Gå til innhold

Hva mangler i dagens MMORPG-spill?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har spilt Everquest 2, Star Wars Galaxies, GuildWars, World of Warcraft og EVE. Av disse så må jeg innrømme EVE skiller seg ut. Men, de andre, er på mange områder meget like. Ja, GuildWars har sine quirks, det er bygd opp på en litt annen måte, men det har fremdeles mye til felles med de andre spillene.

Personlig så syns jeg alle MMORPG er for like. Når du først har spilt ett, er det som du har spilt alle, det blir rett og slett for lite variasjon. Jeg syns også at egne skills har for lite å si, det føles hele tiden bare som grinding er alt jeg gjør, skal jeg få en sterk karakter må jeg bruke mye tid fordi det er ikke som i et førstepersons perspektiv-spill som for eksempel Quake hvor det har noe å si hvor god jeg er til å sikte, hvor raskt jeg reagerer. Det jeg mener med egne skills. Slikt skulle hatt mer å si.

Jeg kunne vel aller helst tenkt meg et MMORPG i førsteperson. Et som tok sted i en moderne verden, eller i nær fremtid, med realistiske skytevåpen. Hvor egne skills telte mest, enten det var PvP eller PvE. Etterhvert som du fikk XP og gikk opp i level kunne man f.eks satt poeng på bruk av "small arms" (pistoler, uzier, osv) som gjorde at man ble bedre til å bruke disse. Kanskje enklere å kontrollere rekylen, ikke så mye spredning på kulene, osv. Holdt våpenet roligere, og slikt.

Så jeg lurer på hva dere som er enige med meg om at dagens MMORPG er for like, for ensformige og kjedelige, syns mangler i dagens MMORPG-spill? Hva burde vært gjort annerledes? Har dere noen gode ideèr kanskje? Kom gjerne med ideèr for hvordan ditt drømme-MMORPG ville vært.

Endret av BTK
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Planetscape, saavidt meg bekjent, er et MMOFPS. Hvor realistisk det er, vet jeg ikke. Du faar hoere med noen som har spilt/spiller det.

Skrevet (endret)

Takk for det meget saklige svaret... Nei, takk, jeg ble ferdig med Counter-Strike for noen år siden. Dessuten, jeg leter ikke etter et spill, det MMORPG-spillet jeg ønsker meg finnes ikke enda.

Hva med å komme tilbake til topic. Nemlig, hva synes du mangler i dagens MMORPG-spill? Hva burde vært annerledes?

Endret av BTK
Skrevet

Prøvd The Elder Scrolls III: Morrowind BTK?

Hvis ikke: Go for it!

Det er ikke et MMORPG, men et singelplayer RPG.

Den største og mest detaljrike verden jeg noensinne har sett i et spill.

Du kan absolutt gjøre ALT!

En Online versjon av det drømmer jeg om.... :love:

Skrevet (endret)

Har du tatt en titt på Neocron? Det virker som om det i alle fall kunne tilfredsstilt noen av kravene dine betydelig bedre enn en rekke av dagens spill. Men det sliter (slet?) riktignok med en rekke andre problemer..

Det kommende Conan fra Funcom ser vel også ut til å kunne gå litt i din retning.

Og det norske ordet for 'skills' er vel 'ferdigheter' :tease:

Endret av cetram
Skrevet

jeg gikk også lei av WoW osv.. nå er jeg Major i den tyske hæren :thumbup:

Det er veldig lite "rpg" i dette her.. eneste rpg faktoren er vel at man får høyere rang ettersom jo flere missions man fullfører, men "skills" og sammarbeid er alt i dette spillet.

grafikken er litt rusten, men når beyond blitzkrieg er ferdig vil de som abbonerer på wwii få det.

Ta en titt..

WWIIonline

(og ja.. en ting til som er ganske viktigt.. folka der er generelt veldig ålreit.)

Skrevet

Helt enig med trådstarter. Etter å ha spilt Unreal Tournament i noen år, og også en del andre FPS'er, så syns jeg det blir litt døllt med spill som WoW. Om jeg faktisk kunne fått litt mer bruk for skills som movement, aim, prediction, timing osv (gidder ikke finne pene ord norske ord på dette) så hadde nok WoW vært mye gøyere for min del. Men men. Folk uten FPS skills må jo ha noe å spille de og... :p

Vel, jeg spiller da litt WoW jeg og, men har ofte savnet å kunne fyre fram shockriflen og ta noen saftige shockcomboer på monstrene. Og det hadde vært meget fett å eie folk 10 levler over deg i PVP kun på rene skills.

Men det er litt gøy idag i PVP å hele tiden løpe bak ryggen på motstanderen og denge løs. Når jeg i tillegg ser at han kun bruker tastene til å bevege seg, så tenker jeg bare "stakkars mann!".

Skrevet (endret)
Prøvd The Elder Scrolls III: Morrowind BTK?

Jepp, prøvd det, det er bra det. En MMORPG versjon av det hadde vært rått, ja, bare med bedre combat denne gangen. Noe som det ser ut som Oblivion får, synd det ikke er online.

Har du tatt en titt på Neocron? Det virker som om det i alle fall kunne tilfredsstilt noen av kravene dine betydelig bedre enn en rekke av dagens spill. Men det sliter (slet?) riktignok med en rekke andre problemer..

Det kommende Conan fra Funcom ser vel også ut til å kunne gå litt i din retning.

Og det norske ordet for 'skills' er vel 'ferdigheter'

Har aldri hørt om Neocron før, tittet litt på det nå, men skal undersøke det nærmere, prøve en trial. Se hvordan det er. Hvilke problemer sliter det med?

Jeg har følgt med på Conan, og som du sier, det ser ut som det kan tilfredsstille noen av kravene mine. Blant annet at det er dine egne ferdigheter og egenskaper som står i fokus.

jeg gikk også lei av WoW osv.. nå er jeg Major i den tyske hæren

Jeg har også prøvd dette, desverre, som du sier, så er ikke dette noe RPG.

Helt enig med trådstarter. Etter å ha spilt Unreal Tournament i noen år, og også en del andre FPS'er, så syns jeg det blir litt døllt med spill som WoW. Om jeg faktisk kunne fått litt mer bruk for skills som movement, aim, prediction, timing osv (gidder ikke finne pene ord norske ord på dette) så hadde nok WoW vært mye gøyere for min del. Men men. Folk uten FPS skills må jo ha noe å spille de og...

Jeg har også i alle år spilt FPS, og det er FPS og RPG jeg liker best, så en bra kombinasjon av dette i et MMORPG ville vært å regne for drømmespill som meg. Er som du sier lei av den utrolig kjedelig combat som er i slike spill. Også lei av å ikke få brukt egne ferdigheter. Det er jo noen gamle og utdaterte MMORPG der ute som bruker førsteperons perspektiv, men de er som sagt akkurat det, gamle og utdaterte...

Veit det er et i utvikling, Twilight War: After The Fall, men akkurat nå ser det ikke så imponerende ut. Men, det er enda tidlig i utviklingen, så det kan jo forandre seg.

Endret av BTK
Skrevet (endret)

Har sagt det flere ganger før, og sier det igjen. Face of Mankind er genialt. Et veldig undervurdert spill. ALT der går på skills, ikke hvilken level du er på.

Face of Mankind høres perfekt ut for deg, BTK. Kan være litt vanskelig å starte opp med, men les guiden min så skal alt gå bra.

Endret av ehs5
Skrevet

Face of Mankind faller desverre inn under kategorien gammelt og utdatert. Hvertfall ifølge de skjermbildene jeg ser på hjemmesiden dems, med den grafikken klarer jeg ikke å leve meg inn i verdenen. Blir rett og slett for lite troverdig når det ser ut som Quake 2 grafikk.

Skrevet

Største problemet med Neocron er at det ble veldig mange griefers der etterhvert, og utviklerne overlot spillerne i veldig stor grad til seg selv der, de ville ikke blande seg for mye inn. Jeg spilte det i et halvt års tid, men mistet litt interesset da det var litt for mye pvp for min del. Har ikke fulgt noe med på det i det siste.

Men det er mye bra i det også :)

Ellers så er vel neocron 2 på vei så vidt jeg vet, hvis det ikke har skjedd noe radikalt. Det var vel planlagt som en utvidelse av Neocron, men så fikk det eget liv. Du får søke litt på nettet, jeg husker ikke så mye mer om det..

Skrevet
Face of Mankind faller desverre inn under kategorien gammelt og utdatert. Hvertfall ifølge de skjermbildene jeg ser på hjemmesiden dems, med den grafikken klarer jeg ikke å leve meg inn i verdenen. Blir rett og slett for lite troverdig når det ser ut som Quake 2 grafikk.

:S Det er absolutt ikke gammelt og utdatert. Det er i betafasen.

Skrevet (endret)

MMRPG utforderer deg på andre ferdigheter enn å styre med musa. For meg ser det ut som det ikke er noe som kan tilfredsstille deg, så du får vel bare smøre deg med tålmodighet. Ikke døm spill ut i fra skjermbilder hvertfall, det blir bare dumt.

Synes ikke MMRPG blir for kjedelige eller for like. Hvis du spiller et spill i en sjanger forventes det at det holder en viss standard, og akkurat her ser det ut som det er "RPG" standarden du vil ha bort og komme frem til MMFPS eller.no.

Kanskje du har spilt litt for mye i det siste? Blitt lei av alt generelt? Noen spill trenger jo tid og innlevelse for at en plutselig skal bli fengslet av det.

Endret av Neshaug

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...