Gå til innhold

Hamsteren min ligger for døden. *gråter*


Anbefalte innlegg

Min 2 år og 3 måneder gamle lille søte Ifrit, ligger nå i buret sitt og jeg får han ikke til å komme ut av huset sitt :cry: Jeg ser at han puster, men han vil ikke komme ut, noe han alltid har gjort da jeg slo litt på buret og lokket han ut med mat...

 

 

Han er blitt skikkelig treg i det siste, på grunn av hans alder... men lever jo over gjennomsnittlig hamster alder siden jeg har gitt han mye god mat/vitaminer.

 

 

Uff. :cry: Det jeg lurer på, er det noe jeg kan gjøre for han? Føler han smerte nå?Vil ta farvel med han, kose litt med han..skal jeg bare gjøre det eller vil det være for stor sjokk for han?

 

:cry: Dette er siste gang jeg kjøper et dyr. Orker ikke denne følelsen igjen. omg.

Endret av asad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff... Føler med deg. Har hatt tre generasjoner med rotter og det er like trist hver gang man må ta farvell.. På et eller annet merkelig vis døde alle rottene mine av en stor byll soom dukket opp på kroppen og gjorde det vanskelig for dem å gå. Til slutt ble de bare liggende inne i huset og måtte få maten servert forran dem. Da måtte faren min hjelpe dem over kneika (var 11 år da). Hvis det ser ut som om hamsteren din lider så er nok det kanskje det lureste og ta orndlig adjø og få han overført til de evige jaktmarker raskt og smerefritt. :cry:

Lenke til kommentar
Uff... Føler med deg. Har hatt tre generasjoner med rotter og det er like trist hver gang man må ta farvell.. På et eller annet merkelig vis døde alle rottene mine av en stor byll soom dukket opp på kroppen og gjorde det vanskelig for dem å gå. Til slutt ble de bare liggende inne i huset og måtte få maten servert forran dem. Da måtte faren min hjelpe dem over kneika (var 11 år da). Hvis det ser ut som om hamsteren din lider så er nok det kanskje det lureste og ta orndlig adjø og få han overført til de evige jaktmarker raskt og smerefritt. :cry:

:cry::cry:

 

Han puster bare litt tungt når jeg blåser inn i buret, aner ikke om han har det vondt :( Og hvis han hadde hatt det, hva kan jeg gjøre? Uaktuelt å ta livet av han, det klarer jeg aldri i livet.

 

takk for svartet forresten :(

Lenke til kommentar

Katten vår ble på sine siste dager svært syk. Bakterier og sjukdommer gjorde sitt til att øyene grodde igjen av noe ekkelt noe, og den ble blind....

 

Da overførte pappa den til de tidligere nevnte, de evige jaktmarker......

 

Tror nok kanskje den hamsteren din lider ja...

Ta farvel, og få den avlivet...Det er tungt, men, mindre smerte....

Lenke til kommentar
Katten vår ble på sine siste dager svært syk. Bakterier og sjukdommer gjorde sitt til att øyene grodde igjen av noe ekkelt noe, og den ble blind....

 

Da overførte pappa den til de tidligere nevnte, de evige jaktmarker......

 

Tror nok kanskje den hamsteren din lider ja...

Ta farvel, og få den avlivet...Det er tungt, men, mindre smerte....

uffameg :cry:

 

jeg får se hva jeg gjør...ikke lett detta her :(

 

synd med katta di :cry:

Lenke til kommentar
Tror nok kanskje den hamsteren din lider ja...

Ta farvel, og få den avlivet...Det er tungt, men, mindre smerte....

Enig med Ketchez, ta farvel og avliv ham, enten du gjør det selv eller ber dyrlegen gjøre det for deg.

 

Off topic:

 

Hadde selv en katt, en meget fin og ålreit katt faktisk, som fikk kreft etter å ha levd i ca. 10 år. På slutten lå den på en stol i kjelleren og led. Det var fryktelig å se at den bare lå der, uten å ta til seg hverken mat eller vann. Jeg prøvde å klappe den, men den bare lå der uten å vise at den hverken likte det eller avskydde det. Da forstod jeg at det gikk mot slutten, og at det lureste ville være å ta henne med til dyrlegen for å få slutt på lidelsene. Da vi kom der, viste det seg at katten var helt uttørket. Du kunne dra i skinnet/huden, og huden stod utover av seg selv etter at du hadde sluppet taket, det var helt fryktelig å se på. Men vi fikk da slutt på lidelsene.

 

Til dere som har katt selv, og som gir den p-piller for at den ikke skal få unger. Slutt med det, få heller katten kastrert eller hva det nå heter for hunkjønnet!? ;) P-piller framkaller ofte kreft blandt katter, og det og ha en katt med kreft er ikke å anbefale.

Lenke til kommentar

Glemte og nevne det, men vi hadde faktisk en hamster også en gang i tiden. En hissig liten tass som tilhørte lillesøsteren min (var 4-5 år på den tiden). Jeg var sterkt imot at en så liten unge skulle ha ansvar for et dyr selvom det var jeg som fikk oppgavene med å vaske buret og gi den mat + nytt vann hver dag. Desverre så var søsteren min litt for glad i denne hamsteren og hadde den ute nesten konstant for å kose med den. Hun forsto helt sikkert ikke det at hamsteren ikke likte dette.

 

Vi hadde hatt denne i ca 2 år (var omkring et halvt år da vi fikk den da) da den ble syk. På et eller annet hvis så det ut som om den fikk en kraftig infeksjon rundt nesen. Dyret sluttet også å spise og drikke og lå bare inne i huset sitt. Slik gikk det to dager før vi merket at det var noe virkelig galt med den. Da var dyret virkelig sykt, og hadde sånn puss rundt hodet og nesen og nedover halsen. Da ble den også avlivet. Trist igrunn for jeg ble ganske glad i denne hamsteren selvom jeg ikke fikk lov å røre den, av søsteren min :angry:

Lenke til kommentar

Jeg bestemte meg for å åpne buret( huset) hans. Stakkar hadde ikke krefter til å gå ut og drikke/spise, så jeg ga han litt vann og litt frukt og nå sern litt bedre ut. VIl bare gjøre det mest mulig behagelig for han nå :cry:

Endret av asad
Lenke til kommentar

For meg føltes det bedre i ettertid da dyrene mine hadde blitt avlivet på humant vis. Hadde problemer med å sove den tiden da de enda levde. Viste at de lå å ikke hadde det godt. Desverre er det veldig tungt å ta avgjørelsen. :cry:

Men sånnsett hvis det ikke ser ut som om hamsteren har noen form for smerte så kan jo dyret ha det fint ende noen uker hvis du bare sørger for at hamsteren får mat og drikke. Det er ikke nok at det vann på flasken hvis ikke dyret greier å gå ut å drikke.

 

Nå krysser vi alle her fingrene for hamsteren din. :)

Lenke til kommentar
huff...

brorn min hadde ei rotte som blei avlivd for kreft trur jeg

 

ikke bra.

 

hvis hamsteren ikke vil spise prøv med flatbrød dyppet i vann, en i klassen gjorde det med sin, da overlevde den :)

joda, han spiser han. måtte bare få i seg vann nå. men takk for tipset!

 

skal passe på å gi han mat og vann nå, siden han ikke klarer å gå. Men nå bevegern seg igjen da.

 

 

 

/cry

Lenke til kommentar

sykt. Hadde aldri trodd jeg skulle bli så glad i denne hamstern. Bare et lite dyr men... :cry:

 

 

fean. av og til skulle jeg ønske jeg var vegetarianer.altså, jeg kunne like gjerne hatt en gris som husdyr, eller en geit. Blitt like glad i en av dem. LItt sjukt å tenke på å faktsik SPISE DEM, ellers deres "venner". uff.

Lenke til kommentar
sykt. Hadde aldri trodd jeg skulle bli så glad i denne hamstern. Bare et lite dyr men... :cry:

Sånn var det med katten vår. Vi hadde den i 12 år og det var først når den ble syk at det gikk opp for meg hvor mye jeg egentlig brydde meg om katten vår. Nå har vi ny katt, men den klarer aldri å fylle opp tomrommet som gammelkatten vår etterlot.

 

Man vet ikke hvor mye man har før man mister det.

Lenke til kommentar
sykt. Hadde aldri trodd jeg skulle bli så glad i denne hamstern. Bare et lite dyr men... :cry:

 

 

fean. av og til skulle jeg ønske jeg var vegetarianer.altså, jeg kunne like gjerne hatt en gris som husdyr, eller en geit. Blitt like glad i en av dem. LItt sjukt å tenke på å faktsik SPISE DEM, ellers deres "venner". uff.

Ja. Man blir mer glad i et kjæledyr enn man egentlig skulle tro.

Selv var jeg helt knust når ene kaninen min døde. :cry:

Lenke til kommentar

Det samme skjedde med hamsteren min for 3-4 uker siden...

Selv om mennesker sier at hamsterene ikke lider så kan jo ikke de vite at de ikke føler noe smerte. Jeg ville enten gått med til dyrlegen eller eventuelt fått faren min til å gjøre det.

Jeg vet at det er tungt, men heldivis er mennesker så kalde at vi kommer over det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...