Gå til innhold

Addons, er det egentlig juks?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Som lvl 54 Hunter så har jeg en del timer bak meg i WoW nå, og begynner å bli litt skremt av alle addons som er i omløp, for det virker som om mange av dem går under kategorien "juks".

Jeg bruker Cosmos selv, (jeg vet at mange av de 1337-fjortissene jeg har spilt mot/med syns denne suger, men nok om det..) og syns denne er grei siden den viser meg bla hvor mye gull/XP jeg tjener i timen, en mer nøyaktig DPS måler og et par andre ting. Men her om dagen så duellerte jeg en lvl 54 Priest som tok meg selvfølgelig (har aldri vunnet en duell mot priest), hvor hun skrøt av at hun klarte å ta meg uten en eneste addon fordi hun satt på nettkafé. Og det var da bekymringen min ang. addon kom krypende inn.. Jeg spurte henne hvorfor det er vanskeligere å ta meg uten addon, hvor hun sa at hun bruker bla. "Self cast" på sin vanlige PC, (og en haug med andre addons jeg ikke husker).

Jeg trodde at addons i WoW egentlig kun var UI-modifikasjoner stort sett. Jeg vet ihvertfall at jeg IKKE hadde spilt hverken bedre eller dårligere med cosmos installert eller ikke, når jeg er i duell.

En annen tråd her i dette forumet forteller om en "hunter-addon" som jeg også ser på som juks. For dere som ikke vet det så har Hunters et skill som heter "Track Humanoids", hvor hunter'n ser en rød prikk over alle mennesker (NPC'er og spillere) på kartet sitt, og holder man musa over den røde prikken på kartet vil man kunne se navnet på den. Har du denne addonen installert, vil du i tillegg få vite hvilken rase og hvilken level mennesket er på, og dette må jo være juks, eller? Hvis Blizzard hadde ment at huntere skulle få lov til å vite dette, så hadde vel dette vært implementert i orginal-varen?

Jeg syns addonsene beveger seg mer og mer i gråsonen av hva som kan kalles juks, og jeg skulle egentlig ønske at Blizzard forbø ALLE addons så lenge dem "tillater" at man også kan lage addons som oppfordrer til juks.

EDIT : et par skrivefeil

Endret av dga01
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ting som selfcast, autodispell (den er en helvett når priests har en sånn, særlig som warlock), og andre ting som gjør at du trykker en knapp der du i utgangspunktet burde trykt litt flere, og samtidig sparer deg arbeid ved å sjekke alle innenfor rekkevidde for debuffs, og bruke dispell på de målene der den finner dem, er ting som jeg synes gjør det i overkant enkelt for demsom bruker dem.

Men, siden ingenting kommer til å skje så lenge de følger reglene for hva en mod kan gjøre - Så skaffer jeg meg heller Servitude til Felhunteren min, og likestiller oss, selv om det går helt i feil retning.

Skrevet

Er enig med trådstarter. Har ikke opplevd så mye at juksing ennå, men det blir jo mer og mer vanlig. Er heldvis på en server hvor folk oppfører seg, foreløpig. Men hvis ikke Blizzard gjør noe med det, så kan de komme til å miste mange spillere etterhvert hvis juksingen vokser i omfang. Synd, siden wow er slikt glimrende spill.

Skrevet

Blizzard har sagt GANG PÅ GANG, at kan det gjøres in-game med UI-mods/addons, vel, da er det ikke juks, EOD. Bare sleng dere på trenden, for det kommer videre.

Men den teleport "addon"'en er en 3rdparty hack og blir straffet hvis oppdaget.

Skrevet
Blizzard har sagt GANG PÅ GANG, at kan det gjøres in-game med UI-mods/addons, vel, da er det ikke juks, EOD. Bare sleng dere på trenden, for det kommer videre.

Men den teleport "addon"'en er en 3rdparty hack og blir straffet hvis oppdaget.

Å? Jaja, det visste jeg ikke. Samme det egentlig de hadde aldri funnet det ut allikevel.

Skrevet
Når jeg spilte var jeg en teleporterende Shaman, så det stemmer nok ikke. Kanskje jeg skal starte opp igjen. Bryr meg ikke så mye om andre synes jeg ødelegger så lenge jeg har det gøy selv.

Blizz logger aktivitet, og har ikke noe problem med å avdekke abuse. Noe annet ville jo være overmåte naivt.

Bruk av unstuck som hearthstone er en av de tinga folk har fått smekk for. Blant annet.

Skrevet

Alle kan jo bruke de samme addonsene, så det kommer jo litt ann på.

Addons gjør det kanskje litt lettere å spille, men da blir det sikkert morsomere og?

Skrevet
Når jeg spilte var jeg en teleporterende Shaman, så det stemmer nok ikke. Kanskje jeg skal starte opp igjen. Bryr meg ikke så mye om andre synes jeg ødelegger så lenge jeg har det gøy selv.

Blizz logger aktivitet, og har ikke noe problem med å avdekke abuse. Noe annet ville jo være overmåte naivt.

Bruk av unstuck som hearthstone er en av de tinga folk har fått smekk for. Blant annet.

Skjedde ikke noe med meg i hvert fall, og jeg brukte teleport flittig, i god tro.

Skrevet (endret)

Bruker ikke *en* eneste addon og ikke kommer jeg til å gjøre det heller samme f***.

Personlig så mener jeg det er en form for juks så lenge det ikke bare dreier seg om kosmetiske endringer. Hvorfor? Fordi jeg mener man gir enkelte spillere en fordel framfor andre som kun kjører core.

Men det er bare min mening. Dessverre ser det ut til at bruken av add-ons bare eksploderer. Super makroer til utskiftning av utstyrsoppsett, eller spell-chains er også etter min mening over streken. Jeg kjører manuelt og liker det :thumbup:

Har jo selvsagt fått med meg at Blizzard har "godkjent" enkelte addons, men det får så være. Jeg styrer unna.

Endret av Roberticus
Skrevet
Ting som selfcast, autodispell (den er en helvett når priests har en sånn, særlig som warlock), og andre ting som gjør at du trykker en knapp der du i utgangspunktet burde trykt litt flere, og samtidig sparer deg arbeid ved å sjekke alle innenfor rekkevidde for debuffs, og bruke dispell på de målene der den finner dem, er ting som jeg synes gjør det i overkant enkelt for demsom bruker dem.

Men, siden ingenting kommer til å skje så lenge de følger reglene for hva en mod kan gjøre - Så skaffer jeg meg heller Servitude til Felhunteren min, og likestiller oss, selv om det går helt i feil retning.

Du kan vel lage alt dette her ved å skrive macroer selv. Med en UI Addon er det bare noen som har laget makroen for deg, og laget et grafisk grensesnitt for deg.

Og selfcast kan man gjøre uavhengig av hva man bruker ved bare å trykke inn alt+#knappen man ønsker å bruker. Eventuelt gå inn og definere selfcast knappene selv.

Skrevet (endret)

Alt-selfcast er en funksjon jeg ikke fatter blizzard ikke har laget til spillet selv. Som sjaman er det et helvete å spille uten, man trenger det blant annet til å fjerne rogue-poison med et tastetrykk, få inn kjapp heal etter warstomp, ns+heal så kjapt som mulig. osv osv. Man sparer et tastetrykk ja, og det er ofte nok til å få overtaket.

Endret av likferd
Skrevet (endret)

Du kan vel lage alt dette her ved å skrive macroer selv. Med en UI Addon er det bare noen som har laget makroen for deg, og laget et grafisk grensesnitt for deg.

Og selfcast kan man gjøre uavhengig av hva man bruker ved bare å trykke inn alt+#knappen man ønsker å bruker. Eventuelt gå inn og definere selfcast knappene selv.

Jeg vet dette. Jeg synes bare det er litt i overkant enkelt for dem som bruker en sånn mod, særlig når de ikke lenger trenger å sjekke noe som helst selv, bare bruke en enkelt macro. Men, det er min måte å se akkurat den AddOnen på, litt på grensen til juks.

Uh, snakker om Auto-dispell/Purge her, ikke Selfcast, for å få klarhet i det.

Endret av Zealuu
Skrevet
(...)

(...)

Jeg vet dette. Jeg synes bare det er litt i overkant enkelt for dem som bruker en sånn mod, særlig når de ikke lenger trenger å sjekke noe som helst selv, bare bruke en enkelt macro. Men, det er min måte å se akkurat den AddOnen på, litt på grensen til juks.

OK, beklager.

Er vel enig i at enhver form for automatisering bør forsvinne.

Men alt annet man kan sette opp for å gjøre det enklere for seg selv har jeg ingenting imot. Og om man gjør det i en mod eller setter opp makroer selv synes jeg er ett fett.

Skrevet (endret)

-- Slettet av moderator --

Jeg synes self-cast er utrolig nyttig, mens ting som "Spell Alert" kan henge seg. Var mot en mage som autocasta counterspell når jeg prøvde og kaste polymorph. :cry: Er uansett umulig og kasta counterspell med en gang jeg trykker på polymorph, og da mener jeg akkurat med en gang.

Endret av tom waits for alice
Skrevet (endret)
Jeg synes self-cast er utrolig nyttig, mens ting som "Spell Alert" kan henge seg. Var mot en mage som autocasta counterspell når jeg prøvde og kaste polymorph. :cry: Er uansett umulig og kasta counterspell med en gang jeg trykker på polymorph, og da mener jeg akkurat med en gang.

Kjære deg.

Man trenger ikke spell-alert for å kaste counter da. Og spell-alert skulle vært implementert fra starten av, ikke som kun tekst i combat displayet.

Forøvrig er de fleste add-ons kun laga av egen makelighet. Og for den enkelte kan spesialisere oppsettet slik at det passer en selv. Dessuten vil en grådig god spiller trashe deg uansett, for til syvende og sist er det skill det går op i all hovedsak.

Skrevet
(...)

(...)

OK, beklager.

Er vel enig i at enhver form for automatisering bør forsvinne.

Men alt annet man kan sette opp for å gjøre det enklere for seg selv har jeg ingenting imot. Og om man gjør det i en mod eller setter opp makroer selv synes jeg er ett fett.

så du synes en addon som bytter våpen i stances/stealth er ulovlig?

Skrevet (endret)

-- Slettet av moderator --

Uansett. ting som Spell alert eller hva det heter er, imo, mye nærmere juksing enn selfcast (som noen allerede har nevnt kan fikses selv uten problemer).

Det at en addon caster counterspell for deg med en gang noen starter en spell er bare feigt. Addons som tar i bruk tin blizzard allerede har laget på en mindre tungvindt måte enn den originale er okej. Men at addonen gjør noe FOR deg, uten at du gjør en dritt selv, er på grensa til å være juks. Og klarer man ikke følge med selv til å caste counterspell, sånn at man må gå over til et automatisert tool, ja da kan man jammen like gjerne innse at man suger til å spille sin egen class.

Men men, som mange andre ting kan den utnyttes rimelig lett.

Start spell, interrupt med en gang, og magen vil automatisk ha casta counterspell uten å vite det selv. Den er på cooldown, bruk så mye magi du vil.

Siden det er et lite delay før han i det hele tatt ser at du caster, vil counterspell bomme nesten uansett.

Skrevet
Uansett. ting som Spell alert eller hva det heter er, imo, mye nærmere juksing enn selfcast (som noen allerede har nevnt kan fikses selv uten problemer).

Hvorfor er spell-alert på kanten mener du? Alt spell-alert gjør er å ta tekst fra combat loggen og blåse den opp og plassere den midt på skjermen. Man får ikke informasjon ingen andre har, man får det bare tydeligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...