Gå til innhold

Linker for tabbed browsing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noe man kan gjøre for å få alle linker man klikker på til å ikke åpnes i nytt vindu eller samme vindu, men i en ny tab? Uten å måtte klikke med scrolle-hjulet eller lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope, dette kan ikke gjøres i HTML, og ikke i javascript heller så vidt jeg kan tenke meg. Hvordan skulle det fungert i IE f.eks?

Skrevet
Finnes det noe man kan gjøre for å få alle linker man klikker på til å ikke åpnes i nytt vindu eller samme vindu, men i en ny tab? Uten å måtte klikke med scrolle-hjulet eller lignende?

Unnskyld at jeg spør så dumt, men gjelder dette din egen nettleser, eller en webside du har tenkt å lage?

Skrevet

Hvis du mener at du skal ha alle linker til å åpnes i en ny tab i firefoxen din?

skriv inn:

about:config

finn:

browser.tabs.opentabfor.windowopen = TRUE

Skrevet

mr_lf (og for så vidt drange): Vi er da i webdesign-seksjonen.

Zythius: Jeg anbefaler deg å gjøre linkene dine helt enkle uten stygge attributter (slik som target), slik at besøkende kan velge dette helt selv. :)

Skrevet
Zythius: Jeg anbefaler deg å gjøre linkene dine helt enkle uten stygge attributter (slik som target), slik at besøkende kan velge dette helt selv. :)

Blir ikke da alle linkene åpnet i samme vindu?

Skrevet

Blir ikke da alle linkene åpnet i samme vindu?

That's the beauty of it!

Skrevet

Vel, det gjelder alle som trykker på linkene på min side. Slik at de slipper å trykke på mouse-wheel dersom de har en browser med støtte for tabs.

Hvis de har IE så skjerm det ikke noe spesielt.

Men ok, dette er tydeligvis ikke mulig.

Skrevet

Shift+klikk ;)

Det er ikkje meininga at ei webside skal kunne overstyre user-agenten, derfor bør du heller ikkje legge inn javascript e.l. som gjør at den blir opna i ny tab/nytt vindu uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...