TSP Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 (endret) Siden det ikke er kommet noen artikkel fra gamer.no der de går dypere inn på "Barbarian Invasion" prøver jeg meg på en. Denne artikkelen/sniktitt (kall det hva dere vil) er basert på info fra forskjellige sider og er høyst uoffisiell. Husk at jeg ikke har like god mulighet til å sjekke kilder og komme med ny informasjon som gamer.no . Håper allikevel dere kan bli litt klokere etter denne teksten ***** Edit: "Artikkelen" er midlertidig fjernet, stikk innom *fjernet* og gå inn i kategorien *fjernet* . Dette fordi jeg er redd for at gamer.no/eller andre søstersider vil kunne si at de har copyright på teksten. (se reningslinjenes punkt 16) Dere kan fortsette å diskutere her . ***** August 2007 - La den inn igjen! ::::::: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Utviklerne bak Total War -spillene, var ikke blant de som skilte seg ut med tanke på trailere og bilder på E3messen. Men de hadde likevel mye spennende info å komme med i anledning tilleggspakken; "Barbarian Invasion." til Rome: Total War For de uinvidde kan vi kort fortelle at Rome TW: Barbarian Invasion vil handle om Romerrikets fall, og barbarenes inntreden i østre og vestre rike. Det blir ditt valg å knuse, eller forsvare Rom. Som angriperen og Roms argeste fiende, kan du velge mellom 10 barbariske stammer og nasjoner, (...) andre Europeiske folkeslag som hadde sin tid i den perioden. Hver av disse har sine særtrekk, og man må tenke forskjellig taktikk fra fraksjon til fraksjon. Ta Hunerne for eksempel, de er mange i antall og er et nomadefolk, noe som lar dem gå frem raskt. Mens for eksempel Vandalene må utvikle seg over en lengere periode. Hvis du derimot er av den trofaste romers blod og vil gjøre hva du kan for å forsvare det romerske riket, kan du velge mellom det østre eller det vestre romerriket til å forsvare det som du lenge slet så mye for å bygge opp. Gameplayet blir såklart forandret, og en av forandringene er at lettere tropper vil kunne svømme. Noe som helt klart fører til nye taktiske muligheter! Hvorfor ikke svømme over med noen av dine egne tropper og flanke fienden i et perfekt planlagt angrep? Risikoer er det selvfølgelig, for når dine tapre menn svømmer over vil de være mye mer utsatt for angrep, og de vil heller ikke være over på den andre bredden på 1, 2, 3. En annen spennende ting som blir lagt med i tilleggspakken er at man kan ha slag om natten i den nye Kampanjen. Å kjempe i bekmørket er sikkert noe de fleste har drømt om, med flammende piler og lysende fakler. Og ikke bli redd når et stort lysglimt flerrer himmelen over deg og dine fiender rundt deg blir opplyst, det er ikke en komet, neida det er bare en av katapultene dine som nettopp har fyrt av et skudd. (Det er satt spørsmål om de kan/vil legge til denne muligheten i den opprinnelige Kampanjen, men på grunn av at det vil føre til mye scripting/koding får de sannsynligvis ikke mulighet til det). Det er også noen litt andre spennende ting som vil være med. For eksempel vil mange av barbarene ha en "hording" mulighet. Den går rett og slett ut på pakke ned hele byen din, for så å pakke den opp i en annen provins. Under denne flytteperioden vil man ikke kunne trene opp nye soldater, bare leie inn leiesoldater og ”byen” vil heller ikke trenge å betale skatt til soldater. Det vil også være noen prester med i spillet som kan stoppe krigerne dine fra å flykte og fortsette å holde dem i kamp i vanskelige tider. Nye berserkere vil rett og slett gjøre det stikk motsatte, for når de går amok, er det ikke sikkert at det er like mange av fiendene deres etterpå. Samtidig vil barbarene, hvis berserkene går amok, miste all kontroll over dem. Spillet vil ta for seg årene 364 - 476 AC. Og når vi har flyttet oss rundt 400 år inn i framtiden fra år 14 (der hovedkampanjen i R:TW sluttet) er det ikke noen overraskelse at "Barbarian Invasion" også har lagt til en rekke nye forskjellige typer krigere (rundt 80) med mange nye våpen, og bygninger (21) på et helt nytt teknologitre, det nye teknologitreet vil barbarene dra mye nytte av da de kan få større byer enn før. Det kommer også noen nye historiske kamper. Når det gjelder utgiverne av spillet, har SEGA nå brutt sitt vennskap med Creative Assembly og Creative Assembly er dermed fullt og helt eid av SEGA. Grunnen til dette var at SEGA viste fram 2 titler under seg: "Spartan: Total Warrior" og "Rome: Total War Barbarian Invasion" sistnevnte skulle opprinnelig Creative Assembly få stå for. Det er ikke annonsert helt eksakt når Barbarian Invasion kommer ennå, men en ting som vi kan være ganske sikre på er at det blir utgitt en gang rundt september måned. Skrevet av: Preben alias The Strategy-player Kilder: - www.gamer.no - www.ign.com - www.gamespot.com - www.gamespy.com - www.computerandvideogames.com - www.gamearena.com I etterkant av E3 kom det ut bilder, under er to linker til sider med forskjellige bilder: gamequarter.be - R:TW - Barbarian invasion gamespy.com - R:TW - Barbarian invasion edit: Må sies at dette er mitt første forsøk på en artikkel Endret 8. august 2007 av TSP
Benenzo Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Godt jobbet TSP! Gir et ganske greit innblikk i barbarian utgivelsen for folk som ikke har fulgt med i timene!
TSP Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Skrevet 29. mai 2005 (endret) Hehe, tusen takk . Nå venter vi bare på at gamer.no spør om å få publisere den . Endret 29. mai 2005 av The Strategy-player
Chasseur Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Seriøst Preben! Nå sender du en PM til TST og spør om han vil publisere artikkelen. Jeg tror du får 70 spenn for vær artikkel, og emr hvis de er lange. Så kom igjen. Men nå som den er postet på forumet, er det de som har copyright på den...
TSP Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Skrevet 29. mai 2005 Kanskje ikke så lurt å "publisere" den her da? Men samtidig har jeg prøvd å kjempe for at sidene ikke kan bruke materiale uten å spørre osv. Riktignok har de ennå ikke endra på den... ( Link ) Men det ville være litt risky gjort av dem evt. å bare publisere artikkelen uten tillatelse, de ville da vel fått en del motstandere da? Btw: poster den på klanforumet også, bare for å ha den der (man vet jo aldri hva som kan skje)!
ehs5 Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Veldig bra TSP. Noe jeg syntes var litt rart med denne campaignen. Vikinger fantes da ikke før 800-tallet?
Herr Brun Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 hva med å fjerne artikkelen herifra hvis du er redd for at de skal bruke den? Men jeg tror de kommer til å betale hvis de bruker den, i alle fall spørre deg om å få bruke den. Er jo bare å redigere den bort før de får taket på hvis du vil Herr brun
Hotvedt Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 De fører vel logger på hva som er skrevet på serveren, så det å fjerne den hjelper heller lite. De har(slik jeg har forstått det), full mulighet til å sjekke serverlogg, for å så sakse ut hele artikkelen. Om de er så uetiske at de hadde gjort det, er noe jeg tviler sterkt på
Benenzo Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Hva er det snakk om? Er du redd for at folk skal stjele artikkelen din?
Herr Brun Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 De fører vel logger på hva som er skrevet på serveren, så det å fjerne den hjelper heller lite. De har(slik jeg har forstått det), full mulighet til å sjekke serverlogg, for å så sakse ut hele artikkelen. Om de er så uetiske at de hadde gjort det, er noe jeg tviler sterkt på Jeg tror at de må tilbakestille hele forumet (altså at alt som er skrevet etter at artikkelen er fjernet forsvinner), så det tviler jeg på. Men som sagt, de er nok ikke så uetiske at de "stjeler" artikkelen, selv om de har lov (i følge retningslinjene). Om de bruker den kommer de nok til å betale deg Forøvrig er det en del språkfeil, men jevnt over var det en god artikkel. Herr Brun
TSP Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Skrevet 29. mai 2005 Jeg tok det vekk herfra fordi Zyfex og Orresnei uttrykte sin bekymring ved å la det ligge her. Fordi reninglinjenes punkt 16 sier at hw.no med søstersider kan bruke innlegg uten vederlag. Om dette hadde blitt gjort tviler jeg på, men man kan vel aldri være for sikker .
Chasseur Skrevet 29. mai 2005 Skrevet 29. mai 2005 Men har du sendt PM til TST? Gjør det, så publiserer de sikkert den _kjempebra_ artikkelen din!
TSP Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Skrevet 29. mai 2005 (endret) Ja jeg har sendt . Ikke skru forventningene i taket nå da, kan jo hende den ikke blir det. Fikk svar på den første, men da ba han om linken, hadde glemt å legge til den, men nå er den også sendt. edit: Noen småfeil i artikkelen er fikset på, ikke alt, men nå er den litt bedre. Endret 29. mai 2005 av The Strategy-player
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå