Gå til innhold

Trenger hjelp med Final Fantasy


MGS3

Anbefalte innlegg

men hvis du skal begynne med FF, IKKE begynn med FF X-2, bare hold deg unna det, det er liksom ikke FF.

 

Final Fantasy VII grafikken = sugen, helt rævva, men du legger ikke merke til det, når du tar i kontrollen og ser spillet, og finner ut av hva spillet egentlig er, du bare mainstreamer, du blir helt borte og blir "fanget" av spillet.

 

konklusjon : hold deg unna X-2, skaff deg VII, det er det beste

Hehe, ikke skrem folk helt da. Grafikken er jo ikke dårlig. Den er heller ikke bra med tanke på hva man kan få til i dag, men når spillet kom i 1997 så var det jo revolusjon.

Men det er uansett ikke grafikken som teller i Final Fantasy-spill. For disse spillene har så utrolig mye mer. Det festlig er bare at de faktisk har god grafikk også i tillegg. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.gamezone.no/index.php?main_page...oducts_id=10631

 

Her finner du FF:VII billig i allefall.

takk for linken!

 

Vurderer å skifte tråd tittelen til Den store Final Fantasy tråden, siden jeg ikke har sett en her... :D

 

EDIT: Husket nettopp på at jeg trenger PS1 minnekort på ps2 for ps1 spill...det er kjipt siden jeg ikke har det... mn mn :cry::thumbdown:

Endret av MGS3
Lenke til kommentar

Yes! Har en venn som hadde FF8(ikke 7, men alikevel) så jeg skal få låne i morgen! Mangler enda minnekort men jeg har ike tenkt å runde dette spillet, bare ha en liten "review" eller "preview" hvis dere fatter!

 

Gratulerer med 1500 post Nev, men vet ikke svaret... :no:

Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 23/05/2005 : 17:56

  QUOTE (Alastor @ 22/05/2005 : 22:28)

http://www.gamezone.no/index.php?main_page...oducts_id=10631

 

Her finner du FF:VII billig i allefall. 

 

 

Litt off topic, men er det noen her som har noen gode (eller dårlige) erfaringer med kjøp fra Gamezone? Har aldri handlet der før, men tenkte kanskje jeg skulle gjøre det nå. Så hvordan er leveringstiden osv. der?

 

Har handlet der, hadde ingen problem med betalinga.Måtte betale akkurat det som stod når eg aksepterte handelen. Leveringa tok ikke lange tida, kjøpte KOTOR 2 der, forhånds bestilte tok dem 3 eller 4 dager å levere trur eg... husker ikke helt lenge sia nå....

Lenke til kommentar
http://www.gamezone.no/index.php?main_page...oducts_id=10631

 

Her finner du FF:VII billig i allefall.

takk for linken!

 

Vurderer å skifte tråd tittelen til Den store Final Fantasy tråden, siden jeg ikke har sett en her... :D

 

EDIT: Husket nettopp på at jeg trenger PS1 minnekort på ps2 for ps1 spill...det er kjipt siden jeg ikke har det... mn mn :cry::thumbdown:

Nei.. Aldri. Liker ikke "den store ***** tråden" tråder...

Lenke til kommentar
http://www.gamezone.no/index.php?main_page...oducts_id=10631

 

Her finner du FF:VII billig i allefall.

takk for linken!

 

Vurderer å skifte tråd tittelen til Den store Final Fantasy tråden, siden jeg ikke har sett en her... :D

 

EDIT: Husket nettopp på at jeg trenger PS1 minnekort på ps2 for ps1 spill...det er kjipt siden jeg ikke har det... mn mn :cry::thumbdown:

Nei.. Aldri. Liker ikke "den store ***** tråden" tråder...

ok...

 

Spillte litt FF8 nettopp...forstår ingenting :dontgetit:

Lenke til kommentar
Spillte litt FF8 nettopp...forstår ingenting dontgetit.gif

 

He he skjønner at du ikke skjønnte så mye , men det gjør ingen ting , man begynner først og forstå etter noen timer , bare konsentrer deg om selve historien så lenge du og bare løpr rundt prat med litt folk , så kommer det etterhvert.

men regn med så lenge som 3-4 timer før det begynner og bli gøy , etter det så tar ting bare helt av , garantert! :thumbup:

Endret av redflame
Lenke til kommentar
Spillte litt FF8 nettopp...forstår ingenting dontgetit.gif

 

He he skjønner at du ikke skjønnte så mye , men det gjør ingen ting , man begynner først og forstå etter noen timer , bare konsentrer deg om selve historien så lenge du og bare løpr rundt prat med litt folk , så kommer det etterhvert.

men regn med så lenge som 3-4 timer før det begynner og bli gøy , etter det så tar ting bare helt av , garantert! :thumbup:

lol, jada seff! Skal gi det tid! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har lest "overalt" at FF7 er så utrolig bra osv. - blir stadig nevnt her, f.eks. ;) Så i fjor, da jeg (velkommen etter) kjøpte meg PS2, kjøpte jeg FF7 fra eBay (hvor de fleste PS-spillene mine kommer fra). Jeg holdt på med FFX på den tida og valgte å bare "teste" FF7 da jeg fikk det. Ble sittende noen timer bare for å "se at disken fungerte". :D Uansett, siden den tid har jeg på oppfordring fra ei venninne kjøpt FF8 og spilt det masse. Da jeg skulle vise henne FF7, ble vi begge så skuffet over grafikken at vi mistet helt lysten på å spille det.

 

Nå, derimot, har jeg funnet fram til gamle FF6 og syns historien og spillbarheten er så bra at grafikken ikke betyr noe som helst. Så nå gleder jeg meg veldig til å ta fatt på sjuer'n. Det beste til slutt! :thumbup:

Lenke til kommentar
Spillte litt FF8 nettopp...forstår ingenting dontgetit.gif

 

He he skjønner at du ikke skjønnte så mye , men det gjør ingen ting , man begynner først og forstå etter noen timer , bare konsentrer deg om selve historien så lenge du og bare løpr rundt prat med litt folk , så kommer det etterhvert.

men regn med så lenge som 3-4 timer før det begynner og bli gøy , etter det så tar ting bare helt av , garantert! :thumbup:

Vel, hvis man ikke har spilt FF spill før så blir det vanskelig å starte med FFVIII (8). Det er _helt_ annerledes fra alle de andre, på allle måter. Selv om jeg ikke liker grafikken/gameplay/story/system så er det selve lvlup-systemet som ødelegger mest.

Det som er greia med FFVIII er at du skal "trekke" (draw) magi ut av fiendene dine. Den magien kan du da igjen bruke i kamper.

Eks:

Du møter en ild-fiende, bruker draw og trekker ut magien fire. Du sloss videre mot fienden og dreper den.

Neste gang du møter en fiende er det f.eks en is-fiende. Da bruker du magien fire og den får masse i skade fordi disse to magiene er spesielt sårbare ovenfor hverandre.

 

Sånn fungerer det, du trekker magi ut av fiender, og bruker det på andre fiender. Etterhvert så får du "guder" som du kan bruke. Du setter på en gud, og da blir den bedre jo mer du bruker den. Dette forklares i spillet, men er ganske vanskelig å forstå.

 

Uansett, jeg likte ikke dette spillet, men siden det var FF så spilte jeg meg igjennom det uansett. Desverre var disken ripet, og den siste filmen (varer 20min-halvtime) fikk jeg sett 5 min. av. Etter dette ga jeg opp, siden jeg hadde måttet ta sisteboss og en god del andre ting før jeg kunne se filmen igjen.

 

Ikke gi deg når det kommer til disse spillene, de er utrolig bra, de fleste av dem. For et par år siden gikk jeg igjennom flere av de første spillene. Det aller første er ikke så veldig bra, men FFII, FFIII, og spesielt FFIV og FFVI / FFIII (6'ern og 3'ern er de samme spillene, desverre, men gitt ut som forskjellige titler i Japan og USA/Europa.) og de er alle veldig bra, hvis du ser bort fra grafikken.

 

Uansett, ikke gi deg, og spill til du liker det, fordi alle liker det egentlig :D

Lenke til kommentar

Jeg vil absolutt ikke anbefale FF8 til å starte med!! Det vil ikke gi særlig bra førsteinntrykk!

 

Stol på meg! Spill 7ern først! Jeg gjorde det og har aldri angret! Har rundet det rundt 11 ganger eller noe sånt nå, og det er absolutt det beste spillet jeg har spilt!

 

Og hva er det dere snakker om?? Grafikken er jo ikke dårlig! Husk at dette var i 1997 og spillet havnet i Guinness Rekordbok for beste grafikk i spill da.

Det som er så bra med dette spillet er jo at det var det første spillet Square lagde i 3d og jeg må si at de gjorde det på en smart måte.

Å først lage prerenderte bilder som legges som bakgrunn for og så simulere en "usynlig" bane for folk å gå på så det ser ut som om 3d-figuren og bakgrunnen er det samme.

 

Først når du spiller 7ern vil du kanskje ikke like det særlig. Jeg gjorde ikke det fordi begynnelsen er rett og slett kjedelig. Helt til du kommer ut av Midgard er det kjedelig. Men da begynner hele greie å løsne!

 

 

Kampsystemet fungerer sånn at når du går på verdenskartet eller andre steder vil du møte fiender. Dette er turbasert, sånn at når du skal slå så venter den andre og motsatt.

Om du holder på å dø, ta en potion. Eller om du har dødd, ta en phoenix down.

 

Dette skal holde for å få deg ihvertfall gjennom begynnelsen i Midgard!

Og ikke tenk over at grafikken er dårlig eller at folka ser ut som firkanta fyrstikkmenn! Det er nydelig uansett! Verdens beste spill!

 

btw: Så dere Sony's tekniske demo av FF7 remake til PS3? Heeelt fantastisk! Håper du fullfører en remale av spillet for PS3! Det vil bli så utrolig fett!

Lenke til kommentar
Jeg vil absolutt ikke anbefale FF8 til å starte med!! Det vil ikke gi særlig bra førsteinntrykk!

 

Stol på meg! Spill 7ern først! Jeg gjorde det og har aldri angret! Har rundet det rundt 11 ganger eller noe sånt nå, og det er absolutt det beste spillet jeg har spilt!

 

Og hva er det dere snakker om?? Grafikken er jo ikke dårlig! Husk at dette var i 1997 og spillet havnet i Guinness Rekordbok for beste grafikk i spill da.

Det som er så bra med dette spillet er jo at det var det første spillet Square lagde i 3d og jeg må si at de gjorde det på en smart måte.

Å først lage prerenderte bilder som legges som bakgrunn for og så simulere en "usynlig" bane for folk å gå på så det ser ut som om 3d-figuren og bakgrunnen er det samme.

 

Først når du spiller 7ern vil du kanskje ikke like det særlig. Jeg gjorde ikke det fordi begynnelsen er rett og slett kjedelig. Helt til du kommer ut av Midgard er det kjedelig. Men da begynner hele greie å løsne!

 

 

Kampsystemet fungerer sånn at når du går på verdenskartet eller andre steder vil du møte fiender. Dette er turbasert, sånn at når du skal slå så venter den andre og motsatt.

Om du holder på å dø, ta en potion. Eller om du har dødd, ta en phoenix down.

 

Dette skal holde for å få deg ihvertfall gjennom begynnelsen i Midgard!

Og ikke tenk over at grafikken er dårlig eller at folka ser ut som firkanta fyrstikkmenn! Det er nydelig uansett! Verdens beste spill!

 

btw: Så dere Sony's tekniske demo av FF7 remake til PS3? Heeelt fantastisk! Håper du fullfører en remale av spillet for PS3! Det vil bli så utrolig fett!

Godt sagt. Helt enig med deg. Gå for FFVII. Det har, i mine øyne, en mye penere grafikk enn FFVIII, når vi snakker den kunstneriske faktoren. VIII er en nedtur i FF sammenheng, men fortsatt et godt spill.

 

Techdemoen så fantastisk ut.. :)

Lenke til kommentar
Jeg vil absolutt ikke anbefale FF8 til å starte med!! Det vil ikke gi særlig bra førsteinntrykk!

 

Stol på meg! Spill 7ern først! Jeg gjorde det og har aldri angret! Har rundet det rundt 11 ganger eller noe sånt nå, og det er absolutt det beste spillet jeg har spilt!

 

Og hva er det dere snakker om?? Grafikken er jo ikke dårlig! Husk at dette var i 1997 og spillet havnet i Guinness Rekordbok for beste grafikk i spill da.

Det som er så bra med dette spillet er jo at det var det første spillet Square lagde i 3d og jeg må si at de gjorde det på en smart måte.

Å først lage prerenderte bilder som legges som bakgrunn for og så simulere en "usynlig" bane for folk å gå på så det ser ut som om 3d-figuren og bakgrunnen er det samme.

 

Først når du spiller 7ern vil du kanskje ikke like det særlig. Jeg gjorde ikke det fordi begynnelsen er rett og slett kjedelig. Helt til du kommer ut av Midgard er det kjedelig. Men da begynner hele greie å løsne!

 

 

Kampsystemet fungerer sånn at når du går på verdenskartet eller andre steder vil du møte fiender. Dette er turbasert, sånn at når du skal slå så venter den andre og motsatt.

Om du holder på å dø, ta en potion. Eller om du har dødd, ta en phoenix down.

 

Dette skal holde for å få deg ihvertfall gjennom begynnelsen i Midgard!

Og ikke tenk over at grafikken er dårlig eller at folka ser ut som firkanta fyrstikkmenn! Det er nydelig uansett! Verdens beste spill!

 

btw: Så dere Sony's tekniske demo av FF7 remake til PS3? Heeelt fantastisk! Håper du fullfører en remale av spillet for PS3! Det vil bli så utrolig fett!

Godt sagt. Helt enig med deg. Gå for FFVII. Det har, i mine øyne, en mye penere grafikk enn FFVIII, når vi snakker den kunstneriske faktoren. VIII er en nedtur i FF sammenheng, men fortsatt et godt spill.

 

Techdemoen så fantastisk ut.. :)

Lastet ned techdemoen igår, hvis FFVII blir gjenlansert til PS3 er det bare løp og kjøp :love: Fikk tak i komplett samling av all FF-musikk gjennom tidene også. 6GB med MP3 :!: Mye bra, særlig de orkestrerte versjonene :) Aeris' theme var bra i symfoniversjon ja ;)

Lenke til kommentar
Enig med deg Specter, grafikken, personene, storyen og musikken er det som gjør FFVII til en klassiker... Ikke forandre på en vinnende oppskrift

sånn som det er nå, kan jeg nesten beskrive det som et perfekt spill, inget spill har hold meg så fanget så lenge, de siste gangene jeg har spilt det har tids-counteren stoppet på 99:59, men det setter ikke noen stopper for meg, det betyr bare at jeg har brukt lang tid og gått igjennom spillet ordentlig ( + fått counteren til å stoppe da :tease: )

som quoted, ikke forandre noe, FF VII er FF VII, det har ikke den beste grafikken, ikke den beste anatomien, og i hvert fall ikke de best lagde hendene ;P men spillet er i mine øyne 99% perfekt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...