Terje911 Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Jeg tenkte jeg skulle legge inn XP Pro på maskinen min ettersom denj begynner å bli treg. Jeg har XP Home fra før. Når jeg setter inn cden og starter installsjonen så kommer det opp en feilmelding om at den XP Pro jeg skal installere er gamler enn den som er installert. Så står det at jeg kan boote me den cden når jeg starter maskinen, men da får jeg opp en feilmelding om at jeg skal sette inn riktig boot cd eller nå. Hva skal jeg gjøre? Når jeg installerer XP pro blir da C: formatert? Å blir de andre diskene værende som di er? Noen som vet hva den nyeste XP pro er?
The_Darkness Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 Når jeg installerer XP pro blir da C: formatert? Å blir de andre diskene værende som di er? når du skal legge inn Xp pro får du spørsmål om du vil formatere C: det lønner seg sterkt å gjøre, hvertfall hvis pc'n er treig i utganspunktet.. dessuten er det jo helt unødvendig med to versjoner av Xp innstalert.. de andre partisjonene du har. eks. D: E: F: osv.. blir værende som de er..
pmarius Skrevet 1. juni 2005 Skrevet 1. juni 2005 (endret) Hvis du har originalcd'en så skal den være bootbar. Dvs at du bare kan sette den i cd-rom, restarte maskinen, så trykker du en tast når du får beskjed om det på skjermen. Da starter installasjonsprogrammet, og du får tilbud om å slette og formatere diskene dine først, noe du selvfølgelig gjør. da får en en helt strøken, fresh Windowsinstallasjon. Husk å trekke ut nettverkskabelen frem til du har installert SP2 og virusprogram på den nye installasjonen din, ellers får du virus... P.S for i det hele tatt å få til å boote fra cd må dette være stilt inn i BIOS. Hvis du ikke har gjort det må du gå inn i BIOS og endre bootrekkefølgen, f-eks til: CD-ROM, A: (Diskett), C:\ Harddrive... Endret 1. juni 2005 av pmarius
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå