Gå til innhold

Et 3D-bilde jeg laget i kveld


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Holger! :) lenge siden sist! ;)

Jeg likte bildet veldig godt! :)

Men texturene er mye finere der hvor det er lys! altså (ca) den øverste halvdelen!

Trur kanskje det kunne blitt bra å dempet refleksjonen litt! eller lage en farge som ligner mer på resten av figuren! for det lyser kanskje litt mye!? bare et forslag! :) rendertime?

 

edit: eller kanskje refleksjonene var veldig passe! hehe.. får ikke helt bestemt meg her! :p

Endret av RuZleBIFf
Lenke til kommentar

Heisann, RuZleBiIFf. Takk for tilbakemeldingen.

 

Vel, jeg synes egentlig at fargene er ganske fine slik som de er nå. På toppen lagde jeg "overkill" i refleksjonene slik at det ble en kontrast til resten. Kontraster er et fint virkemiddel for å lage et pent bilde.

 

Rendertime var 20 minutter ved 1600x1200 pixler. Jeg brukte HyperVoxels til å lage kulene, og global illumination sammen med et svakt arealight rett ovenfra for å lage lyset og skyggene.

Lenke til kommentar

Snakker vi 3d max her? kjente igjen alt bortsett fra HyperVoxels! hva er det for noe fint? hvor finner jeg det? hehe ;)

Jo mer jeg ser på bildet, jo mer liker jeg det! :D Jeg må si at det er et kjempe bra bilde! :D 20 minutter med GI var ikke ille! :) brukte du Final Gather? eller bare GI?

 

Edit: etter et google-søk ser det ut som vi snakker Lightwave her! hehe :p

Endret av RuZleBIFf
Lenke til kommentar
Det var et utrolig stilig bilde....

Utenfor topic men, hvordan kan man lære å lage slikt?

En god start er å finne seg et 3D-program (f.eks. Lightwave, 3D Studi Max, Maya, Cinema 4D, Blender, etc). Deretter finner du noen tutorials for fullstendig nybegynnere, og starter å lære.

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar
En god start er å finne seg et 3D-program (f.eks. Lightwave, 3D Studi Max, Maya, Cinema 4D, Blender, etc). Deretter finner du noen tutorials for fullstendig nybegynnere, og starter å lære.

Oki, vet du om noen steder hvor man kjøper det? eller finner en freeware av det eller noe? 30 dager eller no?

 

tutorials er vel bare å søke på google...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...