Gå til innhold

Skal bestille 2 x 300GB disker - Hjelp til kabling


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Som sikkert en del har sett allerede så sitter jeg med denne maskinen. Jeg skal nå bestille 2 x 300GB S-ata disker fra Seagate og har et par spørsmål da jeg ikke har så peil på montering desverre :blush: Jeg har allerede 3 disker som er montert direkte på hovedkortet, men jeg ser at det bare er 4 S-ata tilkoblinger der(også 4 strøm tilkoblinger til S-ata fra PSU). Hvordan får jeg da koblet til 5 disker ? :blush:

Sitter med en Lian Li drevramme til 4 disker og vil gjerne få brukt denne til noe :p

 

Beklager at jeg er ukjent på dette området :!:

 

På forhånd takk :thumbup:

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okidoki. Jeg må ha et slikt kort, greit nok. Hva om jeg vil ha flere disker etterhvert. Bare å fikse flere slike molex kabler ? :dontgetit:

 

EDIT: 6 kanaler, vil det si at jeg kan koble til 6 disker ? Jeg har absolutt null peil på slike kontrollere og har aldri vært borti de. Hvilket merke er bra, og hva bør jeg kjøpe(helst ikke svindyrt) :roll:

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar

den kontroleren jeg linka til har fott god kritikk av kunder på komplett.

vis du går tom for molex så er det bare å få tak i ein split på fra 1 kontakt til 3 fks eller 2

ingen problem det.

 

trenger du ennda mer lagrings plass så kjøper du ett kontroller kort med mer en 2 sata kontakter på eller så kjøper du flere kort

Lenke til kommentar

Oki, hva om jeg bytter ut kontrolleren med denne og så kjøper jeg en sånn strømkabel ... Da er vi i havn vel :D

 

EDIT: Ja da har jeg slettet forrige bestilling, og lagt inn en ny én som ser slik ut:

 

1 x denne

-

1 x denne

-

1 x denne

-

2 x disse

-

2 x disse

 

 

Siste spørsmålet mitt da må vel bli om jeg må ha 2 x strømkabler, eller er det derfor jeg har splitteren :p

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar

Hva er kanaler og hva er da maks. antall lagrinsenheter da ? Det står 4 på maks. antall lagringsenheter, og da tolket jeg det som at jeg kan plugge i 4 disker. Er det kanaler som sier meg hvor mange disker som kan kobles til ? :cry:

 

EDIT: Og btw, nå har jeg slettet og lagt inn på ny tre ganger og valgt å betale med visa hver gang. Det utrolige er at pengene har da blitt trukket fra konto 3 ganger også :wallbash: OMG, hvordan kan beløpet trekkes med én gang :wallbash: Jeg har nå over 2000kr i minus på konto, jippi.

 

EDIT 2: Er det denne jeg må ha da eller ? :roll: Der er det vel støtte for 4 disker... ?

 

EDIT 3: Da har jeg slettet siste ordre også, og bestiller ikke noe mer før alle pengene er tilbake på konto, og jeg er sikker på hva jeg skal ha. Har nå måttet overføre alt jeg hadde på sparekonto til brukskontoen så jeg også skal kunne feire 17.mai og slikt :(

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg

På det Promise kortet du hadde valgt ut kan du plugge i 4 disker. 2 "nye" S/ATA og 2 "gamle" P/ATA/IDE disker.

 

Det siste Promisekortet du har valgt til 795, har støtte for 4 S/ATA disker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...