Gå til innhold

Får ikke slettet 1.49 gb fil


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har hatt et virus (tror jeg har fått fjernet det), det eneste som er igjen er 5 filer på 1,49 gb hver. Uansett hva jeg gjør får jeg ikke fjernet de. Har forsøkt i sikkerhetsmodus og i dos. I dos får jeg beskjed om at den ikke finner filen. Jeg har heller ikke funnet noe navn på viruset/spyware jeg har/har hatt på dataen.

 

Jeg har lagt ved noen bilder

feil_1.jpg

feil_2.jpg

 

 

Oppsett:

OS: Windows XP sp2 eng, helt oppdatert.

Antivirus: NOD 32

Spyware: Adaware + spybot search and destroy

Silicone raid med to WD disker. Derfor er det litt vansklig med dos oppstart, på grunn av at den ikke finner diskene.

 

Håper noen kan hjelpe meg, jeg har googlet meg grønn og blå :dontgetit:

 

Vennlig hilsen Daniel Paul Getz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finner du programmet i oppgavebehandlings vinduet?

 

I så fall ville jeg drept prosessen der først før du prøver å slette igjen.

 

Hvis ikke det funker, sjekk oppstartsmenyen i MSCONFIG, mulig det ligger der og derfor vil bli startet hver gang du starter maskinen.

 

I tillegg ville jeg sjekket om filen står som skrivebeskyttet.

Lenke til kommentar

Jeg har forsøkt med kill prosess, men uten hell. Jeg har også forsøkt å finne prosessen i "msconfig" og "services", fortsatt uten hell.

 

Formatering er noe jeg håper å unngå, i og med at viruset/spywareen er borte. Før så holdt filene en størrelse som gjordet at jeg ikke hadde mer en maks 1 gb ledig på c: på den måten sluttet system gjennoppretting å fungere. Nå er filene statisk, og jeg har flyttet en del data fra c: og ingen endring, og det lover godt.

 

Jeg setter virkelig stor pris på all hjelpen hittil :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Formatering er noe jeg håper å unngå, i og med at viruset/spywareen er borte.

Last ned denne dette er en Root Kit Finder, den finner ad-ware/ spyware og noen virus som gjemmer seg i root, denne er verdt ett forsøk iallefall :yes:

Lenke til kommentar

Får ikke sletta filen med antivirus av. Antivisus programmet klager over at filen er låst av en prosess, derfor får jeg ikke scannet filen heller.

 

DOS får jeg beskjed om at filen ikke finnes, selv om jeg ser den når jeg skriver "dir /a"

 

I sikkerhetsmodus med bare CMD så får jeg den samme beskjeden, at filen ikke finnes.

 

Merklige greier :dontgetit:

 

Prøvd moveonboot og root kit finder, uten hell :mad:

 

Takker for all hjelp så langt :thumbup::thumbup::thumbup:

Setter fortsatt veldig pris på det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...