Gå til innhold

15 år, flytte hjemmefra


Ksungam

Anbefalte innlegg

Hey. hør på meg nå.

 

Det er ikke bare bare å flytte ut... Det går jævlig mye penger, vet ikke hvordan det er med leie i tønsberg, men fortsatt så er det mye penger som går... Noe jeg tror en 15åring kan glemme... Jeg er 18 år, tenkte å flytte ut snart, tipper jeg kommer til å tjene rundt 25k i mnd og er fortsatt beskymra for å leve. Har du en plan og en trygg økonomisk inntekt, så kan du gå for det. Men hvis det beste du kan gjøre er avisbud, hold deg langt unna, kjøp heller en lås til døra di og noen jævlig lydisolerende høretelefoner.

 

Last resort: Hvis du føler at du blir behandla for jævlig, ring barnevernet... de er der for å hjelpe deg, ikke ødelegge familien din...

Takk for bra svar, skal tenke på det du sa :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk for svarene, skal tenke litt på det og får se åssen hu er de neste dagene... Fortsetter hun å være så råtten skal jeg snakke med henne om å flytte ut og se hva hun sier da :yes:

Høres litt ut som du bare er veldig sur på henne akkurat nå, i og med at du sier du skal se hvordan hun er de neste dagene. Ta å vent to-tre uker og se om du fortsatt er like sint på henne.

 

Tanta mi ble sendt på realskole som 14-åring (!) og kunne bare se familien i feriene fordi det var så langt unna. Hun sier at det ikke var så veldig kjekt, og at hun heller ville ha bodd hjemme hvis hun kunne. Nå slet ikke hun noen økonomisk nød for hun fikk tilsendt nok av penger, men likevel likte hun det ikke.

 

Mamma flytta ut når hun var 16 år og ikke hun heller likte det, og sier jeg ihvertfall bør vente til jeg er 18-19. (Mulig hun bare sier det for holde meg hjemme enda litt lenger :p )

 

 

Hvis det virkelig er ille så se om det er mulighet for å flytte til faren din eller evt. vurdere barnevernet. Flytt ihvertfall ikke ut uten at du er sikker på at du klarer deg økonomisk. Det som kanskje er lurest tror jeg er at du tar å bor noen uker hos besteforeldre eller venner. Men ta først en alvorsprat med moren din før du gjør noe.

Lenke til kommentar
ta deg et år på folkehøyskole , di billigste er dekket av stipendet + at du sitter i gjenn med litt lommepenger

 

da kommer du deg vekk et helt skole år , tror det kan hjelpe deg mye ;)

Hva er det? :dontgetit::)

http://www.google.no/search?hl=no&client=f...=cr%3DcountryNO

 

sjekk noen av disse skolene ;)

 

det er i bunn og grunn et år skole uten karakterer , man bor på skolen , skoleåret er noe korterer som regel men kun på skole på lørdager ( gøy skole)

 

man tar et kurs som man synes høres gøy og har det gøy et helt år ;)

Lenke til kommentar
Folkehøyskole er etter min mening bare sløsing med tid.

kommer an på hvor travelt du har det med og komme deg ut i arbeidslivet kjedsomhet ;)

Jo, men det fins likvel bedre ting å bruke tida på.

som ??

 

hvist man er sliten og lei av skole lexer , ikke føler for og jobbe for en luse lønn pga man bare er 15-16 år og føler for og komme seg vekk litt , få perspektiv på livet så er dette en av di bedre alternativene som finnes , jeg hadde et av mine beste år på fhs , fant dama som eg enda er sammen med :D enda det er 6-7 år siden jeg var på fhs , klart det passer ikke for alle .

 

men kom med GODE alterativer til fhs da

Lenke til kommentar
Jeg skrev ikke "kan diskuteres". Jeg skrev. "støttes".

Du med din intelligens bør vite at livet er ikke så enkelt for en 15 åring her og nå,

så ta det med ro.... ;)

 

Har man problemer så ser man etter løsninger som kan være aktuelle relativt kjapt...

Lenke til kommentar

Aner du hvor ofte min skole har besøk fra diverse hyperkristne folkehøgskuler? Neppe. Jeg har fått avsmak for lengst. Bildøy Folkehøgskule har leiarstudiar!!

(jeg rekker opp hånden): Hvor mange av de som har tatt deres lederstudium har nå toppjobber i næringslivet?

De hjernevaskede: Ingen, det e ikkje det som tell! Jesus tell mykje meir!

Lenke til kommentar

det beste alternativet er å sette deg ned med din mor, og fortelle henne hvordan hun behandler deg, og hvordan du reagerer på dette. hvis hun fortsatt ikke endrer seg, betyr det at hun ikke bryr seg om dine følelser, og da ville jeg prøvd å flytte ut. men ikke til egen leilighet. det er for dyrt for en 15åring. har du ingen besteforeldre eller tanter/onkler som lever i nærheten da? det er nok bedre alternativ og flytte til de.

Lenke til kommentar

Bra sagt King_mephisto...

Jeg har ingen anelse om hvordan det er å ha en fæl mor, men ste-mora mi!

Hu er fæl! Hu nærmest stenger oss ute! Vi må drikke vann hele tia (nesten)

Dataen, ja den er sjeldent brukt (på grunn av hun)

Men, jeg er heldivis hos pappa bare annenhver helg, jeg er gla for å møte pappa, men ste-mora mi unslipper jeg gjerne ;)

 

Unnskyld for OT..

 

Jeg støtter deg Ziron :woot:

Tror det er best å flytte til en av slektningene dine, besteforeldre, en kul onkel osv.

Endret av [KingNorthGarden]
Lenke til kommentar
Vel, 16 så kan en flytte fra foreldrene...

Men vist du er så ung så kan det være at barneværnet kommer inn i bildet et sted...

 

EDIT: Det vist ting virkelig er ille hjemme... :hm:

 

Stipend, tja...går vell ann å leve på...men ikke vet jeg, fikk aldri lov til å få stipend

Er ikke sånn at hun slår meg liksom, er bare drit lei henne! :mad:

Nå kan det jo være at din mor er veldig glad i deg og dermed også redd for deg , dette kan lett føre til at foreldre blir overbeskyttende uten at dette er vondt ment.

Hva med å sette dere ned å snakke åpent ut om dette, uten å bli irritert å fyke opp i sinne, for da er vitsen borte.

Mulig dere kan komme til felles enighet om dierse ting da, det er noe som heter " å gi og ta" :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...