Gå til innhold

Trenger hjelp med Final Fantasy


MGS3

Anbefalte innlegg

Husker på FFIX og tids counteren ble rød eller no og den slutta å gå, da starta eg å lure litt på om eg hadde et liv :p Ja husker chocobo avlinga, den gleden av å få en gull chocobo :dribble: og når eg fant den Ultimate Summoningen... ack tenk å kunne gløme alt med det spille å starte på nytt :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*sukk* jeg husker enda tiden da jeg bedrev timevis med chocobo-avling.

Jeg er så stor fan av spillet at jeg vurderer å kjøpe en 700kroners cloud eller sephiroth figur de selger her i byen.

har faktisk en plakat på rommet mitt med Cloud, kosta meg 500,- det er ikke papir, det er lerett/lerrett ( mhm.. ) 2m høyt, kjøpte den i Free record shop når jeg kjøpte meg FF VII, verdt mer enn 500,- i sentimental verdi!

 

PS : det er ufattelig gøy å ha noe FF-greier, spesielt hvis det er FF VII, jeg ville anbefalt deg å kjøpe den, da har du noe som ikke så mange ( i hvert fall i nærheten ) har :thumbup:

 

ack tenk å kunne gløme alt med det spille å starte på nytt  :(
det hadde vært drømmen, hvis jeg får hukommelsestap, og noen her får det samtidig, da skal vi spille FF VII, husk å minn meg på det! :D

 

PS : FF IX var også bra, med Zidane og folka, lenge siden jeg har spilt så husker ikke mer enn kanskje 10%, men black mages var fett :D ( spille FF IX når jeg kommer hjem )

Endret av Specter
Lenke til kommentar
det hadde vært drømmen, hvis jeg får hukommelsestap, og noen her får det samtidig, da skal vi spille FF VII, husk å minn meg på det! 

Ja, ska huske det viss vi begge får hukommelse tap :p

 

Har bare en plakat på hybelen, lurer på å skaffe meg en cloud figur som kjører den motor sykkelen....

Lenke til kommentar
Specter Skrevet 26/05/2005 : 11:48

  QUOTE (Zippio @ 26/05/2005 : 12:44)

og vi må ikke gløme musikken 

 

 

Sant sant, spesielt "Aeris theme".. 

Nei vi kan ikke gløme den :cry: trur det er en av dei få gangene eg har fått tårer i øynene.... Hadde lyst til å gå inn i TVen og jule Seprioth så mye at han måtte ha starta i barnehagen for å lære å snakke igjen :devil:

Lenke til kommentar

Samme her, han hadde antageligvis denga oss begge uten å blunke da..

det som var dritt var at når det skjedde, var Aeris'n min kanskje 10-15lvlr høyere enn de andre.. så når sangen kom og alt ble leit, var det kontrollen som fikk smake

Endret av Specter
Lenke til kommentar
så når sangen kom og alt ble leit, var det kontrollen som fikk smake

hahaha... Eg hadde heldig for meg, ikke brukt Aeris så ekstremt mye. Brukte Cloud,Red XII og Barret endel eg... Kontrolen fikk ikke smake bank det var det fotballen senere på dagen. (hadde akkurat fått PS1, var forsiktig med den i starten)

Lenke til kommentar

Tror dere virkelig det vil bli dårlig om Square (enix) hadde lagd en remake av spillet? Altså, kun bedre grafikk og gjerne orkester-musikk istedet for MIDI?

Det hadde jo kun blitt bedre grafikk og musikk.

 

Selv tror jeg det kunne ha blitt fantastisk bra! Om de hadde gjort det rett da selvfølgelig og gått bort ifra FF10-motoren og alt den innebærer!

Lenke til kommentar
Det hadde jo kun blitt bedre grafikk og musikk.

men det hadde ikke vært FF VII, det hadde vært Final fantasy 7 "remake" eller "special edition" eller lignende, FF VII hadde ikke så bra grafikk, men heller ikke dårlig, så hvis det hadde kommet med bra grafikk, da er det ikke FF VII

 

PS : min mening da.

Lenke til kommentar
Tror dere virkelig det vil bli dårlig om Square (enix) hadde lagd en remake av spillet? Altså, kun bedre grafikk og gjerne orkester-musikk istedet for MIDI?

Det hadde jo kun blitt bedre grafikk og musikk.

 

Selv tror jeg det kunne ha blitt fantastisk bra! Om de hadde gjort det rett da selvfølgelig og gått bort ifra FF10-motoren og alt den innebærer!

Jeg tror ikke det hadde blitt dårlig. Vi har jo alle sett Tech-demoen, og den var jo utrolig bra. Men jeg klarer meg fint uten en remake også. :)

Lenke til kommentar

Lastet ned techdemoen igår, hvis FFVII blir gjenlansert til PS3 er det bare løp og kjøp :love: Fikk tak i komplett samling av all FF-musikk gjennom tidene også. 6GB med MP3 :!: Mye bra, særlig de orkestrerte versjonene :) Aeris' theme var bra i symfoniversjon ja ;)

Er også glad i de helt enkle "laidbacke" versjonene med ett piano. Digg! Heldig som fikk tak i alt. Har "bare" ffviii, ffix, ffx, ffx-2 ;)

 

Akk, husker så godt min første gjennomspilling av FFVII. 10 år gammel. Fersk med videospill. Fersk med PS1. Satt som lamslått. Jeg og en kamerat dro hjem hver dag etter skolen å spilte. Mamma ble sint. "Du kan ikke spille så mye". Var lykkelig. Og forbanna. På Sephirot.. Ingen spill har vekket så sterke følelser i meg som det spillet.. Aeriths død... :cry: Gold Chocobo :) Cids humør :w00t: Kommer nok aldri ett så sammensatt godt spill igjen.

 

Håper også på en remake. Blir det dårlig kan vi uansett vende tilbake til orginalen, verdens beste spill :)

Endret av Agres
Lenke til kommentar
Fersk med videospill. Fersk med PS1. Satt som lamslått. Jeg og en kamerat dro hjem hver dag etter skolen å spilte. Mamma ble sint. "Du kan ikke spille så mye"
Hadde samme problemet sjølv, ... husker at eg fikk kjeft fordi eg glømte å lese til prøver :innocent: Fant på mange unnskyldninger dei månedene eg spilte det :whistle:
Lenke til kommentar

da FF VII nettopp hadde kommet, våknet jeg ca klokka 6, gjorde meg klar til skolen, ba over 2-3 kamerater, satt meg til rette i soffan med kontrollen og alt, folka kom, og vips, ingen skole den dagen ( uka for den saks skyld.. ), ble vell litt lamslått av hvor genialt spillet egentlig var.

Lenke til kommentar

Jeg har stor tro og et lite håp om en FFVII remake. Jeg, "voksne" mannen som jeg er, er ikke redd for å inrømme at jeg strigråt da jeg så tech demoen. Da jeg så lifestream-greiene, stjernene og hørte musikken i starten klarte jeg ikke å holde tilbake. Får tårer i øynene når jeg skriver om det.

 

Vi fikk tross alt se final fantasy VII med den grafikken det FORTJENER! Hele spillet flasha igjennom hodet mitt med den grafikken.

 

 

En ting jeg er litt skeptisk til er stemmene de unektelig ville brukt. Jeg har liksom mine egne stemmer oppe i hodet mitt til de forskjellige karakterene. Barrets ukontrollerte bannesalver og Vincents avslappede, reflekterte og "coole" talemåte.. Eller Aeris forsiktige og sjenerte toneleie.. Men det kan hende at det hjelper å se FFVII advent children.. der bruker de jo stemmer. Og da blir det sikkert ikke så rart å spille en eventuell remake med stemmer senere.

Lenke til kommentar
Vi fikk tross alt se final fantasy VII med den grafikken det FORTJENER! Hele spillet flasha igjennom hodet mitt med den grafikken.

 

 

En ting jeg er litt skeptisk til er stemmene de unektelig ville brukt. Jeg har liksom mine egne stemmer oppe i hodet mitt til de forskjellige karakterene. Barrets ukontrollerte bannesalver og Vincents avslappede, reflekterte og "coole" talemåte.. Eller Aeris forsiktige og sjenerte toneleie..  Men det kan hende at det hjelper å se FFVII advent children.. der bruker de jo stemmer. Og da blir det sikkert ikke så rart å spille en eventuell remake med stemmer senere.

:yes: har mine egne stemmer sjølv... Viss Cloud blir snakka av en dritt unge eller Seprioth med ein homo stemme... eller no slikt ska eg personlig finne alle som er ansvarlig for å ha ødelagt FF7, å skadde dei alvorlig :hrm: Det verste er viss du ikke liker stemmene og ditt intrykk blir ødelagt, du sitter med FFVII uten stemmer og plutselig hører du stemma du hater I hodet ditt. La oss håpe og be sammen slash ;)

Endret av Zippio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...