Gå til innhold

fått trojansk hest, trojan-spy.HTML.Smitfraud.c


Anbefalte innlegg

Hei! Sliter litt med en trjoansk hest for tida, navnet på den er: trojan-spy.HTML.Smitfraud.c

 

Hvis det er noen som er veldig gode på dette emnet, kan dere være så snill å forklare meg hvordan å bli kvitt dritten?

 

#Topic endret av moderator#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124
Hvis det er noen som er veldig gode på dette emnet, kan dere være så snill å forklare meg hvordan å bli kvitt dritten?

Prøv å laste ned The Cleaner dette er ett program som er spesielt designet for å finne trojanere, og ta knekken på disse.

 

Programmet er trial, det er gyldig i 15 dager, men det vil hjelpe deg i denne omgangen. :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvis det er noen som er veldig gode på dette emnet, kan dere være så snill å forklare meg hvordan å bli kvitt dritten?

Prøv å laste ned The Cleaner dette er ett program som er spesielt designet for å finne trojanere, og ta knekken på disse.

 

Programmet er trial, det er gyldig i 15 dager, men det vil hjelpe deg i denne omgangen. :thumbup:

Dessverre, the cleaner finner ikke dritten!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Dessverre, the cleaner finner ikke dritten!

Når du bruker programmet gå inn på options->scanning og huk av disse to boksene, da blir The Cleaner betydelig mer effektiv, så prøv igjen.. :yes:

Lenke til kommentar
Sånn som jeg tolket dette viruset så er det bare et tullevirus som endrer bakgrunnen din og ikke mer. Jeg fant den heller ikke med Norton eller noen andre programmer så den går vel ikke under kategorien virus?

Hvordan fandt du den og hvordan fikk du den vekk da?

Lenke til kommentar

Forsvant det ikke når du fulgte den guiden i word dokumentet jeg lastet opp? Jeg fulgte den prosedyren og da forsvant bakgrunnsbildet.

 

Hvis den guiden ikke løste problemet så vet jeg desverre ikke, men den funket for meg hvertfall.

Endret av CurSe
Lenke til kommentar

DETTE BER GUIDEN MEG GJØRE; MEN JEG KAN IKKE FINNE UT AV E'EN, JEG FATTER IKKE HVA DE MENER MED:

"WindowsFY" = "[program name]"

 

d. Navigate to the subkey:

 

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

e. In the right pane, delete the value:

 

"WindowsFY" = "[program name]"

Endret av G.Haaland
Lenke til kommentar

Det menes at du skal undersøke om denne registernøkkelen er tilstede, og i så fall, slette den.

 

Start / Run og skriv

regedit

 

Klikk på plusset til venstre for HKEY_LOCAL_MACHINE

I treet som åpner seg, klikk på plusset til venstre for SOFTWARE

I treet som åpner seg, klikk på plusset til venstre for Microsoft

I treet som åpner seg, klikk på plusset til venstre for Windows

I treet som åpner seg, klikk på plusset til venstre for CurrentVersion

 

Så klikker du PÅ Run

Til høyre ser du en rekke linjer. Dersom du finner

 

"WindowsFY" = "[program name]" (Der program name kan være forskjellige ting antagelig)

 

- høyreklikker du på linjen og velger Slett.

Så lukker du hele regedit, og tar en omstart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...