Aimshot Skrevet 17. mai 2005 Skrevet 17. mai 2005 (endret) Hei folks. Har tenkt på å kjøpe meg ny mus. Regner med at de med kabel (altså ikke trådløs) har best reaksjon. Har hørt mye bra om Logitech MX 510 og 518, og sistnevnte er nyest. Hvilke av disse er best? Jeg holder en knapp på 518, men vil gjerne ha info/erfaringer fra dere. #Topic endret av moderator# Endret 7. juni 2005 av Jankee
NoBrainer Skrevet 18. mai 2005 Skrevet 18. mai 2005 Ville tro det var liten vits i å kjøpe den "gamle" MX-510. Sats på MX-518, så har du det siste. Veldig greit å kunne endre oppløsning i fart ihvertfall. Husk å kjøre opp USB frekvensen til 1000, slik at du faktisk får brukt vidunderet ditt. Samt skru av akselerasjonen på musa når du spiller FPS spill. Slik at du oppnår maks nøyaktighet. Ellers er vel Razer musene meget bra... Hvis du vil ha andre alternativer... Lykke til...
Skateee Skrevet 18. mai 2005 Skrevet 18. mai 2005 Jeg har MX1000 vill det hjelpe å øke USB frekvensen? og hvordan gjør jeg det?
Aimshot Skrevet 18. mai 2005 Forfatter Skrevet 18. mai 2005 Ville tro det var liten vits i å kjøpe den "gamle" MX-510. Sats på MX-518, så har du det siste. Veldig greit å kunne endre oppløsning i fart ihvertfall. Husk å kjøre opp USB frekvensen til 1000, slik at du faktisk får brukt vidunderet ditt. Samt skru av akselerasjonen på musa når du spiller FPS spill. Slik at du oppnår maks nøyaktighet. Hvordan skrur man opp usb-frekvensen da??
redflame Skrevet 18. mai 2005 Skrevet 18. mai 2005 Jeg stortrives med mx1000 musa mi ivhertfall , vinner mange kamper på UT2004 med den musa ingen problemer der. Den funker på alle flater, bordplate, glassplate,alle musematter,håret på hue,i gress , funker selv på planta mi som står i vinduet, men tviler på at jeg hadde vunnet noen UT kamper hvis jeg hadde den som underlag da!
Nighte Skrevet 18. mai 2005 Skrevet 18. mai 2005 kabel for min del, ingen teoretisk delaymulighet whatsoever og ingen lading. Razer diamondback har også en ledning som gjør at ledningslengden ikke er noe problem overhode ihvertfall Og angående mx1000, kjenner flere som misliker musa sterkt når det gjelder spilling ihvertfall. Husker ikke grunnen nå, men d var ganske alvorlig.
Bluebeans Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 MX1000 anbefales ikke til spill, men synes den er ypperlig til oppgaver som krever en stødig hånd. Altså programmer. Er selv en fornøyd kunde av MX510, men hadde jeg tatt et valg i dag hadde det blitt 518.
duda Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 MX510 og MX518 er så å si to like muser, bare at en er mye nyere og har bedre specs. Så skal du velge mellom de to, så kjøp den nyeste modellen. Selv kjøpte jeg meg MX518, og er storfornøyd
NoBrainer Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Hvordan skrur man opp usb-frekvensen da?? Hvordan? MEGET LETT, men... 1. Leit etter et program som heter "usbmrs11.exe", kan hende det finnes en oppdaterte versjon, men det gidder jeg ikke å leite etter, da denne fungerer perfekt for mitt bruk. 2. Start opp programmet, så burde det være ganske lett å skjønne hva man skal gjøre. 3. Start maskinen på nytt. NB! Denne er IKKE testet på reine USB v.1.1 maskiner, kun på maskiner som har USB2.0. Det er ikke sikkert at det virker, men vi er nå minst 15 mann som har prøvd, uten å få en eneste feil. Burde/må ha WinXP Det kun kanskje kan forvente av MX-510, er at den havner på rundt 500 og klarer ikke å utnytte 1000. Men dette får man prøve seg frem på. MX-518 vil kanskje klare opp i mot 1000, da den har 1600dpi. Uansett, så burde man skru av akselerasjonen i windows, når man skal spille, slik at man får maks presisjon og hurtighet. Når man har kommet så langt, må man uansett justere musa sin følsomhet i spillet du skal spille. Ellers vil det bare føles veldig rart og ikke være særlig presist i det hele tatt. Uansett, last ned programmet, overklokk musa, skru av museakselerasjonen og juster følsomheten i spillet. Test i 1 uke og bruk programmet til å sette tilbake til default. Skru på akselerasjonen i windows og sett default følsomhet i spillet igjen. Se DA hvordan du liker overklokking av musa!!!! Jeg vil ikke tilbake til default ihvertfall...
NoBrainer Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Oisann, glemte å si en liten ting. Dette går ikke med trådløse mus, da mottakeren til de trådløse kun går på 125 og kan ikke overklokkes. Det er en god grunn for ikke å kjøre trådløst. Da kan man ha så stor oppløsning man vil, hjelper uansett ikke....
NoBrainer Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Det var da fælt så mye jeg glemte da. For å sjekke hvilke hastigheter du får på USB-porten, så bruk Mouserate Kjør kanskje først opp dette programmet. beveg musa innenfor omerådet som er avmerket for bevegelse. Sjekk i statusbaren til høyra hva som blir maks hastighet. Så kjører du usbmrs11.exe fila og overklokker USB-porten. Stopp og start maskinen. Da var det på tide å sjekke Mouserate igjen. Min MX-510 ligger jevnt imellom 416 - 497. Med en og annen peak på 1000. Så jeg tror ikke jeg hadde trengt å øke til mer enn 500, men må man så må man... Fant forrsten en liten link... usbmrs11.exe prøv denne.
IHASBOOK Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 En forskjell på mx 10 og 18 er at 10 er mye lettere. Men jeg er nå vant til 10 så den funker greit flott for meg
NoBrainer Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 (endret) Det sitter et lodd på 15-25 gram i MX-510 som kan fjernes. Hjalp litt hos meg ihvertfall. For MX-510 er det 1 skrue i bakkankt og 2 skruer i forkant. Ta vekk "lokket" og fjerne loddet som er festet med 1 skrue i selve lokket. Såvidt jeg husker da. Tut og kjør, mindre vekt, mindre friksjon, mindre slitasje på skates. Endret 7. juni 2005 av NoBrainer
Aimshot Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Skrevet 9. juni 2005 Risikerer man å føkke noe by chance? Står liksom use at your own risk.. Og hvordan skrur man av akselerasjonen i windows?
NoBrainer Skrevet 28. juni 2005 Skrevet 28. juni 2005 Risikerer man å føkke noe by chance? Står liksom use at your own risk.. Og hvordan skrur man av akselerasjonen i windows? Jada. Alltid når man gjør slike ting, så risikerer man å "føkke" noe. Kan bare si ut i fra egne erfaringer at det har gått bra så langt, men det er aldri noen garanti. Kanskje passe på å virussjekke alle program man laster ned også. Man bruker samme program til å sette standard verdier, som såvidt jeg husker, er 125. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå