Gå til innhold

AGP eller PCIexpress?

ar156

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan man finne ut om man har den ene eller andre typen? Skjønner at nye PC'er bruker PCI-express.

Men finnes det en måte man kan se dette på uten å åpne PC'en og studere sporene?

newbie :love:

PS: har GeFORCE 4MX som det virkelig er på tide å bytte ut!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

GeForce4-kort finnes vel ikke i PCIe-utførelse (i hvert fall ikke hvis det er noen år gammelt) så du har nok AGP. Antar du kan bekrefte det ved å gå inn i bios-setup ved oppstart, men det kommer an på hovedkortet.

Skrevet

GeForce4 MX ja....

Da skal du definitivt ha et AGP kort!

Skal du ha et ok kort med bra ytelse i AGP anbefaler jeg deg GeForce 6600GT. De koster fra 1500 kroner og oppover

Skrevet

Takker for svar!

Regnet jo med at det var AGP og ikke noe annet og kommer ikke til å sjekke noe mer. :whistle:

Har bestemt meg for 6600GT etter å ha lest litt her på forumet. :thumbup:

Skrevet
Takker for svar!

Regnet jo med at det var AGP og ikke noe annet og kommer ikke til å sjekke noe mer. :whistle:

Har bestemt meg for 6600GT etter å ha lest litt her på forumet. :thumbup:

Det gjør du klokt i. Kos deg med det nye kortet! :thumbup:

Skrevet

ai ai

den var verre... vet ikke hvilket hovedkort, men det er Pentium 4 - 2GHz... og har "kun" 512MB

såååå er glad for korreksjoner hvis dette sier noe om at HK ikke harmonerer med nytt skjermkort :cry:

Skrevet

Siden du har GF4mx med AGP så får du brukt det nye påtenkte skjermkortet ditt. Det som kan hende er at HK ditt ikke støtter 8x AGP, men da blir bare hastigheten på skjermkortet satt ned. Du kan sjekke dette med å gå inn i bios. Hvis du er usikker på bios håndtering så er det ufarlig så lenge du ikke lagrer noe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...