Gå til innhold

Fire fox eller Opera?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har en liten søkeboks som lar deg søke på google i begge nettleserene.

 

Opera er en mer innholdsrik nettleser enn Firefox. Den har blant annet en innebygget e-post klient, samt mange andre funksjoner. Firefox er lagd for å i utgangspunktet være en enkel nettleser, men på grunn av utvidelses muligheten i Firefox kan du få alle de funksjonene du ønsker. Opera er altså spekket med funksjoner i utgangspunktet, mens Firefox selv lar deg skape den nettleseren du selv ønsker. Hvilken du vil foretrekke kommer helt ann på hva du er ute etter i en nettleser, begge er uansett gode alternativer til IE. Jeg vil anbefale deg å prøve ut begge nettleserene en ukes tid, og selv bestemme hvilken du foretrekker.

Lenke til kommentar
Googel + mange andre søketing er bygd inn i begg. Mener at opera er teknisk sett best, men jeg gidder ikke reklame/betale derfor bruker jeg firefox. Begge er uansett sykt mye bedre enn IE.

Det er sant... Blir spennende å se hva IE 7 kan by på.... Eller hva de har knabba fra firefox o.l

Lenke til kommentar
Koster Opera penger?

Hvis det gjør det gidder jeg ikkevurdere det en gang... :no:

Opera koster penger, ja. Hvis du ikke vil betale må du finne deg i å se et reklamevindu oppe i venstre hjørne, det er likevell mulig å fjerne hele/noe av det hvis du vil det.

 

Jeg syns Firefox er rett og slett best.

Helt enkel og grei, muligheter for å laste ned mange extension som er svært nyttige (kan nevne Adblock), og jeg trenger heller ikke en mail-klient som er innebyggd i en nettleser + annet som jeg aldri får brukt.

Firefox bruker kanskje mye ram (men til tider ikke mer enn Opera), og dette blir fikset på fra versjon 1.1 :)

Jeg ville brukt Firefox hvis jeg var deg.

Endret av _Adler_
Lenke til kommentar
Eg anbefaler Opera. Der får du alt med når du laster det ned i staden for å tulle med extensions og greier. Norskprodusert software er ingen dum sak å sponse.

Tulle med extensions? Syns ikke det er å tulle jeg, bedre å bruke extensions og selv få Firefox slik du vil enn å ha en nettleser som Opera, med magne funksjoner du ikke trenger...

Har f.eks. Opera en funksjon som lar brukeren fjerne reklame fra sider (manuellt og automatisk?!

Lenke til kommentar
Har f.eks. Opera en funksjon som lar brukeren fjerne reklame fra sider (manuellt og automatisk?!

Jada, det har opera. Bruker det på ei maskin med modem, mens på denne på Adsl velger jeg å beholde reklamen, kan se noen greie tilbud.

 

I tillegg er HELE programmet på bokmål/nynorsk, mens med firefox kommer de fleste tilleggsmodulene på kun engelsk. Det var en av grunnen til jeg valgte opera.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...