Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Canal Digital - nye hastigheter/priser?


Anbefalte innlegg

Ligger jevnt på

Nedlasting: 5224 kbit/s

Opplasting: 2107 kbit/s

 

Det gjelder uansett tid på døgnet, fra Tromsø.

 

Men med nymodemet jeg fikk(TJ721x) får jeg ikke lengre logget inn med passordet icu4at!

Hvor i Tromsø området bor du? Jeg bor sør på øya og der er det nesten ubrukelig for tida. For et par dager siden var jeg oppe i 3 mbit konstant, men de to siste dagene ligger jeg i snitt på 500 kbit og det lagger noe sinnsykt; selv ip-telefonen som ikke bruker mye båndbredde hakker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ligger jevnt på

Nedlasting: 5224 kbit/s

Opplasting: 2107 kbit/s

 

Det gjelder uansett tid på døgnet, fra Tromsø.

 

Men med nymodemet jeg fikk(TJ721x) får jeg ikke lengre logget inn med passordet icu4at!

Bo i Nord her (Klimavegen) har fortsatt bare 2mbit, både opp og ned. Har restartet både modemm og pc, nodemet er et Terayon Tj 720, noe mer jeg trenger å gjøre enn å restarte systemet, hva med nytt modem?

Eller kanskje ikke alle sentralene er oppgradert ennå---?

 

Noen som vet..?

Lenke til kommentar
Der må jeg si meg helt uenig. Bor selv i Tromsø, og har alltid fått den farten jeg har blitt lovet.

Vel...som sagt har jeg vært kunde hos Avidi (endret navn til Canal-Digital) siden 2000. Har derfor et uttalingsgrunnlag for hva jeg sier.

Det har slltid vært store problemer i "overgangsfasene" (og ofte periodiske problemer ellers også).

Generelt har Avidi/CD et dårlig rykte her i byen som følge av dette blandt de mer kravstore brukerne.

 

Problemet mitt (som fremdelest er gjeldene) skyldest ikke modem-feil. Det er et kapasitetsproblem i Canal-Digitals infrastruktur. Jeg var tidlig ute med å få den nye hastigheten og hadde ei meget bra linje for 14 dager siden.

 

Jeg tror deg når du sier at du har ei bra linje, men heldigvis for deg bor du ikke sør på øya.

Lenke til kommentar
Skal sjekke hvilket modem jeg har. Ellers får jeg bare håpe dette er forbigående pga oppdatering av infrastruktur (som f.eks. at det er for mange koblet på kabelen i mitt område)

Du skulle tilfeldigvis ikke bo i nærheten av Sorgenfri? :)

Bor i de høgga, ja :) Jeg fikk kabelen for litt over et år siden og da sa installatøren at det var relativt dårlige signaler i boligfeltet mitt pga at mange var koblet til hovedkabelen. Trodde kanskje dette ikke var et stort problem da maxi abonnementet har vært kjempestabilt på 1250 kbit. Akkurat nå ligger jeg under 600 kbit - et godt stykke unna 4 mbit :(

Endret av Uberbox
Lenke til kommentar

Ser ut til at jeg endelig også har fått oppgraderingen, men det er mye jeg ikke skjønner meg på.

 

Skulle ha 4000/1000 kb/s nå. Når jeg tester den gamle maskina i stua får jeg ca 2000/700 +/-. Men når jeg tester maskina mi på rommet får jeg aldri over den gamle hastigheten som var 1250/250.

Har testet både itavisen og dinside utrolig mange ganger.

Både ruter, modem og maskiner er restartet. I tillegg har jeg fått kraftig packet loss. Har ringt canal digital og fått beskjed om at det er en feil i området. Det kan jo forklare packet loss, men forstår fremdeles ikke hvordan enkelte maskiner kan ha den nye farta mens andre ikke har den. Har ikke på noen netlimiter eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Skal sjekke hvilket modem jeg har. Ellers får jeg bare håpe dette er forbigående pga oppdatering av infrastruktur (som f.eks. at det er for mange koblet på kabelen i mitt område)

Du skulle tilfeldigvis ikke bo i nærheten av Sorgenfri? :)

Bor i de høgga, ja :) Jeg fikk kabelen for litt over et år siden og da sa installatøren at det var relativt dårlige signaler i boligfeltet mitt pga at mange var koblet til hovedkabelen. Trodde kanskje dette ikke var et stort problem da maxi abonnementet har vært kjempestabilt på 1250 kbit. Akkurat nå ligger jeg under 600 kbit - et godt stykke unna 4 mbit :(

Bjerkakerstranda her.

Har også hadd stabilt 1250 kbit før, men nå ligger det alt fra 700-4000 kbit.

 

Å se web-fotball ble jo bare kluss!

Håper de klarer å fikse stabiliteten snart.

Lenke til kommentar

Ja da var Thomson TCM420 i mine hender. Fikk pakken fra CD i går og er klar til å koble den til. Nå er jeg bare spent på om disse "internet disconnect'ene" går vekk.

 

Som sagt i tidligere post ringte jeg til cd og jeg fikk modemet litt før planlagt tid å sende dem ut. Jeg aner ikke om dere har fått pakken eller ikke, men klarer dere ikke vente ring CD. Hyggelige folk, og det "oppsigelse" brevet som ble sendt ut av CD, klarer ikke CD stoppe. (sikkert noe avansert innen data...)

Lenke til kommentar
Ja da var Thomson TCM420 i mine hender. Fikk pakken fra CD i går og er klar til å koble den til. Nå er jeg bare spent på om disse "internet disconnect'ene" går vekk.

 

Som sagt i tidligere post ringte jeg til cd og jeg fikk modemet litt før planlagt tid å sende dem ut. Jeg aner ikke om dere har fått pakken eller ikke, men klarer dere ikke vente ring CD. Hyggelige folk, og det "oppsigelse" brevet som ble sendt ut av CD, klarer ikke CD stoppe. (sikkert noe avansert innen data...)

Er ikke noe fantastisk ved disse thomson modemene, er bare at de er billigere i innkjøp enn mange andre merker (fikk jeg høre av CD).

 

Jeg har hatt mitt thomson oppkoblet siden lørdag å det funker helt greit som mitt terayon modem også gjør, ingen forskjeller av noen art på linja.

 

Jeg mottok et slikt pga en misforståelse fra CD.

 

Modemet har en fin status side (http://192.168.100.1) uten passord og uten at du behøver å restarte modemet for å nå den.

 

Så ingen må vente på nye modem for det er ikke snakk om å bytte ut modem parken, men er disse nye kunder får eller hvis du må bytte modem pga feil

Lenke til kommentar

Har sjekket opp med CD kundeservice idag pga internett hastighet som hopper opp og ned, og aldri er som den skal være. De ba meg kjøre http://www.tptest.se og det viser seg at UDP trafikken ligger med riktig hastighet begge veier (over det jeg skal ha) mens TCP nedlasting sliter. TCP opplasting ser riktig ut.

 

Kundebehandleren sendte dette videre umiddelbart, og sa at det mulig kan være 'backbone' på nettet deres en plass som har en feil. Det skulle ikke være kapasitetsproblemer på nettet da dette er testet. Kundebehandleren sa også at dette er noe som jobbes med nå av teknisk. Noen fler som har opplevd dette?

Lenke til kommentar

Jeg var i kontakt med Canal Digital angående mitt Maxiabb. og hastighet. Personen jeg snakket med foreslo at jeg skulle bytte modem.

Nå har jeg fått ikke mindre enn to modem fra de. Det ene er et Thomson TCM 420 og det andre er Terrayon TJ 721X. Kjører Thomson nå.

 

Har noen av dere synspunkter/erfaringer som sier meg hvilket modem jeg burde beholde?

Lenke til kommentar
Har sjekket opp med CD kundeservice idag pga internett hastighet som hopper opp og ned, og aldri er som den skal være. De ba meg kjøre http://www.tptest.se og det viser seg at UDP trafikken ligger med riktig hastighet begge veier (over det jeg skal ha) mens TCP nedlasting sliter. TCP opplasting ser riktig ut.

 

Kundebehandleren sendte dette videre umiddelbart, og sa at det mulig kan være 'backbone' på nettet deres en plass som har en feil. Det skulle ikke være kapasitetsproblemer på nettet da dette er testet. Kundebehandleren sa også at dette er noe som jobbes med nå av teknisk. Noen fler som har opplevd dette?

Opplever nøyaktig det samme! Håper de får ordnet opp i det snart :hrm:

Lenke til kommentar
Jeg var i kontakt med Canal Digital angående mitt Maxiabb. og hastighet. Personen jeg snakket med foreslo at jeg skulle bytte modem.

Nå har jeg fått ikke mindre enn to modem fra de. Det ene er et Thomson TCM 420 og det andre er Terrayon TJ 721X. Kjører Thomson nå.

 

Har noen av dere synspunkter/erfaringer som sier meg hvilket modem jeg burde beholde?

Behold begge en stund å test selv :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...