Gå til innhold

Den store R/C-tråden


Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lakkere ett karosseri med billakk og der jeg kjøpte lakken sa st jeg burde også kjøpe noe plast lakk greier... (ble stressa av visa kortet som ikke funka, så husker ikke hva han sa) Noen som har noe forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør (må) lakkere med lakk beregnet for polycarbonate / lexan.

Bruker du vanlig lakk vil den sprekke etter første kræsj.

Gikk på den feilen på min første nyinnkjøpte rc-bil.

Skrevet

Hva tror dere jeg kan få for et slikt fly: http://elefun.no/p/prod.aspx?v=11139 ?

 

Det har knekt nesehjul og noen småskader på vingen og en liten skade på haleroret.

Kjøpte det som et nybegynner fly, men det var mye vanskeligere enn jeg trodde (ble mye små styrt og nødlandinger) og nå trenger jeg litt penger så har bestemt meg for og høre hva jeg kan få for det.

Skrevet

Hva tror dere jeg kan få for et slikt fly: http://elefun.no/p/prod.aspx?v=11139 ?

 

Det har knekt nesehjul og noen småskader på vingen og en liten skade på haleroret.

Kjøpte det som et nybegynner fly, men det var mye vanskeligere enn jeg trodde (ble mye små styrt og nødlandinger) og nå trenger jeg litt penger så har bestemt meg for og høre hva jeg kan få for det.

 

Brukte fly av det kaliberet er ikke mye verdt. Nytt nesehjul og halefinne kommer på over 200 pluss porto.

Det er også slutt på sesongen og man får enda mindre for modeller enn om det var vår.

 

Prøv med 500,- på rcmarked.. her er en som selger et ubrukt til 1100,- som man sikkert kan prute ned til tusenlappen http://rcmarked.no/detail.php?id=45159

Skrevet

Kremt :roll:

 

Tips til å fikse knekt høyderor (epo)? Burde jeg forsterke med tynne stålstener eller hva? Virker litt flimsete og smådårlig om jeg bare liver den rett på.

EDIT: Ser han kæll'n her bruker tannpirk ere i samme stil jeg hadde sett for meg noe annet. Min vingedel er MYE mindre enn den han bruker, tror dere den vil holde?

Skrevet

Skal få til et bilde, men kan si såpass foreløpig da:

 

Den er knekt nesten lodrett på midten (som om den skulle vært delt av siderorert). "Henglsene" er isopor som er tynnet ut i kanten, altså bare sammenpresset isopor.

Skrevet

Antar at rorhornet er i nærheten av bruddet så da burde det etter min erfaring være godt nok å bare lime det sammen igjen. Dersom du ønsker mer stabilitet så skader det ikke å kjøpe en flat karbonlist som du legger i midten av roret på langs. Dette er helt vanlig å gjøre på f.eks. depron-modeller.

Skrevet

Ja det var et godt forslag. Er det noe mer jeg kan gjøre enn å forsterke roret? Så en video der en kar brukte tannpirkere for å gi forsterkning til en relativt stor vinge. Kanskje det holder, men er det noe annet jeg kan dytte inn før jeg limer?

Skrevet

Nei.. tror du bør være good to go.. tannpirkere høres ikke dumt ut, men ikke testet selv.

 

Dersom selve "hengslen" har fått seg en trøkk så kan du forsterke denne med litt ekstra hengsletape (eller noe annet lignende som duger)

Skrevet

Om du har brukt vanlig lakk, vil denne flasse av uansett.

Om du har brukt RC lagg beregnet på plast, er det bare flere lag som gjelder, du får ikke noe bedre beskyttelse imot lakkskader, utenom det å faktisk legge på et lag med fiberteip.

Skrevet

jaja, når jeg fikk start på bajaen min så gikk det som faen i begynnelsen.

Etter innkjøringa fikk jeg tuna den så den gikk perfekt på tomgang og i toppfart.

 

Nå er den umulig og starte og det ser ut som pluggen er død, kvalitet av hpi *applaus*

Skrevet

Tja, vet at jeg ikke har feiljustert den, og når jeg starter den så setter jeg choken i vertikal posisjon, trekker til jeg hører den omtrent starter, skrur choken til horisontal posisjon og fyrer opp på 2-3 trekket.

Det funka på inkjøringen til bilen og idag når jeg skulle tune den.

 

Har jeg gjort noe galt da?

Skrevet (endret)

Høres riktig ut. Choken skal av så fort du hører antydning til tenning. Hvordan har du justert lavspeed-skruen? Og hvordan så tennpluggen ut?

 

Min har aldri noensinne hatt startproblemer med mindre noe virkelig var galt. Lekk bunnpakning, løs forgasser eller tett forgasser.

Endret av sedsberg
Skrevet

Jeg har satt lowspeed-needle til å være 1 1/4 runde ut, som er fabrikkny ifølge manualen.

Tennpluggen er brun og det kommer ikke noe gnist ifra den.

Det som er merkelig med pluggen er at jeg fikk masse gnist fra den tidligere når jeg prøvde å starte den opp men plutselig kom det null gnist!

 

Merker ikke antydning til at noe er lekk, når du skriver forgasseren skal være tett så mener du at skruer og slikt sitter ordentlig på plass så den ikke står åpen eller? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...