Gå til innhold

X800XL bedre, nye snart?


Anbefalte innlegg

Jeg har i dag et 9800 pro, men det skorter litt når du skrur opp grafikken for alvor på de nyeste titlene, og jeg har 19" lcd, så jeg vil jo ha 1280X1024 i alle spill.

 

Jeg har derfor vurdert å oppgradere til et X800XL fra sapphire (AGP), men holder resten av maskina? Og viktigst: Kommer det snart nye skjermkort?

 

Jeg har:

AMD64 3200+

1024 MB DDR

200 GB WD SE

9800 pro :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tro at det er en ok oppgradering å gå fra 9800 til 800xl, du vil i det minste greie å spille alle nyere spill på 1280*1024 uten problemer. Desuten så tror jeg at om du har planer om å kjøpe de nyere kortene som kommer medio sommer / august så vil cpu fort bli flaskehalsen, regner med at de nyeste kortene kommer til å yte 50% bedre enn dagens kort og kommer med minst 24 pipelines.

Lenke til kommentar

Ati kommer med et nytt kort i juli hvis jeg ikke tar feil. Kortet heter R520, og skal visstnok ha 32 pipelines, noe som iallfall høres bra ut. Men prisen blir nok ganske høy og da i starten, og ærlig talt skjønner jeg ikke hvorfor du vil oppgradere kortet ditt, det er jo mer enn bra nok enda spør du meg. Et 9800 pro yter nesten like godt som et 6600 GT, og resten av systemet ditt er jo også bra, så jeg ser ikke noe vits i det, men hvis du absolutt må oppgradere ville jeg ventet til R520 eller 550 hadde kommet ut. Da får du iallfall en stor ytelsesøkning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...