Gå til innhold

Fagprøve i IKT-Driftsfag


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt enda. Tenker litt på bachelor i Informatikk.

 

Forøvrig så var det noen som spurte etter dokumentasjonen min når jeg var ferdig her.

 

Kan godt legge den ut, men da går jeg selvfølgelig ut i fra at ingen lager en blåkopi ut av den.

 

Ble helt fra meg når sensorene presterte å si "dokumentasjonen er helt grei - kanskje for oversiktlig...."

 

Gjorde faen meg nesten ikke noe annet enn å skrive på den jævla dokumentasjonen hele uka, så presterer de å si noe sånt?? :realmad: :realmad:

Skal faen meg gi dem "helt grei" jeg.

 

Fikk nesten hele avdelingen her til å lese igjennom den på forhånd og alle sa at den var topp/prikkfri.

Fagprove_dokumentasjon.zip

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Ingenting å utsette på arbeidet ditt ahpadt, og gratulerer med tittelen IKT-Driftsoperatør! :)

Tviler på at det blir ris og sms på meg då eg aldri har vore borti det før...

Hmm, trur jaggu megen eg får ta å sette opp eit nettverk eller to for å prøve ut nye ting ;)

Lenke til kommentar
ahpadt, fin dokumentasjon.  Må du ikke ta ingeniør forkurs om du skal gå Høgskole?  Er nemlig i nesten samme situasjonen selv, og da blir det altså forkurs først.

8973615[/snapback]

 

Takk. :)

 

Det kommer ann på kravene. Typ: 2MX, 2FY og 3MX. Du ha disse uansett.

Lenke til kommentar

Lurer på en liten ting...

Etter man har fått fagbrevet som IKT-Driftsoperatør, hva får man generelt sett i lønn da?!

Dere skjønner det at de på bedriften her jeg har fått jobb skal lage et jobbtilbud til meg, men vet ikke helt hva de skal gi mæ i lønn! Så jeg ble bedt om å forhøre meg litt rundt for å høre hva andre som akkurat har fått fagbrevet som IKT-Driftsoperatør får i lønn på sin bedrift...

 

Så...hva får DU i lønn når du begynner som fagarbeider i IKT-bransjen?! :hmm:

Lenke til kommentar
Uten å ha noen konkrete tall å trekke opp, vil jeg tippe at en ferdigutdannet IKT-driftsoperatør vil kunne tjene mellom 250 000 - 400 000.  Finnes forøvrig en tråd du kan kikke på, https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=684159&st=0

8997509[/snapback]

Var på utkikk etter et litt mer konkret svar men... :p

Har gått 1 år på skole på IKT-Driftsfag

Har hatt 2 år i lære som IKT-lærling

Begynner til høsten 2007 som IKT-Driftsoperatør ved en militær bedrift i Mandal (Norges sørligste by). Er 20 år...

 

Nå har jeg konkretisert det litt mer, så håper på litt mer konkrete svar :)

...men uansett takk for svar Stikko :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei!

 

Kan føye til at eg tar fagprøve denne veka, og er så og sei "ferdig" i dag :)

Fikk ein ganske grei prøve som går ut på: 1stk tenar med domene og 1stk klient med 2 ulike brukarar. Elev og lærar. Det eg har jobbet mest med er policy uten tvil! Ettersom prøven ikkje går ut på å dele nett osv osv, så har eg lagt vekt på sikkerhet og tilgang, brukarane har _KUN_ tilgang til ie, open office og nettverkstasjoner på tenar.

 

Når ein først skal strupe brukar så er det pluttselig mange ting som ikkje vil fungere, eg har trend officescan server på tenar maskin som klient er kopla opp mot, her vart det ein del klur men til slutt så funka det! :)

 

anyway, eg har fått jobb i kommunen eg har jobba som lærling i 2 år, vil få 250k (minstelønn:S) i året + ein bonus på alt i frå 20-50k dersom eg oppnår måla våre etter 3mnd.

Er sjølv 20år og har gått på Allmenne GK, IKT vk1 og no lære.

Lenke til kommentar

Heisann..

 

Spørsmål!!

 

Jeg gikk Vk1 IKT - Driftsfag for 6 år siden.

Da var det ca 40% av lærlingene i Oslo og Akershus som ikke fikk lærlingeplass.

Det ble derretter opprettet en VK2 linje som jeg gikk.

 

Tok aldri fagprøven etter dette. Begynte rett på en Teknisk Support jobb i Bærum kommune.

 

Nå har jeg jobbet 2 år som IT-Ansvarlig for en privat mellom stor bedrift og er ganske fornøyd :)

 

Men når jeg leser disse fagprøvene som blir levert inn virker jo dette ganske greit. Hadde jo vært kjekt å bare hatt dette brevet ved siden av de andre sertifiseringene jeg har.

 

Noen som kan fortelle meg hvem jeg skal ta kontakt for å prate / melde meg opp til dette :) ?

 

De ringte å maste på meg sommern etter VK2. Men da var jeg vel ikke helt motivert til å ta den prøven.

 

Joachim

Lenke til kommentar

Jeg legger med fagprøven min som jeg hadde i juni dette året:

Rapporten_for_4._halv_rsoppgave_p__Umoe_Mandal.pdf

 

Jeg vet noen av dere kanskje vil syns dette var en altfor enkel oppgave, at dette er noe som kan gjøres med "bind for øyene" osv., men jeg er desverre ikke mye klokere enn det denne oppgaven gir uttrykk for... :blush:

 

Grunnen til at jeg legger ut fagprøven min her på forumet, er egentlig bare for å få en tilbakemelding fra dere, negativt eller positivt (det er jo det negative man lærer av så... :p ), da jeg har fått god hjelp fra folk her inne! Uten gode svar fra mange her på forumet hadde ikke denne oppgaven blitt fullstendig! :thumbup:

 

Så håper det i alle fall er ett par stykker som syns jeg har gjort en god jobb med denne oppgaven, og som vil gi tilbakemelding :)

 

EDIT:

 

Fikk for øvrig karakteren Meget bestått...

Endret av nilsrune
Lenke til kommentar

Såg vel greit ut det der nilsrune, eller eg syns den var FOR GODT dokumentert, min sensor sa at dokumentasjonen skal ver dokumentert for ein person på mit kunnskapsnivå, eg føler eg har lagd ein dokumentasjon som holder, det var vel ca 10 sider planlegging, 15 sider dokumentasjon av Tener, Klient, AD, DHCP, DNS, Program++ og 10 sider? policy :p + logonscript. Har desverre ikkje fått tilbakemelding på karakter enda, sjukt spør du meg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...