Gå til innhold

Fagprøve i IKT-Driftsfag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er ferdig med serveren, skal sette opp windows xp maskiner nå, og håper at de fungerer helt smertefritt isammen med serveren :p

Det er lov å drømme :p

 

Vet at det aldri skjer, men jeg har hele veien testet alt me virtuelle maskine før jeg har gjort endringen på den skikkelige serveren, så jeg tror den skal fungere 100%, selv om det omtrent aldri sjer at alt fungerer første gang :p

Lenke til kommentar

Nope, vurderte først om jeg skulle sette opp full image løsning, men det tar for lang tid, + jeg mangler litt programvare for det, så da fant jeg ut at i.o.m. at windows xp må installeres manuelt er det ikke så mye ekstra arbeid å installere office også.

Lenke til kommentar

Er lærling på Randaberg VGS, optimalt sett ville jeg satt opp en image løsning, da tar det ca 20min å få opp en ny maskin, så sant det er av samme typen, men iom liten tid har jeg bare dokumentert installasjon av windows xp sp3 med office osv, tar vel ca en time per maskin du skal sette opp, men det går greit å ta flere maskiner på en gang, så burde ikke være noe problem

Lenke til kommentar

Okei. Jeg er lærling på Bryne VGS, har 1,5 år igjen av læretiden. :)

Ja, det ville nok vært den beste og enkleste måten mtp. fremtidig reinstallasjon av maskiner som har uforklarlige feil osv.

Det fungerer jo å installere manuelt også, så lenge det ikke er så fryktelig mye programvare som skal inn.

Endret av Goggen90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...