Gå til innhold

Hvem er best? K750i eller 6230i?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

selv har jeg en samsung e720(anbefalt) å er veldig fornøyd med den, men jeg ville ikke hatt noe problem med å velge. ville helt klart valgt SE k750i , det er rett å slett bare genial. + at du får igjen for at du valgte en med bra kamera senere. pga. de blir bare bedre å bedre :thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

Denne striden mellom K700i og 6230 er jeg veldig lei av og ble veldig glad når den tok slutt.

Nå starter dere visst med K750i og 6230i også.

Jaja...

 

Må bare si at kameraet ikke er den eneste forskjellen.

Skjermen har vært viktigst i denne diskusjonen i evig tid.

Nå ser det endelig ut til at 6230is skjerm har tatt et lite overtak.

Nå er den blitt litt bedre oppløst (208x208) enn K750is (176x220).

Allikevel synes jeg du burde gå for K750i hvis du står ovenfor valget.

Den er en genial og allsidig telefon du vil få god nytte av. Dessuten ser den finere ut, har bedre kamera og er SE, som det står kvalitet av.

 

PS: Liker ikke å rette på folk da jeg ofte tabber meg ut selv, men det er en alvorlig gramatikkfeil i emnefeltet.

Lenke til kommentar

Kan ikke skjønne at noen vil ha andre folk til å si hvilken telefoen som er best, når det er du selv som lurer? Den eneste måten å finne ut hvilken av 6230i og K750i som er best, er å prøve begge to i en butikk... Ingen kan gi deg bedre erfaringer enn de du opplever selv!

 

Når du spør slike spørsmål, er det nærmest en selvfølge at SE-tilhengere vil anbefale SE-telefoner og Nokia-fans fil råde deg til å gå for Nokia-telefoner. Det er ikke til å unngå.

 

Har som mange andre blitt svært lei av debatten om hvilken telefon som er best av 6230 og K700i. Dessverre ser det ut til at vi vil få to nye rivaler som kommer til å få minst like mange diskusjonstråder...

Endret av shadowlands
Lenke til kommentar
Kan ikke skjønne at noen vil ha andre folk til å si hvilken telefoen som er best, når det er du selv som lurer? Den eneste måten å finne ut hvilken av 6230i og K750i er best, er å prøve begge to i en butikk... Ingen kan gi deg bedre erfaringer enn de du opplever selv!

 

Når du spør slike sprørsmål, er det nærmest en selvfølge at SE-tilhengere vil anbefale SE-telefoner og Nokia-fans fil råde deg til å gå for Nokia-telefoner. Det er ikke til å unngå.

 

Har som mange andre blitt svært lei av debatten om hvilken telefon som er best av 6230 og K700i. Dessverre ser det ut til at vi vil få to nye rivaler som kommer til å få minst like mange diskusjonstråder...

Enig med shadowlands.

 

Veldig godt svart.

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for k750i (har ikke prøvd noen av dem).

 

6230i har to fordeler:

EDGE

Noe bedre oppløsning.

 

Desverre er det vel slik at EDGE foreløbig ikke kan brukes i norge (skyt meg om jeg tar feil).

En ennen ting er at selv om skjermen på 6230i har blitt sylskarp siden sin forgjenger, er fortsatt skjermen alt for liten.

 

Fordeler med K750i:

Større skjerm!!

Mulighet for mer lagring (Memory stick duo pro kommer vel opp i 2 gb, mens mmc mikro nettopp har kommet til 1 gb.

(mulig telefonene ikke støtter så store brikker, men vet i hvertfall at k750i støtter 1 gb.

Bedre og "kulere" menyer (litt subjektivt)

Bedre design (veldig subjektivt)

2 mp kamera (kan det faktisk brukes til noe?)

Antagligvis bedre på 3d java.

++

 

Hva lydkvaliteten angår er jeg ikke sikker, men man vil uansett ikke få verdens beste lyd omm man bruker de medfølgene ørepluggene.

Lenke til kommentar
Desverre er det vel slik at EDGE foreløbig ikke kan brukes i norge (skyt meg om jeg tar feil).

Pang!

 

Du sikter kanskje til 3G? 3G har vært tilgjengelig for Telenorkunder en stund nå, NetCom skal etter all sannsynlighet lansere 3G den 15. juni.

Eller kanskje push-2-talk, som 6230i har. Dette støttes ikke i Norge (ennå).

Lenke til kommentar

jeg sluttet å kjøpe nokia etter at min nokia 8810 ble ødelagt andre dagen... 8990 kr kosta den... plundra i 2 mnd før jeg fikk bytta telefonen og fikk tilgode lapp... etter det har jeg lovet meg selv ALDRI mer nokia og det holder jeg ved fortsatt!!

 

så om du spør meg kjøp k750 den ser tøff ut den jeg hadde den i hånda idag.. men har p910 selv som jeg er veldig fornøyd med jeg :)

Lenke til kommentar

Kamera-test K750i VS 6230i

 

K750i / 6230i

dsc000527jm.th.jpgbilde0012qf.th.jpg

 

dsc000534st.th.jpg bilde0024rz.th.jpg

dsc000547il.th.jpg bilde0033cv.th.jpg

dsc000559vw.th.jpg bilde0044rt.th.jpg

dsc000562sm.th.jpg bilde0056uc.th.jpg

dsc000576xh.th.jpg bilde0063xg.th.jpg

dsc000589sq.th.jpg bilde0077up.th.jpg

dsc000599an.th.jpg bilde0082op.th.jpg

dsc000609td.th.jpg bilde0094ko.th.jpg

 

Alle bildene er knipset sånn i farten, de er ikke tatt om igjen for best mulig resultat.

Alle bildene er tatt med høyest mulig kvalitet på begge mobilene.

 

Siste bilde blir jo ikke bra på 6230i siden den ikke har makro.

Lenke til kommentar
Kan ikke skjønne at noen vil ha andre folk til å si hvilken telefoen som er best, når det er du selv som lurer? Den eneste måten å finne ut hvilken av 6230i og K750i er best, er å prøve begge to i en butikk... Ingen kan gi deg bedre erfaringer enn de du opplever selv!

 

Når du spør slike sprørsmål, er det nærmest en selvfølge at SE-tilhengere vil anbefale SE-telefoner og Nokia-fans fil råde deg til å gå for Nokia-telefoner. Det er ikke til å unngå.

 

Har som mange andre blitt svært lei av debatten om hvilken telefon som er best av 6230 og K700i. Dessverre ser det ut til at vi vil få to nye rivaler som kommer til å få minst like mange diskusjonstråder...

Enig med shadowlands.

 

Veldig godt svart.

Man blir ikke kjent med telefonen over å bare ha den i noen få minutter i en butikk.. Han er ute etter å vite hva andre folk synes om telefonen.. Kanskje han føler selv han har sånn ca de samme behovene som folk flest etc.

 

Desuten, når det er en som spørr om noe ved å åpne en tråd synes jeg det er ganske frekt å hetse det han spør om.

 

Tilbake til topic..

 

Jeg vil anbefale K750i.. Hvorfor?

- Godt kamera

- Flott mediaavspiller

- God batterilevetid

- Man kan endelig sette en egendefinert meldinslyd :thumbup:

- God bundle (Inkluderer datakabel og ørepropper)

- Grei pris (~1500 med abb)

- Utvidbard minne

Lenke til kommentar

Den gang diskusjonen gikk om K700 vs 6230 var det en reel match, denne gangen er det det ikke!

K750 gruser 6230i på alle de viktige områdene, EDGE er for meg en vits og valget er såre enkelt.

K750 er en utrolig bra mobil, meget rask og responsiv, raskere enn nokia'n faktisk (skjerm oppløsningen til nokia har skylden)

Men uansett valg er dette to meget bra mobiler-lykke til med valget ditt!

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Desverre er det vel slik at EDGE foreløbig ikke kan brukes i norge (skyt meg om jeg tar feil).

Pang!

 

Du sikter kanskje til 3G? 3G har vært tilgjengelig for Telenorkunder en stund nå, NetCom skal etter all sannsynlighet lansere 3G den 15. juni.

Eller kanskje push-2-talk, som 6230i har. Dette støttes ikke i Norge (ennå).

Tele2 har åpnet sitt 3G-nett. De selger ingen 3G-mobile ennå, men har du en 3G-mobil så funker den med Tele2-abo.

 

PTT er vel bare en walkie-talkiefunksjon, og derfor trenger ikke dette og støttes av noe nett. Så hvis man har en 6230i og en 3230 kan man vel bruke PTT-funksjonen disse imellom skulle jeg tro.

Lenke til kommentar

De fleste vil nok velge K750i her ja. Både fordi det er SonyEricsson, den er bedre markedsført og den har fint design samt bra kamera.

 

Og jeg er nok ganske enig. K750i har en bedre skjerm (jeg synes det er litt viktigere med stor skjerm enn knøttsmå piksler), den har langt bedre kamera og sannsynligvis finere menyer.

 

Er dog endel som taler for 6230i sin sak og. Den har mindre piksler om man liker det, den har et minnekort som er billigere og støttes i flere produkter, den har mindre bugs og sist men ikke minst, den er over 600 kr forskjell.

 

Skulle bare mangle at K750i er bedre når den er så mye dyrere. Valget er ditt :)

Lenke til kommentar
PTT er vel bare en walkie-talkiefunksjon, og derfor trenger ikke dette og støttes av noe nett. Så hvis man har en 6230i og en 3230 kan man vel bruke PTT-funksjonen disse imellom skulle jeg tro.

Nei.

 

PTT er en funksjon som må støttes av operatør, hvis man ikke finner en lur måte å unngå dette på.

 

Alt går via en sentral eller server som operatøren må ha satt opp.

Lenke til kommentar

Hvem som er best av K750i eller 6230i skal jeg ikke uttale meg så meget om, men jeg har nå hatt min K750i snart en uke og er langt fra fornøyd. Selve telefonen er grei - meget gode bilder og overraskende bra video. Men min K750i låser seg hele tiden. sikkert 20 ganger om dag.

Da må jeg ut med batteriet for å starte om igjen. Meget irriterende, så nå er den snart på tur tilbake til leverandøren!

Noen andre som har opplevd det samme, og i såfall hvordan løste dere problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...