Gå til innhold

Hva er det beste produksjons yrke?


Gjest medlem-75284

Anbefalte innlegg

Lett og tjene penger på runecloth bag og andre godsaker

jommen sa jeg smør... Runecloth bag er om mulig den eneste recipen som lønner seg, resten av tailoringgreiene er bare dritt som ingen vil ha. Selv 16 slots bags lønner det seg ikke å lage, er mer penger i å lage mooncloth.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis jeg går inn for det tjener jeg glatt 5-10g om dagen

Og hvor mye er 5-10g egentlig hvis du går inn for det? En fis i horisonten spør du meg. En dag samlet jeg herbs i noen timer og fikk laget ca 6 stacks med healing potions (major), dette tjente jeg 4g pr stack for. Hvis jeg hadde heller brukt den tiden på å mine/skinne hadde jeg tjent ufattelig mye mer (en arcane crystal går for mer enn det jeg klarte å samle på de timene med alchemy).

Lenke til kommentar

Har selv herb/alch og har egentlig gått litt leie hele skillene. De er lite brukt og jeg gidder ikke og orker ikke å lete opp herbs for å selge potions til underpris på AH. I instancer på høye level satser de fleste på at healeren greier å holde dem i live og gidder ikke å benytte healing pots allikevel. Ser av og til rogues benytte agility buff potions men det er mer unntakene enn regelen. Det som jeg bruker alchemy mest til nå er å lage arcane bars for guild medleme, men det tjener jeg ikke noe penger på (og å kjøpe arcane crystal og thorium bar for så selge arcane bar lønner seg heller ikke). Fisking etter stonescale eel utgår pga fisking er så usannynlig kjedelig. Flask utgår pga jeg har ikke funnet noen oppskriver enda og kravene til herbs er så latterlige høye i forhold til nytteverdien av potionen.

Det jeg mener man kan tjene penger på er enchanting, men visstnok er det særdeles mange ingredienser som skal til på de høyere level så de fleste taper nok penger på det. Men slik jeg ser det, er enchanting omtrent det enste en level 60 char vil kjøpe siden de allikevel får alle sin utrustning i fra instance drops allikevel.

Lenke til kommentar
Lett og tjene penger på runecloth bag og andre godsaker

jommen sa jeg smør... Runecloth bag er om mulig den eneste recipen som lønner seg, resten av tailoringgreiene er bare dritt som ingen vil ha. Selv 16 slots bags lønner det seg ikke å lage, er mer penger i å lage mooncloth.

På min server (Shadow Moon) ligger 14-slots så lavt som 2g per stk. Å tjene penger er komplett umulig.

 

Til sammenligning er det ikke noe problem å få solgt 20 wool cloth for 2g. Skrudd økonomi. :cry:

 

Edit:

 

Mulig jeg ødelegger litt for meg selv nå, men tar sjansen siden det er så få fra HW på Shadow Moon:

 

 

Vil du tjene penger selger du ting som folk IKKE trenger/MÅ ha. Dette høres kanskje ulogisk ut, men folk har en tendens til å kun prute på ting med en faktisk nytteverdi. Svært få klager over at jeg tar 3g for en rosa skjorte, men folk svarer meg knapt nok om jeg prøver å selge runspeed-enchant for 8-9g.

 

Ifølge en blacksmithkompis står det enda verre til der, våpen og armor er omtrent umulig å få solgt. Er åpenbart tailor/enchanter selv og for å være helt ærlig har jeg tjent mer på å selge spesialisert cloth armor til folk som vil ha matchende armor til Orgrimmar-besøk enn på å selge "skikkelig" armor. Utrustet f.eks. en lvl40 mage med full cloth armor i rosa/rødt+beastslayer en gang.

Endret av E-Ton
Lenke til kommentar
tihi ^^

 

Skjønner ikke at folk vil ha run speed enchant, hvis det er den hvor du løper litt fortere hele tia?

Skal visstnok være meget nyttig for enkelte rogue-speccs etter det jeg har hørt.

Kan nok også ha en viss nytteverdi for kitere og i situasjoner der du ikke har anledning til å mounte(f.eks. ha et ekstra sett med boots med mithril spurs som du skifter til når du mounter, ved hjelp av macro).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...