Gå til innhold

Splinter Cell PTM Hvordan få AA aktivert?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ATI Catalyst skjermdrivere kan tvinge AA i alle spill, så jeg brukte det for å få AA i PTM (og mange andre ikke-AA spill). Mulig nVidia har noe lignende funksjon.

Bare å titte litt igjennom de avanserte instillingene i nVidia-panelet.

Hmm :hmm:

 

Går ut fra at du mener driverinnstillingene.? Har fått Antialiasing i Alle spill utenom Overnevnte.

 

Hvilken DXversjon kjører du?

Lenke til kommentar

Yep, pluss at Nvidia sine AA løsninger er litt bedre/smartere enn ATI sine da de gir ikke bare muligheten til å velge enten 2x/4x/8x/16x AA, men også en mulighet til å velge noe "mellom" f.eks: 2x-4X eller 4x-8x AA osv.. :thumbup:

 

Har ATI RADEON kort atm though. ATI= bra, billig, meget bra overklokking muligheter :love:

 

PS: dette "høres" mer ut som en anbefaling da men men..

Lenke til kommentar
Yep, pluss at Nvidia sine AA løsninger er litt bedre/smartere enn ATI sine da de gir ikke bare muligheten til å velge enten 2x/4x/8x/16x AA, men også en mulighet til å velge noe "mellom" f.eks: 2x-4X eller 4x-8x AA osv.. :thumbup:

 

Huh? nVidia har 4 AA modes. 2x MSAA, 2xQ MSAA (Quincunx, også kjent som blur-o-vision) og 8xS (En blanding av 2xSSAA og 4xMSAA). Quincunx er ubruklig etter min syn og 8xS gir et enormt ytelsetap bortsett fra CPU begrensene situasjoner. Så jeg kan ikke se hvordan dette er bedre enn å ha mulighet for 6xMSAA og temporal AA.

 

Når det gjelder Splinter Cell PTM så bruker dette spillet render-to-texture effekter som krever spesiell støtte for AA, dette har ikke SC:PTM så AA fungerer ikke her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...