Gå til innhold

TV-Lisenstull med NRK


Anbefalte innlegg

Jeg var så uheldig å kjøpte meg en TV på elkjøp her forleden.

Uheldig var jeg for jeg registrerte TV'en i mitt navn, en TV jeg ikke skal bruke til å se på NRK, men til Playstation spilling.

 

Er det for sent å gjøre noe med dette siden regninga fra NRK har kommet i posten til min nåværende adresse? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg var så uheldig å kjøpte meg en TV på elkjøp her forleden.

Uheldig var jeg for jeg registrerte TV'en i mitt navn, en TV jeg ikke skal bruke til å se på NRK, men til Playstation spilling.

 

Er det for sent å gjøre noe med dette siden regninga fra NRK har kommet i posten til min nåværende adresse? :dontgetit:

Du kan vel prøve å maile/ringe dem.. Men når du har registrert den på deg er det vel ikke noe vei tilbake :roll:

Lenke til kommentar

ja de fleste butikkjeder gjør det nå om dagen. De registrerer alle dyre varer. Det beste du kan gjøre er å ringe nrk og si at du kjøpte den som en gave til en annen men det er ikke lurt hvis du skal bruke den selv.

 

Det er vel bare å betale nrklisensen og titte på nrk...

Lenke til kommentar

lisensavgiften er lovpålagt.

 

og den gjelder for tv/parabol-tuner, altså aparat som kan ta inn

bakkesendinger eller satelittsendinger.

 

så dersom du har en tv med tunere fjernet, eller eventuellt

en plasma uten tv-tuner, skal du slippe avgiften. du skal også

bare betale en lisensavgift per husstand.

 

så enten kan du få tuneren fjernet, eller så selger du den du har(dokumenter

dette ovenfor nrk) og kjøper en uten, eventuellt en plasma uten tv-tuner.

 

men har du enten en tv-tuner utenom, eller parabolmottaker, må du

betale den uansett(video-opptaker/tv-tuner til pc osv).

 

så egentlig har det ingenting(teoretisk) med nrk å gjøre,

selv om det er de som stort sett får alle lisenspengene :mad:

 

dette har dessuten vært disskutert før, og eg har vel selv snart

prøvd alt for å unngå denne avgiften :hmm: uten å lykkes.

eneste eg ser som kan og vil fungere er å kaste/selge tv'n du har,

og sende dokumentasjon inn til nrk. du slipper da fremtidige krav, men

må betale det du allerede har fått. :)

Lenke til kommentar

Ja, nei da sitter jeg vel i saksa da. Det er ingen vits for meg å stresse med denne saken. NRK er noen kakser, så jeg håper snart at denne ordningen blir fjernet.

 

Forresten, hvor mange regninger er det i året? Denne var på 500. Så jeg lurer på

hvor ofte jeg får den?

Lenke til kommentar

Avhengig av din situasjon kan du muligens redde deg unna med denne regelen:

En familie som bor sammen kan ha ubegrenset antall mottakere i bruk i sin bolig forutsatt at mottakerne kun benyttes av lisensbetaleren, ektefelle, samboer og/eller mindreårige barn som blir helt og fullt forsørget av lisensbetaleren.

Dette forutsetter at du ikke har studielån f.eks.

 

Evt. kan du "selge" tv-apparatet før neste termin, sende inn salgsmelding, og håpe at det ikke dukker opp en kontrollør...

Lenke til kommentar
Nei, det er 2 regninger pr år, ca 2000 totalt pr år.

Høh, værste utplyndringa jeg har hørt. 2000 i året er jo det man betaler for billig kortet til Viasat, og det har jo et par flere kanaler en de 2 triste Nrk kanalene. Reklamen er da ikke så grusom.

 

Litt merkelig, lisensavgiften til Nrk skal også drifte for de bedritne radiokanalene. Hvorfor må man ikke melde i fra ved kjøp av en skarve radio da?

Lenke til kommentar
Nei, det er 2 regninger pr år, ca 2000 totalt pr år.

Høh, værste utplyndringa jeg har hørt. 2000 i året er jo det man betaler for billig kortet til Viasat, og det har jo et par flere kanaler en de 2 triste Nrk kanalene. Reklamen er da ikke så grusom.

 

Litt merkelig, lisensavgiften til Nrk skal også drifte for de bedritne radiokanalene. Hvorfor må man ikke melde i fra ved kjøp av en skarve radio da?

Korleis gjer du det om du er registrert som lisensbetaler og kjøper parabol der du betaler månedlig for NRK?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...