Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Jeg skal kjøpe min første bil!


Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Tenkte meg ikke helt om da jeg skulle skifte topic på den andre posten, og i dårlig tradisjon ble det heller ikke denne gangen ytret forsiktig fra moderatorer om at noe var galt, i stedet ble posten stengt sporenstreks. Idiotisk spør du meg, gi oss heller beskjed om hva som er galt!

 

Men nok kritikk. :)

 

As I was saying:

Noen SAAB 900 Turbo fant jeg ikke, men derimot fant jeg en strøken 900 I. Dette så ut som en flott bil, min far hadde tidligere en SAAB 90 (tror jeg), og han hadde intet annet enn lovord å si om disse bilene. Det vil si, han sa de rustet mye. Men skal man tro selgeren av 900 I'en jeg fant, var ikke dette noe problem på bilen hans.

 

SAAB 900 I synes jeg ved første øyekast så stygg ut, men jeg skal si bilen vokser på meg for hvert minutt som går. Jo mer jeg ser på den, desto penere blir den. Motoren er helt kurant, en 2.0 liter med 117 bensinhester. Går nok framover det. Så, hva synes dere? Er en strøken 1987 SAAB 900 I verdt prisen på 20.000 kr? smile2.gif

Vi får bare fortsette her... Dersom noen trenger å lese tidligere poster, finnes disse under "Førstebil!"

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Saab går godt, har meget gode seter, er vel rimelig sikre. Og en 900i er ikke noe problem å få godkjent med turbomotor, hvis det skulle være aktuelt med tiden.

 

Bilen er sikkert verdt 20.000, uten at jeg kan si det med sikkerhet. Eneste jeg vet er at hvis jeg hadde hatt 20.000 å bruke på bil nå, så hadde nok en Saab 900 stått høyt på listen.

 

Noen interessante linker?

 

http://www.mamut.com/clubsaab/

http://www.saabturboclub.net/

http://www.900klubben.com/

Lenke til kommentar
tor_erik ta en titt på den her: Bil

Grei bil syns jeg

Absolutt. Jeg kunne godt kjøpt den, hadde det ikke vært for at den står i Brønnøysund... :(

 

Det er ikke noe problem med Sør-Norge, men Nord-Norge blir nok litt langt.

 

EDIT: Den har aut. kasse da. Det liker jeg egentlig ikke. Ellers nydelig bil. :)

Endret av tor_erik
Lenke til kommentar
Snublet over en Hyundai Accent:

 

- Fra 1996

- Gått 110 000 km

- Bra stand, EU-godkjent

- MP3-spiller :love:

- 25 000 kr.

 

Ka du trur?

Bilder ? EU-godkjent når ? Rust ? Gode dekk ? tilstandsrapport ?

Prisen er ikke så ille hvis KM-standen stemmer og bilen ser ok ut... :)

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg styrt unna gamle Saab-biler.

Turbohavari suger maks, og det er ikke akkurat liten sannsynlighet for at det skal skje.

En gammel E-klasse er artige greier.

Greit nok at det er litt stor og tung bil, men fy søren så gode motorer om man liker å skru.

Ellers er jo gamle japanere koselige greier.

MR2 Mk1 feks. Eller en gammel Datsun.

 

Mye å velge mellom. :)

Lenke til kommentar

Eller du kan få kjøpt en rimelig og god VW Golf 2. Det er biler som er gode å kjøre, det er lite feil og når det først kommer en feil, er det veldig enkelt å fikse.

 

Pluss at disse bilene er fete orginale, og hvis du finner ut at du skulle ville prøve å gjøre litt mer show ut av den, er det veldig enkelt å finne senkesett, styling og alt mulig annet til disse bilene. :thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar

Har sett en god del på Golf 2 også, og har funnet en god del bra tilbud. Saken er at jeg ikke helt klarer å stole på VW etter at vi har måttet legge ut 30 000 kr i rep på Vento'en jeg kjører daglig nå. (Som jeg sameier med foreldrene mine...)

 

Men det er vel tross alt bare innbilling. :)

 

Siden det er så utrolig mange å velge mellom, og jeg ikke har så mye peil på Golf 2, så hadde det vært fett hvis noen fant noen gode prospekter. Jeg bor i Bergen, btw. ;)

Lenke til kommentar

En saab til 20 000 kan bli et godt kjøp, men de har ofte gått langt og du må nok regne med å fikse i alle fall NOE etterhvert. Jeg synes også du skal ta en titt på siste versjon av Audi 80, som er gode og solide biler, uten særlige rustproblemer, som man ofte finner i eldre saaber.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...