Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Åpne porter fra ADSL router gjennom trådløs router


Anbefalte innlegg

Trenger hjelp!

Prøver å åpne noen porter på routeren min. Har en speedtouch 510 fra telenor.

 

Klarer å få åpnet porten om jeg kobler meg direkte på speedtouchen, men så prøver jeg å koble meg opp mot en trådløs basestasjon (airport express), og nå kommer jeg ikke ut.

 

Skal jeg route porten fra speedtouch og ut til ip'en til airport express eller skal jeg route den direkte til min lokale ip? Har prøvd det meste. Ingenting funker.

 

Noen som har samme oppsettet hjemme eller har skills på nettverk?

 

Chris

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.dinside.no/php/art.php?id=110214

 

Installasjon

I motsetning til andre aksesspunkt som bruker nettleseren til oppsett, så settes AirPort Express opp ved hjelp av et veiviser-program som ligger på CDen. Dette fungerer både på Mac og PC.

 

Her velger man hva slags konfigurasjon man skal sette opp enheten som, og blir guidet videre trinn for trinn.

 

Du kan sette den opp direkte mot kabel/ADSL-modem, det er selvsagt støtte for PPPoE som Telenor bruker. Dette er løsningen når det bare skal brukes maskiner med trådløst i nettverket.

 

Den kan også brukes til å utvide rekkevidden i et eksisterende AirPort-basert trådløst nettverk, men dette fungerte ikke i vårt eksisterende trådløse nettverk, som bruker en ruter fra Asus. Vårt nettverk ble ikke funnet siden det ikke sender ut SSID, og det var ikke noe sted vi kunne skrive inn nettverksnavnet.

 

Den kan også kobles til en eksisterende ruter for kablet nettverk, og fungere som en kombinasjon av trådløst aksesspunkt, printerserver og lydport.

 

Denne konfigurasjonen fant vi mest interessant, og denne testet vi.

 

Den skal også kunne brukes på samme måte, men i et eksisterende trådløst nett, men det fikk vi altså ikke til å fungere i vårt nett slik det var konfigurert.

Endret av taz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...