Gå til innhold

Hardstyle - anbefaling og diskusjon


sluffy

Anbefalte innlegg

Poenget mitt er at Headhunterz og mange producere har sluttet å lage ekte hardstyle, og beveget seg mot en mye mer kommersiell og pop lignende genre. Vi synes det er synd at de skal spille og selge musikken sin som hardstyle, for det er ikke det. Derfor vil vi ha en scene på events for ekte hardstyle, akkurat som hardcore har sin.

 

At folk lager musikk for penger er ikke noe nytt, men som sagt er det leit at de skal ta all oppmerksomheten fra ekte hardstyle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget mitt er at Headhunterz og mange producere har sluttet å lage ekte hardstyle, og beveget seg mot en mye mer kommersiell og pop lignende genre. Vi synes det er synd at de skal spille og selge musikken sin som hardstyle, for det er ikke det. Derfor vil vi ha en scene på events for ekte hardstyle, akkurat som hardcore har sin.

 

At folk lager musikk for penger er ikke noe nytt, men som sagt er det leit at de skal ta all oppmerksomheten fra ekte hardstyle.

Så problemet er at den kommersielle musikken kalles hardstyle?

 

Forresten, hvorfor bryr du deg om hva andre hører på? Er det ikke nok å bare nyte musikken man liker?

Lenke til kommentar

Problemet som siktes til (utover outcast/unikhetsfaktoren, obviously) er vel når klassiske events (typ Wacken i metalverden) invaderes av artister som egentlig ikke har noe særlig der å gjøre, som er halvveis utenfor genren og generelt dårlige. Ikke fordi det selger, men fordi det er dårlig, og gir mindre plass og penger til skikkelige artister.

Lenke til kommentar

Problemet som siktes til (utover outcast/unikhetsfaktoren, obviously) er vel når klassiske events (typ Wacken i metalverden) invaderes av artister som egentlig ikke har noe særlig der å gjøre, som er halvveis utenfor genren og generelt dårlige. Ikke fordi det selger, men fordi det er dårlig, og gir mindre plass og penger til skikkelige artister.

 

Der traff du spikeren på hodet.

Lenke til kommentar

Skjer med plutselig diskusjon? Og Magio kommer tilbake fra de døde. Du sluttet faktisk å høre på det selv da det ble kommersielt, verdt å nevne det.

 

En ting: De vil ikke kalle det kommeriselle nustyle, mens Rawstyle er det helt greit å kalle ting. Logisk brist? De vil ikke innrømme det.

 

Jeg har mye meninger om dette og kommer til å skrive et langt innlegg i morgen når jeg er mere våken og mindre sliten.

 

Det er ikke hardstyle med, det er kommersiell nustyle som nesten ikke har en dritt med hardstyle å gjøre. Makan til møkk.

 

Problemet som siktes til (utover outcast/unikhetsfaktoren, obviously) er vel når klassiske events (typ Wacken i metalverden) invaderes av artister som egentlig ikke har noe særlig der å gjøre, som er halvveis utenfor genren og generelt dårlige. Ikke fordi det selger, men fordi det er dårlig, og gir mindre plass og penger til skikkelige artister.

This.

Lenke til kommentar

Problemet som siktes til (utover outcast/unikhetsfaktoren, obviously) er vel når klassiske events (typ Wacken i metalverden) invaderes av artister som egentlig ikke har noe særlig der å gjøre, som er halvveis utenfor genren og generelt dårlige. Ikke fordi det selger, men fordi det er dårlig, og gir mindre plass og penger til skikkelige artister.

Hvem som skal avgjøre hva som er dårlig og hva som er skikkelige artister? Publikum bestemmer. Arrangørene velger artister som publikum vil ha.

 

Og hva er greien med at folk skal påpeke at de synes det er dårlig musikk? Hva har deres smak med det å gjøre?

Endret av McBitch
Lenke til kommentar

Musikken har gått fra å være "undergrunn" til å bli kommersiell som kun tenker på penger. Det blir laget noe cheesy crap av pop-låter eller noen kommersielle versjoner av gamle klassikere. Det skal bare ikke gjøres. Det er flaut og virkelig ikke bra. All for the money. Til og med de som ikke liker utviklingen blir tvunget til å lage kommersiell musikk, kun for å holde seg oppe. Q-Dance bestemmer hva som skal spilles på event, slik at de kan holde sin dominans.

Lenke til kommentar

Musikken har gått fra å være "undergrunn" til å bli kommersiell som kun tenker på penger. Det blir laget noe cheesy crap av pop-låter eller noen kommersielle versjoner av gamle klassikere. Det skal bare ikke gjøres. Det er flaut og virkelig ikke bra. All for the money. Til og med de som ikke liker utviklingen blir tvunget til å lage kommersiell musikk, kun for å holde seg oppe. Q-Dance bestemmer hva som skal spilles på event, slik at de kan holde sin dominans.

Det jaktes på penger i alle sjangre. Jeg har hørt mest klaging fra hardstylerne. Hva mener du med at de som ikke liker utviklingen tvinges til å lage kommersiell musikk? Hvorfor må de lage noe de ikke tror på?

 

Du trenger ikke høre på cheesy crap av pop-låter, heller ikke kommersielle versjoner av gamle klassikere.

 

Har fått med meg at mange klager fælt over dette, er det ingen som klarer å lage sine egne events?

Lenke til kommentar

Til events/festivaler/booking/andre arragement har mesteparten av publikum liten reell inflytelse på hva som bookes. Arrangører, kanskje med unntak av veldige idealister, vil naturligvis tjene så mye som mulig, og ingen klandrer de for det. Det er også her det store men kommer inn.

 

Arrangører velger arister flest mulig betalende publikum vil ha. Betalende publikum betyr lite før de er i så og så store masser, og særere og intrikat musikk trekker gjerne ikke slikt. Det gjør ikke det.

 

Det er en grunn til at Dimmu Borgir har solgt 3 millioner plater, mens f.eks glimrende Borgia garantert ikke får til særlig mer enn bussen. Promotering er en ting, lett tilnærming er en annen. Entusiastene er rett og slett ikke mange nok til å drive gode undergrunnsband. Med unntak, ja, men stort sett er det sånn, i alle scener. Dette er en sirkel som igjen gjør at gode, unike og, vel, genretro artister blir videre nedprioritert når det kommer til promotering, og slik fortsetter det.

 

Etterhvert tar denne "kommersialismen" de større arrangementene, til de er tapt for den opprinnelige stilen den var dedikert til, og de "gamle" tillhengerene blir som, vel, Dark og gjengen.

 

Hva som er bra og ikke er jo så subjektivt som man kan få det, og det er det ingen som fornekter. Men når jeg drar på et typisk black metal-arrangement og får servert Avenged Sevenfold, da har jeg ett og annet å si om det. Ikke fordi folk ikke skal få like og betale for å se Avenged Sevenfold, men fordi eventet tidligere sto for noe annet, og booket annet. Et event jeg mistet til fordel for en haug med puslete folk som heller vil høre en liksom-Hetfield og hans kjipe gitarlyd fremfor Behexen.

 

Arrangører og selskap velger og promoterer det publikum vil ha. Dessverre er det alt for sjelden det jeg vil ha, og det medfører et skifte i betydningen av ord, uttrykk og terminologi, for eksempel gjennom å refere til nustyle som hardstyle. Litt primadonna, kanskje, men språklig og politisk konservatisme er sunt, og ikke noe nytt.

 

For the record: bryr meg ikke en døyt om hardstyle, men dette er et generelt tema og et "problem" i alle scener.

 

Til slutt:

 

post-70302-1284324097,5864_thumb.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har jeg sagt at det er noe annet? De MÅ jo det for å fortsatt henge med.

De som brenner for musikken sin spiller musikken, selv om det ikke er der de store pengene ligger. Disse artistene har da øyne for penger fremfor musikk. Hvis det er tilfellet så blir jo hardstylerne motarbeidet av "sine egne".

Endret av McBitch
Lenke til kommentar

Når de spiller på Q-dance sitt arrangement ja? Deres arrangement, deres regler. Liker man det ikke trenger man ikke være der.

Jeg skal ikke legge skjul på at om det faktisk er tilfellet, at Q-dance bestemmer hvilke låter artistene skal spille, så er det drøyt og tåpelig.

 

Edit: Takker for lesingen, Dark. Ut i fra det jeg leste er det kun penger som er viktig for Q-dance, noe som selvfølgelig er kjedelig. Men er det ingen som er villig til å ta opp kampen mot Q-dance? De som ikke liker det kan boikotte. Hvis artistene lar seg bli herset med av Q-dance mot å få penger og status så er de like kommersielle som Q-dance selv. Er ikke noen artister og fangrupper villige til å gå sine egne veier?

Endret av McBitch
Lenke til kommentar

At Q Dance arrangerer events for pengenes skyld ser jeg på som en selvfølge, det er slik med de fleste virksomheter i dag, at dem bedriver sin aktivitet for pengenes skyld. Men om Q-dance bestemmer hva artistene skal spille syns jeg det er litt dumt, litt av greia med å være dj er jo å velge ut tracks selv.

Menmen, jeg har sett på youtube av tidligere qlimax events, jeg må si jeg finner mye bra i mellom der, så tror nok ikke jeg kommer til å kjede meg. Og blir det noe dårlig musikk, vel da har jeg jo lyseffekter i massevis å se på :)

 

Uansett, syns det ser nice ut :)

http://www.youtube.com/watch?v=uU8MlQBgD6E

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...