Gå til innhold

100 GB Blu-ray fra TDK


Anbefalte innlegg

3timer? det var jammen mye synes jeg, mulig de får opp hastigheten etterhverdt  da, menne det blir uansett veeeldig lenge synes jeg.

Ja, det er lenge, men det er halvparten så lang tid som med de nåverende standarene.

Endret av @kd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å ta en ekstra kopi av filmen kan du nemlig bare glemme.

 

- Alle de nye teknologiene som kommer vil ha kopisperrer. Kopisperren vil i den nye DVD-standarden fungere slik at du ikke får tatt sikkerhetskopier av filmene, sier han.

 

- Melker produsentene markedet?

 

- Sannsynligvis, ja. Folk har kjøpt vinylplatene sine på CD, og VHS-filmene sine på DVD. Nå vil mange også kjøpe favorittfilmene på nytt, sier Gisle Hannemyr.

Skremmende utvikling! Dette liker jeg ikke :no:

Lenke til kommentar
Å ta en ekstra kopi av filmen kan du nemlig bare glemme.

 

- Alle de nye teknologiene som kommer vil ha kopisperrer. Kopisperren vil i den nye DVD-standarden fungere slik at du ikke får tatt sikkerhetskopier av filmene, sier han.

 

- Melker produsentene markedet?

 

- Sannsynligvis, ja. Folk har kjøpt vinylplatene sine på CD, og VHS-filmene sine på DVD. Nå vil mange også kjøpe favorittfilmene på nytt, sier Gisle Hannemyr.

Skremmende utvikling! Dette liker jeg ikke :no:

Øh, hvordan i alle dager skal det fungere? ... og er det lov?

Lenke til kommentar

Jeg lurer også på hvordan man skal kunne sikkerhetskopiere blue-ray og HD-DVD. Det er selvfølgelig like lov som å sikkerhetskopiere gamle DVDer, CDer, MDkassetter, floppydisketter og vinylplater.

 

Problemet er bare hvordam man skal få gjort det med de nye kopisperrene. Håper de ikke er for vanskelige å knekke. Og så må man vel ha en svindyr brenner samt dyre plater samtidig. :( Trist utvikling. Våre forbrukerrettigheter forvitrer under presset fra de store produsentene.

Lenke til kommentar
Jeg lurer også på hvordan man skal kunne sikkerhetskopiere blue-ray og HD-DVD. Det er selvfølgelig like lov som å sikkerhetskopiere gamle DVDer, CDer, MDkassetter, floppydisketter og vinylplater.

 

Problemet er bare hvordam man skal få gjort det med de nye kopisperrene. Håper de ikke er for vanskelige å knekke. Og så må man vel ha en svindyr brenner samt dyre plater samtidig. :( Trist utvikling. Våre forbrukerrettigheter forvitrer under presset fra de store produsentene.

Det blir sikkert noen som klarer å knekke eventuelle sperrer. Men det spørs hvor mange av sperrene som kommer til å ligge i brenneren. :hmm:

 

Helt enig med deg.

Lenke til kommentar

Disse 4 lags platene må vi nok vente en stund med ja. Men de er jo snakk om inntil 8lag og 200gb på blue ray. Det finnes prototyper på blue ray spillere flere steder. Det skal visst stå en slik en på sony senteret på alnabru. PS3 blir nok spilleren som fører blue ray til folket. Men det er fortsatt en formatkrig der ute, vi får bare håpe at siste slaget ikke vil stå hos forbrukerne. Ellers så vil du nok se dvd'er i butikkene veldig lenge, akkurat som vhs. Fordelen med hd spillerne er at man kan spille av vanlige dvd'er der også, så da har man et valg! Og man kjøper kun favorittfilmene i høy oppløsning.

 

Jeg er også spent på hva slags sperrer som kommer på blue ray/hd-dvd. Personlig tror jeg bedre sikkerhet vil føre til at Hollywood kommer til å "pushe" hd formatet for alt det er verdt. Før alt dette skjer så må vi få bedre skjermer! Det er liten vits å se filmer i hd på en 20" lcd skjerm. Men snakker vi høyoppløst pj på 100" lerret så... Nam nam :cool:

 

Mvh

Endret av Outrage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...