Gå til innhold

Trenger litt gjelp med blacksmithing


Anbefalte innlegg

Hi

 

Jeg har nå 300 i mining og 260 i blacksmithing, jeg har gjordt blacksmith questene i ogrimmar. sv og i tanaris, men jeg får ikke snakket med thorium order fyren i tanaris for å få flere quest. jeg har weaponsmith som gren.

 

Noen som vet hva jeg må gjøre??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Les her: Derotain Mudsipper.

Det ser ut som om du må være level 50 og ha 265 i blacksmithing for at han skal gidde å snakke med deg. Han lærer deg Imperial Plate-settet. For å få alle planene til settet må du hoste opp 270 thorium bars.

 

Hvis du finner Radiant-plans på AH, kan du jo kjøpe dem. De selger kanskje ikke alltid så bra på AH, men du skiller i allefall opp vha. dem.

Lenke til kommentar
skaff deg thorium bracers og thorium helm osv plans.

 

Bracers trenger "bare" 12 thorium bars og crystals fra ungoro for å lages, rimelig lett grinding.

jepp, de bracerene skilla jeg kraftig på. For tiden lager jeg dawns edge, som hunters setter veldig stor pris på pga 1% crit chance. Disse er one h, to sånne i dual wield tilsvarer veldig mye aggilety. FÅr 50-55 g for en øks selv om de bare er 37,xx dps. Tjener godt med penger på de. Etter bracers kan du skille på phantom blade. Ps dawns edge krever master axe smite, questen for denne finner du i byen i winterspring.

Lenke til kommentar
Etter bracers kan du skille på phantom blade.

wha?

 

Phantom blade er lvl 245 smithing..

Du trenger ekstremt med materialer..

Thorium bracers er lvl 255.. altså når de er grønne får er phantom blade antageligvis grått..

 

Så man kan altså grinde på Phantom Blade sier du, og i tillegg etter thorium bracers? Ikke akkurat den beste grindemetoden spør du meg.

 

*skille-på-gråe-item-som-trenger-uhorvelig-med-materialer-og-cirka-100-andre-smither-selger-det-samme-så-jeg-får-sikkert-ikke-solgt-det-for-noe-særlig-uansett*-metoden. :thumbup:

Lenke til kommentar
Les her: Derotain Mudsipper.

Det ser ut som om du må være level 50 og ha 265 i blacksmithing for at han skal gidde å snakke med deg. Han lærer deg Imperial Plate-settet. For å få alle planene til settet må du hoste opp 270 thorium bars.

 

Hvis du finner Radiant-plans på AH, kan du jo kjøpe dem. De selger kanskje ikke alltid så bra på AH, men du skiller i allefall opp vha. dem.

Takker så mye for svar.

 

Jeg får ta å gaine opp til 265 og se om han vil snakke med meg da.

 

Hva vil man tjene mest penger på? sword, mace eller axe smith?

Lenke til kommentar

Vanskelig å si hva man tjener mest på.

Eneste jeg vet er at jeg skal gå axe pga arcanite reaper.

Den selger forøvrig rimelig bra.

Men så har den endel ingreds som er vanskelige å få tak i samt dyre oxo da, noe som de fleste våpnene innen axe, hammer og sword master bs har.

Endret av Micern
Lenke til kommentar

Jeg vil tippe at en øksesmed lettest kan tjene penger. Om du er heldig, får du nemlig tak i plans til Arcanite Reaper, som mange warriors vil ha. Dawn's Edge selger også nokså bra til f.eks. hunters pga. +1% crit-sjanse.

Men det er nok en stund mellom hvert "oppdrag" du får, så den store forskjellen tror jeg ikke det er mellom de ulike våpensmedene. Du blir ikke mastersmith for å tjene penger.

Det er sjeldne ting som f.eks. Mithril Spurs og Steel Weapon Chain du kan tjene penger på. Spurs har mange folk allerede, så de selger ikke så bra lenger. Men jeg tjente en god del gull på dem i starten. Plans: Steel Weapon Chain dropper svært sjeldent, sjeldnere enn mange epics, så de kan du faktisk tjene mye på. Så fremt du klarer å overbevise folk om at de er bedre enn enchants som gir en fin glød, da. Og at du får tak i planene, selvsagt. Jeg tipper at jeg er den eneste (på horde @ Stormscale) som kan lage dem. :)

 

Hvis jeg kunne velge i dag, ville jeg valgt armorsmith. Men det valget har jeg jo allerede utelukket.

Lenke til kommentar
Etter bracers kan du skille på phantom blade.

wha?

 

Phantom blade er lvl 245 smithing..

Du trenger ekstremt med materialer..

Thorium bracers er lvl 255.. altså når de er grønne får er phantom blade antageligvis grått..

 

Så man kan altså grinde på Phantom Blade sier du, og i tillegg etter thorium bracers? Ikke akkurat den beste grindemetoden spør du meg.

 

*skille-på-gråe-item-som-trenger-uhorvelig-med-materialer-og-cirka-100-andre-smither-selger-det-samme-så-jeg-får-sikkert-ikke-solgt-det-for-noe-særlig-uansett*-metoden. :thumbup:

Har du vert å smakt på de soppene som vokser rundt i ungoro crater? IKKE gjør det, de er tydelig skadelige for deg! :ermm:

 

Eller sett deg inn i hva du snakker om før du utaler deg! :mad:

 

 

Vet ikke ved hvilket level en kan begynne og lage phantom blade, men den er gul helt til 280, og jeg bikka 283/284 nå er den grønn, men forsatt så skiller jeg hver gang jeg lager det, så sjekk kildene dine.

 

DU trenger ikke ekstremt med matrialer, dessuten tjener han penger på phantom blade. Og tjener gode penger på dawns edge.

Lenke til kommentar
Hvis jeg kunne velge i dag, ville jeg valgt armorsmith. Men det valget har jeg jo allerede utelukket.

Heisann. Spiller en Orc Warrior med BS. Hvorfor ville du heller valgt det?

En liten liste. De fleste tøffe sakene der er for armorsmiths. Legg merke til at alle lilla oppskrifter er for armorsmiths. "Alle" syns at det frister å lage våpen, så det er ikke noe problem å få tak i en axesmith som kan mekke f.eks. Arcanite Reaper for deg (om du har materialene). Du kjenner alltid en eller annen som kjenner en smed som kan gjøre det for deg. Etablér et godt vennenettverk på serveren, og du får mange slike tjenester gratis.

Phantom Blade, Blight og de andre start-våpnene til våpensmeder selger ikke bra på etablerte servere. Ingrediensene til Phantom Blade er så kjipe å få tak i at prisen som gir deg tilbake for arbeidet du har lagt ned i våpenet, blir for høy til at noen gidder å betale den.

 

Og Imperial Plate-settet kan du lage enten du er armor- eller weaponsmith.

 

Så en liten påstand som ikke trenger å gjelde på alle servere: Siden det er mange som er weaponsmiths, er high level-våpenplaner (drops, ikke quest-rewards) dyre på AH. Armor-planer er det nesten ikke en kjeft som kjøper, derfor blir de gjerne gode og billige etter at selgeren har hatt dem på auksjon 10 ganger, uten at noen har bydd på dem.

Lenke til kommentar

Invulnerable mail drømmer jeg om, men 30 arcanite bars koster flesk, og ikke minst finne noen som har plan til den er ikke lett..

 

Edit: den er ikke så dårlig som den ser ut til. Du har 5% sjanse for å får 10 sekunder "paladinskjold" som gjør deg immun mot melee skade, men som du kan kaste spells og skyte med gevær/bue ut av. Dette vil i praksis si at med denne chesten er det "GG, i win" for hunter og shaman mot roguer ;)

Endret av likferd
Lenke til kommentar
Invulnerable mail drømmer jeg om, men 30 arcanite bars koster flesk, og ikke minst finne noen som har plan til den er ikke lett..

 

Edit: den er ikke så dårlig som den ser ut til. Du har 5% sjanse for å får 10 sekunder "paladinskjold" som gjør deg immun mot melee skade, men som du kan kaste spells og skyte med gevær/bue ut av. Dette vil i praksis si at med denne chesten er det "GG, i win" for hunter og shaman mot roguer ;)

Den recipe'n droppet faktisk i UBRS her en dag :)

Tapte guild-rollen for den da :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...