Patience Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 iTunes Norge er virkelig elendig på enkelte områder. Skal musikkindustrien få ned problemet med piratkopier så må feks iTunes få med relevante sanger som vi ønsker å høre.. Når iTunes ennå ikke har fått med ett av verdens mest populære band - metallica - så er det med svært stor forundring jeg sitter lettere sjokkert tilbakelent her i godstolen min.. Et nytt søk på "Montley Crüe" ga heller ingen respons. Et søk på eldre klassikere returnerte heller ingen treff på originale versjoner. Men uorginale versjoner som både er dårligere og totalt uønskede kom frem. Jeg hadde større tro på iTunes Norge enn hva jeg har fått opp for meg nå. Helt klart jeg kommer til å fortsette med å lete etter musikk andre steder når iTunes skilter med slike hårreisende mangler. Jeg er rystet. -Pat.
Mammuten Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 iTunes er jo bare heeeeelt på trynet uasnett.. hvem vil vel ha ett fullskjerms-musikkavspillingsprogram?
Stor Oddnoga Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 iTunes er jo bare heeeeelt på trynet uasnett.. hvem vil vel ha ett fullskjerms-musikkavspillingsprogram? Øhm... iTunes kan være i alle størrelser det. Undersøk litt nøyere før du prater sprøyt.
steinrr Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Et nytt søk på "Montley Crüe" ga heller ingen respons. Du bør heller prøve "Motley Crue" hvis du skal ha noe håp som helst om å finne noe...
Marvil Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 1. Om du lærer deg hvordan bandene skriver navnet sitt, så kommer du helt sikkert lenger her i verden. 2. Utifra emnefeltet, så tenkte jeg at du hadde noe imot selve programmet, men det er jo tydeligvis den funksjonalitetsbiten med musikkhandel du er misfornøyd med..?
Stor Oddnoga Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Testet med Motley Crue nå, fikk mange treff, så trådstarter bør bare skrive riktig istedenfor å skylde på Music Store.
Zeph Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 iTunes is a media player, written by Apple Computer, for playing and organizing digital music, video files, and purchasing digital music files in the FairPlay digital rights management format. The iTunes Music Store (iTMS) is a paid online music service run by Apple Computer with its iTunes, a popular media player.
Mammuten Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Var ikke iTunes en ripoff da? stod på ITAvisen..
Stor Oddnoga Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 (endret) Var ikke iTunes en ripoff da? stod på ITAvisen.. Les artikkelen selv, så finner du det ut. Du har vel egentlig allerede vist at du ikke har nok kunnskap om hverken iTunes eller iTunes Music Store til å delta i denne diskusjonen. Endret 23. juni 2005 av Lord Swag
Mammuten Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Jeg testa iTunes 1 gang, ble irritert fordi det tok hele skjermen min, avinstallerte det, og fortsatte med WinAmp iTunes musicstore har jeg heller ikke sagt noe om..
Stor Oddnoga Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Jeg testa iTunes 1 gang, ble irritert fordi det tok hele skjermen min, avinstallerte det, og fortsatte med WinAmp iTunes kan være på størrelse med WinAmp, hvis man vil ha det, det kan i praksis være hvilken størrelse som helst. Denne tråden startet med å omhandle Music Store, men du kommenterte programmet. Når du selv sier at du kun har testet det en gang, og kommer med feilaktige opplysninger, da burde du vel kanskje teste det mer før du kommenterer videre?
Shruggie Skrevet 23. juni 2005 Skrevet 23. juni 2005 Slike tråder gjør at jeg griper etter fiktive antidepressiva og teller sakte til 10... Uansett, grunnen til at enkelte band ikke er representert i iTunes er at bandene eller plateselskapene ikke har en avtale med Apple. Mange mener de ikke får nok penger, eller tror ikke på internett som et salgsmedium. Apple har som uttalt mål å få så mye musikk som mulig inn i iTMS, så å si at det er Apple sin feil er som å kjefte på kelneren fordi biffen er dårlig stekt.
Patience Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Skrevet 27. juli 2005 Slike tråder gjør at jeg griper etter fiktive antidepressiva og teller sakte til 10...Uansett, grunnen til at enkelte band ikke er representert i iTunes er at bandene eller plateselskapene ikke har en avtale med Apple. Mange mener de ikke får nok penger, eller tror ikke på internett som et salgsmedium. Apple har som uttalt mål å få så mye musikk som mulig inn i iTMS, så å si at det er Apple sin feil er som å kjefte på kelneren fordi biffen er dårlig stekt. Kunne ikke du tatt antidepressvaene dine først, spart oss for den syrlige "morsomme" kommentaren din og heller svart oss kort og presist som du gjorde på slutten.. og bare det? For det var et godt svar på slutten Takk.
Thlom Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Uansett, hvem med vettet i behold ønsker å betale i dyre dommer for DRM-ødelagte musikkfiler med lav kvalitet og elendig metadata?
frank_jarle Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Prøvde selv iTunes, tja jeg ble ikke spessielt imponert over det (noen ting), som default tok det hele skjermen, ok så det kan skaleres ned til størrelse med Winamp, greit nok det. En annen ting som fikk meg til å avinstallere det var størrelsen det tok på maskinen, da jeg kjørte den tok det neste 90MB av minne, mens Winamp tok "bare" 17MB, joda iTunes har endel funksjonalitet innebygd, men denne gangen var det ikke det jeg så etter, jeg vil kune ha en spiller som kan spille de mp3 filene jeg har samt spille online radio (www.di.fm). Frankie
miCro Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Prøvde selv iTunes, tja jeg ble ikke spessielt imponert over det (noen ting), som default tok det hele skjermen, ok så det kan skaleres ned til størrelse med Winamp, greit nok det. En annen ting som fikk meg til å avinstallere det var størrelsen det tok på maskinen, da jeg kjørte den tok det neste 90MB av minne, mens Winamp tok "bare" 17MB, joda iTunes har endel funksjonalitet innebygd, men denne gangen var det ikke det jeg så etter, jeg vil kune ha en spiller som kan spille de mp3 filene jeg har samt spille online radio (www.di.fm). Frankie Denne tråden handler om iTunes Music Store, ikke musikkavspilleren iTunes.
Garathor Skrevet 28. juli 2005 Skrevet 28. juli 2005 Jeg blåser i hvordan utvalget til iTunes music store er, for meg ville det aldri vært noe alternativ å handle der uansett. Bruk av DRM er forkastelig, det de gjør er galt. Hvorfor lar mennesker seg låse fast slik?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå