Gå til innhold

MSI Neo4: Venice & ATX-kontakt


v0id

Anbefalte innlegg

Har nå ett MSI Neo4 i bestilling, og har to spørsmål om dette kortet som jeg håper noen kan svare på;

 

Går det bra å bruke en 20-pins ATX-kontakt uten overgang?

 

Har noen prøvd dette kortet kombinert med AMD64 med "Venice"-kjerne? Booter det opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Du får trolig mest synsere som svarer her.. :)

Neppe mange som synes det er noen god ide å kjøpe ett dyrt HK og beholde sin gamle 20-pins PSU.. eller som har akkurat ditt oppsett (HK, ATX 1.3-PSU..og Venice).

Dette HK er vel også PCI-E og du bør da absolutt ha ett ATX 2.n PSU med både 24-pins og PCI-E kontakter.

Synes jeg... :p

Lenke til kommentar

Husk at det er flere ATX PSU'er som kan forsyne et system med tilstrekkelig kraft uten at de har en 24 pins plugg. Den nye standarden er laget i samarbeid med Intel, og på et AMD system er man ikke så avhengig av denne.

Når det er sagt, er alt relativt til hva systemet skal brukes til, men for å svare på spørsmålet om det kan kjøre på en 20 pins plugg, så er det kort og greit ja.

For å svare på det andre spørsmålet, så trenger du ikke oppdatere BIOS for at Venice skal fungere på K8N Neo4. Du kan lese mer info her.

 

 

Hvis jeg skal gå grundig til verks, så hadde det vært nyttig å vite hvor mange ampere strømforsyningen din kan levere på hver utgang, da mener jeg +12V, +5V og +3,3V utgangene. Disse opplysningene står på en merkelapp på PSU'en din.

Videre, hva slags enheter skal du bruke i oppsettet ditt? Skjermkort, antall HD'er, minne osv.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar. Da slipper jeg forhåpentligvis å låne meg en Winchester for å oppgradere bios :thumbup:

 

 

Strømforsyningen skal fint klare å dra det mtp wattstyrke, da det er en Fortron\Source 400W.

 

Har kjørt denne på en P4 2.4 @ 3.6 samt 6 disker, 9800Pro og DVD-brenner tidligere uten problemer, så det tror jeg skal gå bare fint. :)

 

Hardware eller står i profilen min.

Endret av v0id
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...