Gå til innhold

Norsk rap er rett og slett tragisk.


embark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

rap generelt er bare piss spør du meg. "yoyo in da cluuub, this goes out to my homies who got killed, miss u 2pakk, love the fellow brothers" osv..................... men det er bare min mening, gidd kommentere for jeg kommer ikke til å gå innpå denne threaden uans. men til dere som hører på det, ser dere for dere selv som 50 åringer og fortsatt hører på "in da cluub"?

 

men alle musikksmaker skal respekteres, vet denne er unødvendig, men måtte bare si det.

Lenke til kommentar
Så den der "Skills Misse Baren" (orddeling?) på Svisj nå nettopp. Fy faen så tragisk! Noen bleike pinglete fjortisser som står der og tror de er så jævla tøffe. :roll:

De heter vel Skills Misse Baren fordi de tror, at de har skills?

Enten det eller så er norsken dems ikke av den høye skole. :)

Lenke til kommentar
(lord_vivec9 @ 07/06/2005 : 11:36)

 

De heter vel Skills Misse Baren fordi de tror, at de har skills?

Enten det eller så er norsken dems ikke av den høye skole.

 

Døh, du kødder ikke med Skills Misse Baren, ellers kommer den fete bikkja fra musikkvideoen og dreper deg. Og hvis ikke den gjør det, så gjør nok dem det selv. De er jo farlige, like, "Klikk klikk BOOM". Skjønneru? De er skilsmissebarn, så kødderu merem kommer de og skyter deg mens de røyker joints!

Lenke til kommentar
rap generelt er bare piss spør du meg. "yoyo in da cluuub, this goes out to my homies who got killed, miss u 2pakk, love the fellow brothers" osv..................... men det er bare min mening, gidd kommentere for jeg kommer ikke til å gå innpå denne threaden uans. men til dere som hører på det, ser dere for dere selv som 50 åringer og fortsatt hører på "in da cluub"?

 

men alle musikksmaker skal respekteres, vet denne er unødvendig, men måtte bare si det.

Greit at du har din mening,og den skal respekteres,men jeg ser jo etter hva slags rap du har hørt,med det eksempelet ditt ( '' yoyo in da cluuub'') .. typisk 50 cent rap som jeg heller ikke er så glad i.

 

Tru meg,det finnes mye annen rap / hip-hop som ikke er sånn...

 

Når jeg er 50 år,så sitter jeg sikkert å hører på hip-hop albuma mine fra jeg var yngre,akkurat som våre foreldre fikk høre av sine foreldre at rocken var teit,og at det ikke var musikk,så er det fortsatt noe de sitter å hører på den dag i dag.

Lenke til kommentar
Så den der "Skills Misse Baren" (orddeling?) på Svisj nå nettopp. Fy faen så tragisk! Noen bleike pinglete fjortisser som står der og tror de er så jævla tøffe.  :roll:

De heter vel Skills Misse Baren fordi de tror, at de har skills?

Enten det eller så er norsken dems ikke av den høye skole. :)

skillsmissebarn...forstår du sammenhengen? at de heter Skills Misse Baren er jo bare et påfunn for å få det til å virke "tøffere".. et slags ordspill kan man jo kalle det...:

 

skillsmissebarn - baren - skills - misse (miss)...kanskje...er nok et "dumt" påfunn...liker du litt sånn norsk jaa9&onklP-rap, så var jo den "klikk, klikk" ganske kul.. har veldige likhetstrekk med mange av sangene på jaa9&onklP's nye album, Sjåre Brymæ..kanskje ikke så rart ettersom de er med i Skills Misse Baren

Lenke til kommentar
Tru meg,det finnes mye annen rap / hip-hop som ikke er sånn...

Og takk gud for det!

 

Det kom mye bra rap før 2002, ikke så mye etter. Bare "bling bling" rap nå. :no:

Da snakker du vel om toppliste crap musikken?

gå inn på hip-hop.no så er det faktisk mye bra der, men det er jo ikke vits vis en ikke liker rap da ;)

 

rappere som :

 

50 cent

 

SnoopDogg(sånn som han har blitt, liker de gamla tracksa, men de nye? :no: )

 

Loyd Banks

 

Fjortiss Phillip

 

Kleen Cut

 

og en GOD del andre rappere rapper for å tjene spenn setter ordentlig hip-hop i dårlig lys(syns jeg)

 

De ordentlige rapperne som hadde lagd rap selvom de ikke tjente en dritt, det er de det er best kvalitet på....

Lenke til kommentar
Da snakker du vel om toppliste crap musikken?

Ja, egentlig...

Lurer på hvem som "bestemmer" at det er liste-musikken som er bra...

liste musikken kommer vel opp på listen fordi det er mange folk som hører på den... da er den jo "bra".... enkelt forklart... liste musikk er sjeldent bra men det er jo noen ganger det er bra......

 

synd ingen artister spiller musikk lenger... bare ute etter penger :no:

Lenke til kommentar
norsk rap suger

 

"bæbey bæbey bæbey bæbey bæbey bæbey" "E ordet E ordet E ordet E ordet"

"Ketchup, Sennep og løk"

 

får en sammeheng.

Du klager på norsk rap når det er det eneste du har hørt?:dontgetit:

deter jo ikke rap enang!

jo, hørt masse norsk rap jeg

 

klovner i kamp, gatas parlament, tungtvann osv osv

 

all is pure shit.

Lenke til kommentar
rap generelt er bare piss spør du meg. "yoyo in da cluuub, this goes out to my homies who got killed, miss u 2pakk, love the fellow brothers" osv..................... men det er bare min mening, gidd kommentere for jeg kommer ikke til å gå innpå denne threaden uans. men til dere som hører på det, ser dere for dere selv som 50 åringer og fortsatt hører på "in da cluub"?

 

men alle musikksmaker skal respekteres, vet denne er unødvendig, men måtte bare si det.

Jeg har sagt til deg flere ganger at ikke alt er "yoyoyo homie, in da hood" men du vil ikke høre du! Men greit, sta og dum får du bare være!

 

Over til topic:

Det er mye dårlig norsk rap ja men det finnes noe bra også. Spetakkel har noen gode sanger. Noen av sangere deres er ikke så veldig bra heller bare sånn at det er sagt. Men f.eks. Spetakkel - Bror, den er veldig bra. Paperbøys liker jeg ikke noe særlig og pen jakke syns jeg er tragisk.

Det er ikke mye bra rap i Norge men syns spetakkel er noe av det beste man får tak i når det gjelder norsk rap.

Lenke til kommentar
norsk rap suger

 

"bæbey bæbey bæbey bæbey bæbey bæbey" "E ordet E ordet E ordet E ordet"

"Ketchup, Sennep og løk"

 

får en sammeheng.

Du klager på norsk rap når det er det eneste du har hørt?:dontgetit:

deter jo ikke rap enang!

jo, hørt masse norsk rap jeg

 

klovner i kamp, gatas parlament, tungtvann osv osv

 

all is pure shit.

Jeg liker ikke de gruppene no spess jeg heller, men norsk underground rapp er ganske bra, det er det som er fett.

har hørt en sang med karpe som jeg liker sammen med Cam-n-a`lee

men er man intressert i rap hører man ikke bare på po\topp lister, da går man rundt på forskjellige undergrund siden og kansje kjøper en mikstape eller no.... det er ihvertfall det jeg definerer som norsk rap...

 

rappere fra USA kan jeg anbefalle :

 

Immortal Technique

 

Jedi Mind Tricks

 

ja det er vel de eneste jeg husker, men det er flere...

 

edit: men jeg syns ikke at man kan si at all norsk rap suger vis man har bare hørt de mest kjente av dem....

Endret av DarkStarr
Lenke til kommentar
Syns trådstarter kun nevnte middelmådige artister... Jeg syns hvertfall at Karpe Diem, Klovner i Kamp og til en viss grad gatas parlament er bra. Noen enige?

Helt enig, Whimsical? Har han liksom talent?

Som jeg sa i en post for litt siden, spetakkel syns jeg er best. Men klovner i kamp er også bra, ihvertfall med noen sanger.

Ser egentlig ikke helt poenget med å starte en slik tråd, det blir jo alltid bråk av sånn tråder.

 

Folk har delte meninger, aksepter det!

 

Edit: Jeg liker ikke trance og sånt men jeg går ikke rundt å slenger drit om det, andre folk liker det men ikke jeg. Er jo bare en smakssak!

Endret av MacManus
Lenke til kommentar

Snoop Dogg kan i motsetning til alle andre du nevner, rappe og skrive bra tekster. Hør feks Murder was the case og de tidlige albumene/les tekstene. Snoop Dogg har blitt litt for bling bling i det siste, men da han var yngre kunne han faktisk skrive bra tekster og rappe bra. Snoop Dogg kan ikke sammenlignes med hverken fjortis-phillip eller 50 cent. Snoop doog er en legende innen rap, og er blant de beste. Han er vel noen nivå under dre og 2pac, men mye av det han er laget er god musikk.

Lenke til kommentar

Folk er forskjellig.

Noen liker mora, andre dattra (:ermm::mrgreen:) men å komme å si at ting "dette suger" har ingen poeng what so ever. Skal dere si noe i det hele tatt så skal det være en god begrunnelse for hvorfor du mener dette er dårlig.

 

Flere "rap suger" så blir det stenging og belønnelse av personen som poster den posten.

 

B|Real ¤ Moderator ¤

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...