Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tilkoble trådløst aksesspunkt til switch


Anbefalte innlegg

Jeg sitter hjemme hos en kompis og skal sette opp ett trådløst aksesspunkt.

Trodde dette skulle være "easy match",men neida :no:

 

Dette er koblet slik: modem-switch-trådløst aksesspunkt.

Det er kabel ifra vegguttak til modem,kabel ifra modem til switch,kabel ifra switch til det trådløse aksesspunktet.

 

Aksesspunktet heter Linksys Wireless-G Model WAP54G.

 

Problemet er at når jeg kjører setup ifra cd`n som fulgte med,så finner den ikke aksesspunktet.Den maser om at jeg må koble til kabel`n og strømtilførselen,men dette er gjort.Prøvde også ulike kabler imellom for å utelukke eventulle feil med kabel.

 

Er det noe elementært jeg gjør feil?

Jeg har lest igjennom all info som fulgte med,men jeg står nå "dønn" fast.

Noen som har gode råd til hva man kan gjøre?Setter stor pris på evt. tilbakemeldinger!

 

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hoppla!

 

Drit i å kjør CD'en, du vil ikke komme noe vei med den alikevell..

 

Du må kjøre et manuellt oppsett på access punktet, sjekk brukermanualen din, og finn ut hvilken IP range det legger seg i, mest sansynligvis er det 192.168.2.1 eller 1.1 på slutten..

 

Bruk så internet explorer eller lignende og gå til IP adressen, her må du sikkert logge inn med brukernavn og passord, men det finner du i brukermanualen.. (har du ikke den? Laste den ned på produsentens hjemmeside.. ;)

 

-dec-

Lenke til kommentar

Takker for raske svar. Alltid hyggelig med tilbakemeldinger når man står fast. :thumbup:

 

Men problemet er her enda,har prøvd alle forslag som har kommet her.

-Kabel mellom switch og pc som jeg kjører setup på.

-Brukte explorer og skrev inn ip`n,fikk til å logge meg på aksesspunktet,men da dukket 48000 kroners spørsmålet opp: Hva må jeg evt forandre av innstillinger på aksesspunktet?Trenger kanskje en liten guide på det der,da jeg har liten eller ingen peiling.

 

Mvh

 

Edit:Når jeg går inn i explorer med ip`n til aksesspunktet,skal jeg forandre på IP-adressen,Subnetmask og Gateway? Disse står som default.

Endret av Paddington_V1A
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...