Gå til innhold

Anbefaling til nostalgiske gamere: Retro gamer


Anbefalte innlegg

Var på Narvesen tidligere i dag, og skulle ha en snerten kaffe + Kroneis. Tok også en tur bort til data-bladene for å se om de rent tilfeldigvis skulle ha PC Zone inne.. noe de selvfølgelig ikke hadde. Men, hva skuet mine lyseblå? Et magasin med den klassiske Atari 2600-joysticken som logo, med det velklingende navnet "Retro gamer".

 

162 kroner fattigere tuslet jeg tilbake på jobb, fjernet coverdisken (med The elder scrolls: Arena + Dosbox), og fordypte meg i litterært snop i halvannen time. Mye fin informasjon om eldre konsoller, blant annet litt historie om NES' introduksjon i statene, en god del om Indiana Jones-spill på ymse konsoller og datamaskiner, Gauntlets historie, samt en uutgitt anmeldelse av Probotector (Contra) fra 1991.

 

Det varmet mitt nostalgiske hjerte, og anbefales til alle gamere over fylte 20 år.

 

retro16.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Da var det nyeste nummeret kjøpt og lest. Ikke fullt like bra som det forrige nummeret, men vel verdt pengene. Finfine artikler om Sega Game Gear, Sega Mega-CD, Mortal Kombat og Duke Nukem. Cover-CD-en har en haug med 2D shoot-em-ups (a la R-type).

 

For øvrig fant jeg også Dark Forces II: Jedi Knight (pappeske) hos den lokale Spiderman-butikken. Pris: 50kr. :)

Lenke til kommentar

Jeg så foresten i en leketøys katalog for en stund siden, der kunne man kjøpe en gamepad som lignet den til sega mega drive, med 5 innebygde spill som sonic 1 (og 2 tror jeg). De hadde også nintendo og pc kontroller med spill i.

Endret av The (only) O
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...