Gå til innhold

Bygge egen laptop kontra kjøpe ferdigbygd - 1559


Anbefalte innlegg

Heisann! Nå skal jeg endelig få meg ny laptop, etter at kjæresten sølte eplenekter på den ene, og den andre begynte å brenne to uker etter garantien gikk ut.

 

Da lurte jeg på om det egentlig er noe særlig å spare på å bygge en 1559 selv med specsene til Tundra 1559R* fremfor å kjøpe den på PSdata? Spør fordi jeg sliter litt med å finne alle de tilsvarende delene på nettbutikker(Eller så hadde jeg seff funnet ut av det selv, hehe :)

 

Og én ting til: Er det noen som ikke vil anbefale meg å kjøpe 1559R/bygge en 1559? Slik jeg ser det, er dette en kraftig maskin, til en meget fin pris med helt ok konstruksjon. Det som egentlig lokker meg her er 2gb ram, 2ghz p-m og helt ok skjerm.

 

Laptopen skal forresten brukes til grafisk design, videoredigering(type fritid og ikke noe heavy Avid tjænst), litt spill, mye film, div. ressurskrevende html editor type dreamweaver/netobjects e.l

 

Er forresten åpen for forslag til andre laptopper i lik prisklasse(altså <16000), men med nogenlunde tilsvarende specs

 

 

*Tundra 1559R

 

*edit: Damn, lenge siden jeg har hatt matte og de tegn som kommer fra den verden*

Endret av neofix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...