Gå til innhold

Bærbar til ca 8000


Anbefalte innlegg

Brukes til student PC. dette innebærer skriving, musikk, surfing osv. Brukes mest sansynlig ikke til spill. Muligens til kabal. thihi. så trenger nok ikke noe 9700 eller noe da nei. Men trenger 510mb ram. og en centrino PC. muligens bare med P-M også. da centrino ikke er et must. men P-M = et must. HD er ikke så viktig. holder langt med en 40Gig. da dette er alt hun har på den stasjonære også. men skader ikke med 60 eller 80 vist det ikke er store prisforsjeller..

 

PC'n skal ikke være for tjukk. eg har en HP Nc8000, dette er noe hun ikke vil ha. pga av tjukkelsen på lappy'n. for folk som ikke vet hvor tjukkt det er så er det ca 3cm uten lokk og 4cm med lokk..

 

hpåer på noen tips..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Brukes til student PC. dette innebærer skriving, musikk, surfing osv. Brukes mest sansynlig ikke til spill. Muligens til kabal. thihi. så trenger nok ikke noe 9700 eller noe da nei. Men trenger 510mb ram. og en centrino PC. muligens bare med P-M også. da centrino ikke er et must. men P-M = et must. HD er ikke så viktig. holder langt med en 40Gig. da dette er alt hun har på den stasjonære også. men skader ikke med 60 eller 80 vist det ikke er store prisforsjeller..

 

PC'n skal ikke være for tjukk. eg har en HP Nc8000, dette er noe hun ikke vil ha. pga av tjukkelsen på lappy'n. for folk som ikke vet hvor tjukkt det er så er det ca 3cm uten lokk og 4cm med lokk..

 

hpåer på noen tips..

Pentium-M er en av kriteriene for at du kan kalle den for Centrino. Så det du egentlig mener er at du trenger en Centrino bærbar.

Lenke til kommentar
Brukes til student PC. dette innebærer skriving, musikk, surfing osv. Brukes mest sansynlig ikke til spill. Muligens til kabal. thihi. så trenger nok ikke noe 9700 eller noe da nei. Men trenger 510mb ram. og en centrino PC. muligens bare med P-M også. da centrino ikke er et must. men P-M = et must. HD er ikke så viktig. holder langt med en 40Gig. da dette er alt hun har på den stasjonære også. men skader ikke med 60 eller 80 vist det ikke er store prisforsjeller..

 

PC'n skal ikke være for tjukk. eg har en HP Nc8000, dette er noe hun ikke vil ha. pga av tjukkelsen på lappy'n. for folk som ikke vet hvor tjukkt det er så er det ca 3cm uten lokk og 4cm med lokk.. 

 

hpåer på noen tips..

Pentium-M er en av kriteriene for at du kan kalle den for Centrino. Så det du egentlig mener er at du trenger en Centrino bærbar.

et tips bare.. les det eg skriver kansje??

"og en centrino PC. muligens bare med P-M også. da centrino ikke er et must. men P-M = et must."

 

der sier eg klart å tydlig at en centrino Pc er ikke et must men da en komponent som utgjør centrino er et must. nettop cpu'n. Siden det er noe eg synest er veldig bra. om eg ikke har wlan kortet osv. hugser ikke alt som utgjør en centrino, gjør ikke noe..

Lenke til kommentar
jeg foreslår igjen en iBook jeg. Den koster ca 8500,-

 

Dobbel HD koster 420,- og da får du 60GB.

Sjekk www.apple.no for mer info...

blir nok mer en 8500 for den ihvertfal 9500..

 

glemte å nevene at 512MB ram er et must også...

 

 

skrev vist det alikavel.. men litt skrivefeil:P hehe

Endret av k3rm0r
Lenke til kommentar
Brukes til student PC. dette innebærer skriving, musikk, surfing osv. Brukes mest sansynlig ikke til spill. Muligens til kabal. thihi. så trenger nok ikke noe 9700 eller noe da nei. Men trenger 510mb ram. og en centrino PC. muligens bare med P-M også. da centrino ikke er et must. men P-M = et must. HD er ikke så viktig. holder langt med en 40Gig. da dette er alt hun har på den stasjonære også. men skader ikke med 60 eller 80 vist det ikke er store prisforsjeller..

 

PC'n skal ikke være for tjukk. eg har en HP Nc8000, dette er noe hun ikke vil ha. pga av tjukkelsen på lappy'n. for folk som ikke vet hvor tjukkt det er så er det ca 3cm uten lokk og 4cm med lokk.. 

 

hpåer på noen tips..

Pentium-M er en av kriteriene for at du kan kalle den for Centrino. Så det du egentlig mener er at du trenger en Centrino bærbar.

et tips bare.. les det eg skriver kansje??

"og en centrino PC. muligens bare med P-M også. da centrino ikke er et must. men P-M = et must."

 

der sier eg klart å tydlig at en centrino Pc er ikke et must men da en komponent som utgjør centrino er et must. nettop cpu'n. Siden det er noe eg synest er veldig bra. om eg ikke har wlan kortet osv. hugser ikke alt som utgjør en centrino, gjør ikke noe..

Da beklager jeg så mye. Innlegget ditt var rotete og det virket som om du ikke visste helt hva du snakket om. Men det vet du visst nok. ;)

Lenke til kommentar
Det må vel nesten blir Dell Inspiron 6000 tror jeg, selvom du kanskje vil foretrekke Inspiron 510m grunnet dens veldig slanke design.. Men sistnevnte vil overgå budsjettet ditt med Pentium-M..

Har en dell latitude d600. noe som er SVÆRT missfornøyd med. touchpaden er ikke så som er å anbefale. noe som eg missliker stert.. så dell er no go for meg.. Har sett litt på netshop sin 1557(tror det er det den heiter). men den blir fort 10 000 for. er det noen som har en slik en? eller tundra sin, dem er vel så og si like?..

Så vist det er noen som har en slik en. har noen vurderinger vært bra. skjermkortet er ikke noe som spiller inn. siden den ikke blir brukt til spilling. er ikke sikkert latitude d600 er den beste dell pc'n. men merker en god "lagg" på en måte med touchpaden demmers... eg personlig har bare testa dell d600 og hp Nc8000 og en netshop cl56. mest fornøyd med HP'n. minst fornøyd med dell'n. har hatt en IBM T42P også. Var grei men tyngden var veldig rart fordelt. og likte ikke tastene på den..

Lenke til kommentar

hiver meg med på denne tråden ettersom jeg er ute etter nøyaktig det samme! :)

 

blitt vanskelig og finne p-m til under 8000,- i disse dager. vet egentlig bare om dell sånn i farta.. så må nok kanskje ta til takke med det.. (liker ikke og handle hos djevelen. :p )

 

k3rm0r: minne er veldig billig og oppgradere selv fra 256 til 512, så finner du en god pc der bare minne trekker ned så anbefaler jeg det. :) får 256 mb twinmos so-dimm for 219,- hos komplett.no (245,- for kingston value)

Lenke til kommentar
hiver meg med på denne tråden ettersom jeg er ute etter nøyaktig det samme! :)

 

blitt vanskelig og finne p-m til under 8000,- i disse dager. vet egentlig bare om dell sånn i farta.. så må nok kanskje ta til takke med det.. (liker ikke og handle hos djevelen. :p )

 

k3rm0r: minne er veldig billig og oppgradere selv fra 256 til 512, så finner du en god pc der bare minne trekker ned så anbefaler jeg det. :) får 256 mb twinmos so-dimm for 219,- hos komplett.no (245,- for kingston value)

joa.. er mulig eg vurderer en dell til henne.. men tror hun har lyst på noe annet. siden hun ikke liker dell.. hehe.. men vi får nå se

Lenke til kommentar
Det må vel nesten blir Dell Inspiron 6000 tror jeg, selvom du kanskje vil foretrekke Inspiron 510m grunnet dens veldig slanke design.. Men sistnevnte vil overgå budsjettet ditt med Pentium-M..

Inspiron 510M får man til 7221,- inkl mva og frakt med pentium-1.5, 512mb minne, 60gb hdd 5400rpm, dvd brenner, 6cells batteri osv.

 

tror faktisk jeg blir og gå for den, dell har jo overlegne priser på bærbar for tiden. :)

 

---

 

trodde jeg lagde en post med dette isted men må visst enten ha postet feil eller dagdrømt litt her.. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Hvis du får den så billig med 1,5 Pentium M, så ville jeg økt til 1,6.. koster vel ikek mange hundrelappene, og man får da en FSB på 533MHz, mot 400MHz på 1,5 GHz'en..

 

 

Edit: Glem det.. Det stemmer ikke.. For gammelt chipset i den maskinen virker det som..

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

ja har vurdert det med skjermen men er ikke til meg og hun som skal ha den har egentlig ikke behov for bedre oppløsning.

 

---

 

sthomas: har tittet på den der ja, den er perfekt foruten om prosessoren.. blir så dårlig batterilevetid, samt litt mer støy, også ytelsen da selvsagt. men ellers er den perfekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...