Gå til innhold

skyte epler og gresskar?


Anbefalte innlegg

En kompis av meg lagde ett gevær som han kunne skyte epler med som gikk 400m/s, men jeg husker ikke helt hvordan han sa at han lagde det. Det eneste jeg husker er at han sa han brukte ett sånt rørlegger-rør, lystgass og en form for anntenning.

Noen som vet hvordan man kan lage dette?

En kompis av han igjen hadde laget ett som skjøt gresskar og det kunne skyte gjennom hus :dribble: hehe..

Endret av Elorfin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lagde et gevær på sløydtimene en gang i tiden (siste år på ungdomskole. Rampeunge da :p)

 

Brukte et aluminiumsrør med riktig dimmensjon med en lengde på omtrent 60cm.

Varmet opp den ene enden og formet det sammen slik at det blir en liten åpning på ca 2mm igjen. Her skal lunta på kinaputter tres gjennom.

Brukte Arraldit og limte på en selvsnekret arm.

 

Så var det å fylle røret med en passende kinaputt, Tigerskutt (eller hva det het...), og bruke litt papirtape til å få klinkekula til å sitte passelig i røtet. Skal altså stappes rett ned, helt ned til kinaputten.

 

Så er det bare å feste en vernelapp bak lunten som beskytter øynene, tenne på lunten og sikte på det man vil,

 

ABSOLUTT IKKE NOE LEVENDE :mad:

 

Det var såpass kraftig at jeg skjøt gjennom 1cm finerplate fra omtrent 10 meter. :thumbup:

 

Men dette er MEGET farlig og likes ikke av voksne og politiet.

 

FRASKRIVER MEG ALL ANSVAR HER!

Lenke til kommentar

Skal ikke være noe problem å lage noe slikt hvis du følger ei god spudgun-oppskrift. Har selv sett meeeeget heftige filmer av langt større ting som flyver like langt. ;)

 

Morsom ting å lage.. skulle gjerne laga meg et slikt gevær selv, hvis jeg bare hadde hatt tid. =\

Lenke til kommentar

Jeg har potetkanon selv, jeg. Utrolig artig leketøy (vel, det er iallfall utrolig artig). En liten beskrivelse av konstruksjon og virkemåte:

 

Laget av et 30-40 cm 4" plastrør, med en skjøtemuffe i hver ende. På den ene muffen er det satt en endeplugg, på den andre er det satt i en overgang til 2" rør. Her er det igjen montert et ca. 1 meter langt 2" plastrør, som tjener som løp. I selve 4"-røret, som sammen med skjøtemuffene utgjør forbrenningskammeret, er det satt inn en ventil med skrukork (ca. 1,5 cm i diameter, av jern) og borret et hull slik at en peislighter akkurat passer inn så det blir helt tett. I alle skjøtene (5 i alt, blir det vel) er det satt i 4 treskruer.

 

For å bruke kanonen, presser jeg en dugelig stor potet ned over åpningen på løpet, slik at den tetter løpet perfekt. Jeg stapper den nedover løpet og mot forbrenningskammeret med et kosteskaft, helt til den stopper i de fire treskruene i skjøten mellom løpet og overgangen til kammeret. Deretter setter jeg i peislighteren i hullet på siden av kammeret, sprayer inn en dose hårspray gjennom ventilen (nøyaktig mengde tar man litt på Gefühlen etter hvert, men det kan altså ha en del å si) og skrur på ventilhetten. Til slutt sikter man på et eller annet (for all del ikke på mennesker eller dyr), og trykker av på peislighteren.

 

Jeg vet ikke om jeg skal tørre å anslå noen distanse prosjektilet flyr, men man sliter hardt dersom man får en slik potet i mageregionen, for å si det slik. Drøye 200 m har jeg iallfall ikke noe problem med å skyte. Poteten faller raskt ned, så for å skyte langt, må man sikte nokså høyt.

Lenke til kommentar
høres ut som om kameraten din tar litt i :p.

tror det du tenker på er "potetkanon", kanskje bedre kjent som spudgun (google it). En kamerat av meg har laget en sånnen, har prøvd den noen ganger, og det er temmelig bra kraft i den :).

ja, mulig han tok litt i :p Hørtes fryktelig langt ut med 400m/s.

SKal lese litt om denne potetkanonen og spudgun så kanskje jeg lager en :p

 

 

Takk for bra svar fra alle!

Lenke til kommentar

Blir jeg utestengt fra forumet nå?

 

Hvis interessen er stor nok til å lage bomber og ja, u name it.. få tak i "Anarkistenes Kokebok"

I den boken er det oppskrifter til bomber og alt, som man kan lage med ingredienser som alle og enhver har på kjøkkenet sitt.. (visstnok, ifølge en hasjrøykende kompis... :p )

 

Kunne vært morro og prøvd ut en gang, men

PASS PÅ; ALL FORM FOR SPRENGSTOFF ER FARLIG!!

 

VIL IKKE HA NOE ANSVAR :p

Lenke til kommentar

Fraråder det i artikkelen over (vil ikke sitere heller). Det sies at forfatteren av denne boken skrev den slik at hobbyterroristene ville sprenge seg selv i luften før de fikk skadet andre. Den som prøver seg på slike oppskrifter (ikke bare sprengstoff, men også endel ville oppskrifter på narkotika), har da bestilt møte med Darwin.

 

Bruk heller hodet og behold det festet på skuldrene.

 

Jeg måtte selv stoppe et "kollektivt selvmord" for endel år siden. Det er noen yrkesgrupper som mener alle oppslag om røyking forbudt ikke gjelder dem. Alle andre naturligvis, men som sagt ikke dem. Så de fyrte opp røyken rett foran det store løsemiddelskapet. Istedet for å bruke meg på dem, prøvde jeg an annen vri, jeg fortalte dem nøyaktig hva som lå lagret inn i skapet. Det tok riktignok noen sekunder før det hele demret for dem, men da var de kjappe med å stumpe røyken. Det var nok eksplosivt stoff til å blåse skallene av dem og videre gjennom murveggen bak dem.

Endret av Codename_Paragon
Lenke til kommentar
Fraråder det i artikkelen over (vil ikke sitere heller). Det sies at forfatteren av denne boken skrev den slik at hobbyterroristene ville sprenge seg selv i luften før de fikk skadet andre. Den som prøver seg på slike oppskrifter (ikke bare sprengstoff, men også endel ville oppskrifter på narkotika), har da bestilt møte med Darwin.

Jeg har selv lest en del i den boka, og en del av det gjør at man rister godt på hodet... Enkelte av artiklene er såpass dårlig formulert mtp. sikkerhet at det første jeg tenkte var "grillet terrorist". Leser du noensinne i den boka, bør du selv ha kunnskaper nok innen fysikk/kjemi til at du vet hva som egentlig vil skje, og hvilke forhåndsregler du bør ta, som har blitt utelatt i den boka.

Lenke til kommentar

Det er en oppskrift på plastisk sprengstoff i den boka der.. Jeg mener og huske at det kommer meget giftige gasser ut under prossesen (når du lager dette her!) Som gjør at du dør lenge før du har plastisk sprengstoff... Det er veldig mange andre oppskrifter med feil i! Men noen stemmer også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...