zen micro. Disse blir som oftest behandlet penere enn mobiler, så jeg har mine tvil mtp holdbarhet.

Lenke til kommentar
Er vel lite som tyder på det, men hadde vært fint om også SE slang seg på harddisk-kappløpet og lagde en W-mobil som kunne konkurrere med N91.

Hvorfor skal de gi seg ikast med harddisker når man får minnekort som er like store? Kortene tar mindre plass, er ikke så følsomme for rystelser og støt, trekker mindre strøm + mange andre fordeler.

Poenget mitt var mer det at SE kunne slengt seg ordentlig på musikk-kappløpet, med å inneholde svært høy kapasitet, uansett om det er basert på minne eller harddisk.

Lenke til kommentar
Er vel lite som tyder på det, men hadde vært fint om også SE slang seg på harddisk-kappløpet og lagde en W-mobil som kunne konkurrere med N91.

Hvorfor skal de gi seg ikast med harddisker når man får minnekort som er like store? Kortene tar mindre plass, er ikke så følsomme for rystelser og støt, trekker mindre strøm + mange andre fordeler.

Poenget mitt var mer det at SE kunne slengt seg ordentlig på musikk-kappløpet, med å inneholde svært høy kapasitet, uansett om det er basert på minne eller harddisk.

Det kommer arehei, og må nesten si (dessverre) som crazy nevnte at SE også vil lansere sin HDD walkman i løpet av September, Ophira er kodenavnet.

Jeg deler mine tanker mht HDD plassert i en mobil.

Det går utover størrelsen (N91, og i300), holdbarheten, gjør det mer sårbar for fall et.c, og den drikker betydelig mer strøm fra batteriet.

Genuint så synes jeg at en mp3 spiller ikke skal være stort større en maks en W800 vil bli, det er en enhet som man ofte (jeg hvertfall) trener med, og størrelsen og vekt har da veldig mye å si.

:(

Og få en HDD inn i et slikt skall krever bra ingeniør arbeid, men SE har klart å holde sine siste mobiler kompakte (K750) så håper de prioriterer et lite skall i fremtidige Walkman mobiler også, og holder seg for gode til å lage kjemper som enkelte konkurenter gjør...

:thumbup:

 

Bilde av SO505i med navi hjul, som etterfølgeren av S700 (S800?) vil få.

post-219-1117875881_thumb.jpg

Endret av bmwm3
Lenke til kommentar
Er vel lite som tyder på det, men hadde vært fint om også SE slang seg på harddisk-kappløpet og lagde en W-mobil som kunne konkurrere med N91.

Hvorfor skal de gi seg ikast med harddisker når man får minnekort som er like store? Kortene tar mindre plass, er ikke så følsomme for rystelser og støt, trekker mindre strøm + mange andre fordeler.

Poenget mitt var mer det at SE kunne slengt seg ordentlig på musikk-kappløpet, med å inneholde svært høy kapasitet, uansett om det er basert på minne eller harddisk.

Er ikke 2Gb nok så kommer minnekort med 4Gb til høsten.

 

Dette må da sies å være svært god kapasitet?

Lenke til kommentar

Forstår ikke helt hva du mener. Er fullt klar over at det finnes store minnekort, og at større er på vei.

 

Det jeg mener er at om det skal være en fullgod musikktelefon må den enten ha stort innebygget minne fra harddisk eller andre metoder, eller evt. bli bundlet med et f.eks. 4 gb minnekort. Så lenge mobilen har veldig stor kapasitet til musikkfiler spiller det vel liten rolle for forbrukeren om denne kapasiteten kommer fra minnekort eller harddisk, så lenge det er en del av produktet man kjøper.

Lenke til kommentar

Enig i det bmwm3 sier, det negative med denne MP3-mobil-fokusen er jo at mobilene blir mer sårbare og du ikke lenger kan bare ta med deg MP3-spilleren og gå en tur i regnet eller jogge en tur...

 

... Forøvrig ser jeg poenget med HD-mobiler, pga. ytelse/pris, men vi er vel alle enig om at det er et skritt i gal retning? Uansett vil 4GB-kortene koste 5k pluss, og da er det jommenmeg bedre å kjøpe en Ipod mini i tillegg...

Men om ett år er kanskje minneprisene mye lavere, bare å krysse fingrene...

Lenke til kommentar
Forstår ikke helt hva du mener. Er fullt klar over at det finnes store minnekort, og at større er på vei.

 

Det jeg mener er at om det skal være en fullgod musikktelefon må den enten ha stort innebygget minne fra harddisk eller andre metoder, eller evt. bli bundlet med et f.eks. 4 gb minnekort. Så lenge mobilen har veldig stor kapasitet til musikkfiler spiller det vel liten rolle for forbrukeren om denne kapasiteten kommer fra minnekort eller harddisk, så lenge det er en del av produktet man kjøper

 

Så hvorfor skal SE kaste seg på harddiskkjøret når man får like store minnekort?

 

Ser kun fordeler ved å benytte minnekort fremfor harddisk. Syns heller ikke det bør være bundlet. Fordi:

 

1: Om det ikke medfølger et kort vil telefonen være billigere for de som ikke har behov for stort minne. De andre kan velge å kjøpe seg større og tilpasse pris og kapasitet etter eget behov.

 

2: Minnekort tåler mer enn harddisk

 

3: Minnekort tar mindre plass enn harddisk

 

4: Med minnekort kan kapasiteten utvides etterhvert, man er ikke låst fast til én bestemt kapasitet.

Lenke til kommentar
Så hvorfor skal SE kaste seg på harddiskkjøret når man får like store minnekort?

Du leser tydeligvis ikke det jeg har skrevet to ganger nå:

 

Poenget mitt var mer det at SE kunne slengt seg ordentlig på musikk-kappløpet, med å inneholde svært høy kapasitet, uansett om det er basert på minne eller harddisk.

 

Det jeg mener er at om det skal være en fullgod musikktelefon må den enten ha stort innebygget minne fra harddisk eller andre metoder, eller evt. bli bundlet med et f.eks. 4 gb minnekort.

 

Jeg sier altså at jeg synes det er greit både med minnekort eller harddisk, så lenge produktet for forbrukeren blir en mobil med høy kapasitet for musikk.

 

Angående bundling eller ikke synes jeg fortsatt at et produkt skal kunne bundles med dette for å markedsføres direkte som en musikkmobil. Eventuelt kan det lages to lignende mobiler, en bundlet med minnekort og en uten (eksempel W800i og K750i).

 

Det jeg tror ville vært aller best var om det kom en mobil med innebygget minne på f.eks. 4 gb. Dette minnet skulle helst vært basert på innebygget minnekort og ikke harddisk (av grunnene du nevner), og i tillegg burde mobilen støtte mer utbygging med minnekort. Dette ville ført til at mobilen var ordentlig musikkmobil fra begynnelsen av, og i tillegg kunne forbedres ytterligere om kunden ønsket det.

Lenke til kommentar

Jo, jeg leser hva du skriver og mener løsningen med å ikke bundle er bedre totalt sett enn løsningen til Nokia.

 

Dermed er jeg uenig med deg i at de ennå ikke har kastet seg på musikkappløpet. Det har de i høyeste grad og den tilgjengelige kapasiteten er også på høyde med Nokias innebygde harddisker.

Lenke til kommentar
Jo, jeg leser hva du skriver og mener løsningen med å ikke bundle er bedre totalt sett enn løsningen til Nokia.

 

Dermed er jeg uenig med deg i at de ennå ikke har kastet seg på musikkappløpet. Det har de i høyeste grad og den tilgjengelige kapasiteten er også på høyde med Nokias innebygde harddisker.

Enig med deg der, minnekort er for min del langt å foretrekke fremfor HDD.

Hvis HDD er løsningen må det være betydelig mer en 4Gb minne, men vi ser at det er i begynnelsen av denne teknologien i mobiler, og det vil bli ytterligre forbedret og komme i mindre formater.

For det er min tanke at skal det være Mp3 enheter, kan ikke disse bli for store, eller tunge.

N90 er for meg en gimick uten relasjon i den virkelige verden, hvor bruker man en mobil på 173 gram hen?

Hvertfall ikke når man skal trene...

:no:

 

Men blir spennende å se fremover, blir mye kult i år, fjoråret var et eneste stort gjesp i forhold!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...